Το Colt άλλαξε…γεμιστήρα – σχεδίαση, εξοπλισμό, σπορ και οικολογική έκδοση.

Αργά αλλά σταθερά κινείται η Mitsubishi στο δρόμο της ανανέωσης των μοντέλων της. Πέρυσι παρουσίασε τη νέα γενιά Lancer, της οποίας έφερε εκτός από τετράθυρη έκδοση και πεντάθυρη Sportback φέτος, ενώ λίγο πριν το φινάλε του 2008 λανσάρει το μικρότερο τη τάξει μοντέλο της. Έπειτα από 4 χρόνια παρουσίας, με περίπου 270.000 πωλήσεις, το Colt ετοιμάζεται να ρίξει…στην αγορά. Και μάλιστα σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση έχει δυσκολέψει την κατάσταση στην αγορά ενός αυτοκινήτου διεθνώς.

Το νέο Colt δεν αποτελεί απλά μια συνέχεια του ονόματος που έχει παράδοση από το 1962. Φέρει τόσες πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του, που μόνο το 35% των εξαρτημάτων του προηγούμενου διατηρήθηκαν στο νέο. Σε γενικές γραμμές επιχειρήθηκε από τη μάρκα να μοιάζει αρκετά (μπροστά) με το μεγαλύτερο Lancer, να υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ 3θυρου και 5θυρου αμαξώματος, να βελτιωθεί η ευελιξία του εσωτερικού χώρου, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά. Παράλληλα καταργήθηκε η πετρελαιοκίνητη έκδοση, ενώ εισάγεται μια φιλική προς το περιβάλλον βενζινοκίνητη (Clear Tec) με διάφορες παρεμβάσεις για μειωμένη κατανάλωση και μία ακόμα οικολογική σε καύσιμο (Flex Φθελ). Παραμένει βέβαια και η πανίσχυρη Ralliart 1.5lt – 150hp. Οσον αφορά στη σχεδίαση, θα λέγαμε ότι εκ πρώτης όψεως είναι ένα μικρό Lancer. Πίσω, έχει διατηρηθεί η φιλοσοφία της κάθετης πόρτας αλλά όλα έχουν αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο Colt. Αλλά και στο νέο μοντέλο, το πίσω μέρος διαφέρει παρασάγγας στο 3θυρο από το 5θυρο, σε φωτιστικά, παρμπρίζ, προφυλακτήρα. Η πόρτα στο 3θυρο έχει πιο στενό άνοιγμα, ενώ διαφορετική είναι και η αεροτομή που προσφέρεται ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού.

Στο εσωτερικό, αναφορικά με το κοκπιτ, ή φιλοσοφία διάταξης έμεινε η ίδια με πριν. Όμως άλλαξαν όλα σε σχεδίαση: τιμόνι (με προαιρετικά χειριστήρια), πίνακας οργάνων (λιγότερο σπορτίφ περισσότερες ενδείξεις), κονσόλα, περιστροφικά χειριστήρια κλιματισμού. Επίσης, άλλαξαν τα καθίσματα και βελτιώθηκαν οι χώροι για τους επιβάτες (4 ενήλικες άνετα). Ταυτόχρονα ο χώρος φόρτωσης έγινε πιο ευέλικτος. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται 60:40 και όταν αναδιπλώνει δημιουργεί επίπεδο χώρο, ενώ στο μέρος του πορτμπαγκάζ το ύψος ρυθμίζεται και υπάρχει έξτρα χώρος κάτω από το πάτωμα.

Εν συντομία…

Τρίθυρο και 5θυρο αμάξωμα. Το δεύτερο θα παράγεται και σε έκδοση Ralliart με βελτιώσεις στην ανάρτηση και στον εξοπλισμό. Την άνοιξη του 2009 θα προστεθούν οι εκδόσεις Clear Tec (1.1 lt – 1.3 lt). Η Low CO2 έχει σύστημα start – stop (ανάβει - σβήνει αυτόματα ο κινητήρας), σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης, ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων κ.α. Μόνο κινητήρες βενζίνης: 1.1 lt – 75 hp, 1.3 lt – 95 hp, 1.5 lt – 109 hp (όλοι με 5άρια μηχανικά κιβώτια). Βασική έκδοση εξοπλισμού: 2 αερόσακοι, ΑBS με κατανομή πέδησης, βάσεις Isofix, σύστημα προειδοποίησης στο φρενάρισμα, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (πόρτες, παράθυρα, κλειδαριές), ραδιο-Cd με ΜΡ3, κλιματισμός, 15άρες ζάντες κ.α. Τιμή από 11.670 ευρώ (5θυρο συν 300 ευρώ).

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube