Μεγάλη μάχη δόθηκε για τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2009». Είναι τέτοια η πληθώρα των καλών μοντέλων και ο σκληρός ανταγωνισμός που δικαιολογούν απόλυτα την επικράτηση…στον πόντο. Τελικά το Opel Insignia, το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε πριν μερικές ημέρες στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας και πρόκειται να έρθει στην Ελλάδα τον Ιανουάριο, ήταν αυτό που κέρδισε με ένα βαθμό διαφορά (321) από το νέο και υπέροχο Ford Fiesta (320), ανάμεσα σε 37 μοντέλα που συμμετείχαν.

Τρίτο, ήταν το φρεσκαρισμένο Golf 6 (223) και ακολούθησαν: Citroen C5 (198), Alfa MiTo (148), νέα Skoda Superb (144) και νέο Renault Megane (121). Το Insignia είναι το τρίτο Opel που κερδίζει το βραβείο (Kadett – 1985, Omega – 1987) και το πρώτο μεσαίο τετράθυρο που κατακτά το βραβείο από το 1998. Οι 59 δημοσιογράφοι του αυτοκινήτου από 23 χώρες, επέλεξαν με κριτήρια τη σχεδίαση, την ασφάλεια, την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Μάλιστα οι 20 από αυτούς έδωσαν την ανώτατη βαθμολογία στο Insignia, έναντι 19 που έδωσαν το μέγιστο βαθμό στο Fiesta.

Οσον αφορά στη σχεδίαση, το Insignia κέρδισε ίσως επειδή παρουσιάζεται με 3 ελκυστικά αμαξώματα (4θυρο, 5θυρο, station wagon). Προσωπικά, θεωρώ ότι οι σχεδιαστές της Opel υπερέβαλαν εαυτούς, δημιουργώντας ένα πολύ ελκυστικό αυτοκίνητο, σε σχέση με το αρκετά συντηρητικό Vectra. Επίσης, κατάφεραν με λίγες στυλιστικές αλλαγές στο πίσω μέρος να διαφοροποιήσουν κάπως το 5θυρο (άλλη κλίση στο παρμπρίζ και υαλοκαθαριστήρας) από το 4θυρο αμάξωμα, τα οποία έχουν ίδιο μήκος (4,83 μ.), ενώ και τα τρία αμαξώματα μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο (2,737 μ.).

Αναφορικά με την ασφάλεια, η μάρκα εισήγαγε την καινοτομία Opel Eye. Πρόκειται για μια κάμερα που «διαβάζει» σήματα οδικής κυκλοφορίας σε απόσταση 100 μέτρων και ενημερώνει με ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, ώστε ο οδηγός να δράσει εγκαίρως. Επίσης εφαρμόζει και το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού με 9 λειτουργίες που παρέχουν φωτισμό ανάλογα τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο (στροφή, ευθεία, κοντινή – μακρινή απόσταση, πολύ σκοτάδι κ.λ.π.). Για την οδική συμπεριφορά πάλι υπάρχουν νέα δεδομένα με τη θαυμάσια ρυθμιζόμενη ανάρτηση FlexRide (τρία προγράμματα / Mode - Sport – Tour), για διαφορετική οδήγηση ανάλογα το οδόστρωμα.

Εν συντομία…

Η Opel εισάγει για πρώτη φορά τετρακίνηση (μόνο στις εκδόσεις 2.0 lt, 2.8 lt). Χρησιμοποιεί το σύστημα του Saab 9-3 (General Motors). Μοιράζει τη ροπή μέχρι 63% στον πίσω άξονα, από 96% μπροστά και παράλληλα ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς (ενεργό διαφορικό). Κινητήρες βενζίνης: 1.6lt – 115hp, 1.8lt – 140hp, 1.6lt turbo – 180hp, 2.0lt turbo – 220hp και 2.8lt V6 turbo – 260hp.

Τurbo πετρελαίου: 2.0lt – 110hp/130hp/160hp/190hp (Biturbo). Πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5. Συνδυάζονται με 6τάχυτα κιβώτια, μηχανικά ή αυτόματα. Αναμένεται έκδοση ecoFLEX με χαμηλή κατανάλωση και πολύ μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Βασικός εξοπλισμός: ABS με όλα τα συστήματα υποβοήθησης, ESP για ευστάθεια με σύστημα πρόσφυσης, 8 αερόσακους κ.α. Τιμές από 19.800 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube