Τον περασμένο Φεβρουάριο είχα βρεθεί στη Μασσαλία για να οδηγήσω μοντέλα της Saab που ήταν εφοδιασμένα με σύστημα τετρακίνησης, για πρώτη φορά στην ιστορία της σουηδικής μάρκας. Μάλιστα χρησιμοποιεί το γνωστό σύστημα Hadlex που έχει σχεδιαστεί από σουηδικά χέρια. Στη Μασσαλία είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τη ισχυρή έκδοση του μοντέλου 9-3 Aero με τον κινητήρα V6 2.8 lt – 280 hp αλλά και την επετειακή έκδοση Χ.

Θυμάμαι τις πολύ καλές εντυπώσεις που είχα, τόσο στους δρόμους πηγαίνοντας από το λιμάνι της Μεσογείου που ίδρυσαν Ελληνες ναυτικοί τον 6ο αιώνα (έτσι νομίζω), όσο και στη διάσημη πίστα Πολ Ρικάρ που φιλοξενούσε αγώνες της Φόρμουλα 1 και τώρα χρησιμοποιείται για δοκιμές και εκδηλώσεις (ανήκει στον Εκλεστοουν). Το σύστημα τετρακίνησης είχε θαυμάσια λειτουργία, πολύ καλό κράτημα και συνεργαζόταν εξαιρετικά με το σύστημα ευστάθειας.

Οφείλω επίσης να ομολογήσω ότι μου άρεσε ακόμα περισσότερο η έκδοση Χ, η οποία είχε διαφοροποιήσεις στο στήσιμο της ανάρτησης και τα φρένα, αλλά κυρίως περιελάμβανε στον πίσω άξονα ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Με αυτό μοιραζόταν η ροπή ανάλογα τις συνθήκες στους δύο πίσω τροχούς και μάλιστα μπορούσε να μεταφερθεί στον τροχό που είχε την καλύτερη πρόσφυση σχεδόν όλη η ροπή του πίσω άξονα. Οι δύο εκδόσεις αυτές κυκλοφορούν και στην Ελλάδα με τιμές 52.500 η Aero 2.8 και 57.500 ευρώ η Χ (Sedan αμάξωμα).

Τον περασμένο μήνα βρέθηκα στο Σάλτσμπουργκ για να οδηγήσω το νέο μεσαίο Opel Insignia (έρχεται τον Ιανουάριο) το οποίο ήταν εφοδιασμένο στις δίλιτρες εκδόσεις των 220 hp -και βέβαια στη V6 2.8 lt των 260 hp- με το ίδιο σύστημα τετρακίνησης και το ευχαριστήθηκα. Τώρα αυτό το σύστημα προστέθηκε και στις δίλιτρες εκδόσεις του Saab 9-3 με τους 210 hp (6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων).

Διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού - Linear και Aero - στα αμαξώματα Sedan και Hatch. Η Linear Sedan έναντι 37.450 ευρώ περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, ABS με κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, σύστημα πρόσφυσης, 17άρες ζάντες αλουμινίου, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, καθίσματα με ύφασμα – δερματίνη, αυτόματο κλιματισμό κ.α. Για το Hatch υπάρχει επιπλέον χρέωση 1.800 ευρώ ανά επίπεδο εξοπλισμού.

Εν συντομία…

Η τετρακίνηση ήταν κάτι που έλειπε από τις δίλιτρες εκδόσεις, κάτι που ταιριάζει γάντι με το μοντέλο 9-3 λόγω του εκρηκτικού χαρακτήρα που έχει. Επειδή είναι δύσκολο να κάνεις μετρήσεις οδηγώντας, καταγράφεις μόνο την αίσθηση που αποκομίζεις και εκεί πράγματι φαίνονται πολλά στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η Saab εργοστασιακά αναφέρει ότι σε κανονικές συνθήκες οδοστρώματος και οδήγησης η ροπή μοιράζεται 92% - 8%, σε εμπρός και πίσω άξονα.

Στην επιτάχυνση μοιράζεται 40% - 60% για να αποφευχθεί το σπινάρισμα των τροχών μπροστά, σε πάγο κατά την επιτάχυνση σχεδόν όλο το ποσοστό πηγαίνει πίσω (97%) και στις στροφές μοιράζεται 37% - 63%. Πολλαπλές λειτουργίες για καλύτερο κράτημα σε όλες τις συνθήκες.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube