Είναι από τα αυτοκίνητα που δεν περνούν απαρατήρητα στο δρόμο. Κι είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω ιδίοις όμμασιν οδηγώντας το Mitsubishi Lancer Evo 10 τις τελευταίες ημέρες. Η παραδοσιακή τετράθυρη σιλουέτα με την εντυπωσιακή πρόσοψη και την προκλητική αεροτομή, προκαλούσε θαυμασμό και δέος, με τους λάτρεις του είδους να γνωρίζουν τι κρύβεται κάτω από το περιτύλιγμα. Εκεί βρίσκεται συσσωρευμένη αρκετή από την τεχνογνωσία της Mitsubishi, η οποία αναπτύχθηκε μέσα από τα ράλι.
Αλλωστε δεν είναι τυχαίοι και οι 5 παγκόσμιοι τίτλοι που έχει κατακτήσει. Με 40 χρόνια εμπειρίας στην τετρακίνηση, η Mitsubishi αποδεικνύει στα ράλι Ντακάρ αλλά και στα κατά τόπους ράλι και τις κατηγορίες των λεγόμενων «νορμάλ» αυτοκινήτων, ότι παραμένει μεγάλη δύναμη στο χώρο. Οι γιαπωνέζοι μηχανικοί, πιστοί στη φιλοσοφία Evolution από το 1992, δημιούργησαν τη δέκατη γενιά του Lancer Evo. Πιο ώριμο από ποτέ, εμφανίσιμο και με τεχνολογικές βελτιώσεις, ό,τι υπόσχεται το κάνει πράξη.
Η Mitsubishi δεν θέλησε να πειραματιστεί με το αμάξωμα, όπως η ανταγωνιστική Subaru, η οποία άλλαξε το Impreza και το έκανε πεντάθυρο, δημιουργώντας ενστάσεις στους φίλους της. Το νέο Lancer Evo παρέμεινε τετράθυρο και δεν ξενίζει στο μάτι, ενώ προσθέτει όγκο εκτός από ισχύ. Βασίζεται στην κλασική φόρμα του απλού, νέου Lancer που ξεχωρίζει κυρίως από τη μάσκα που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος. Όμως εμφανισιακά έχει πολλές αλλαγές που υπογραμμίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης.
Ας περάσω όμως στην ουσία του πράγματος, δηλαδή στο τι προσφέρει το μοντέλο. Εχει καλό κράτημα και λιγότερους κραδασμούς που οφείλονται στα φαρδύτερα μετατρόχια και το μακρύτερο μεταξόνιο, παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση έμεινε ίδια με το προηγούμενο Evo (μπροστά γόνατα McPherson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι). Αλλαξε όμως η γεωμετρία της.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα των εκδόσεων Evo είναι η τετρακίνηση η οποία υπέστη βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου οχήματος S-AWC (Super All Wheel Control), με στάνταρ ενεργό έλεγχο ευστάθειας και πρόσφυσης. Παραμένει επίσης και η λειτουργία τετρακίνησης τριών προγραμμάτων (άσφαλτος, χώμα, χιόνι), που ρυθμίζεται από το διακόπτη στο τιμόνι και μέσω του ενεργού κεντρικού διαφορικού κατανέμει τη ροπή ανάλογα την πρόσφυση σε κάθε τροχό.
Εν συντομία…
Εφοδιάζεται με 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 lt (συνεργασία με Chrysler και Hyundai). Παράγει 295 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., με καλύτερη ροπή 366 Nm στις 3.500, τελική ταχύτητα 242 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 5,4 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα με το μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Είναι αλήθεια ότι επιταχύνει γρήγορα αλλά για ταξίδι θα προτιμούσα το νέο εξατάχυτο κιβώτιο Twin Clutch SST που καταργεί το πεντάλ συμπλέκτη και προσφέρει ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.
Εχει λίγο πιο αργή επιτάχυνση (6,3 δευτ.) αλλά είναι πιο σύγχρονο και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Πάντως γενικά ευχαριστήθηκα οδήγηση, κυρίως στα κλειστά κομμάτια. Το μοντέλο διαθέτει: ABS, αμορτισέρ Bilstein, ελατήρια Eibach, 9 αερόσακους, κλιματισμό κ.α. με τιμή από 53.250 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής