Η Αντριάνα Σκλεναρίκοβα, το 2002, άπλωνε με χαρακτηριστική ευκολία τα μακριά καλλίγραμμα πόδια της στο πίσω μέρος της πρώτης γενιάς Superb. Ηθελε να δείξει πόσο άνετο είναι το αυτοκίνητο, αλλά δεν είμαι σίγουρος πόσοι πρόσεχαν αυτό ακριβώς…Η Τσέχα μοντέλα έκανε καλά τη δουλειά της. Η Superb κινήθηκε ικανοποιητικά στην αγορά, μολονότι είχε να αντιμετωπίσει τον γερμανικό ανταγωνισμό (BMW, Mercedes). Όμως κι αυτή…Γερμανίδα λογίζεται μια και από 15ετίας η Skoda εντάσσεται στον όμιλο VW, οι μονάδες παραγωγής της οποίας είναι υπερσύγχρονες.
Στον όμιλο τα κόστη παραγωγής περιορίζονται, μια και χρησιμοποιούνται κοινά πατώματα και μηχανικά μέρη ανά κατηγορία μοντέλων. Η νέα Superb βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, με νέα εμπρός ανάρτηση. Το αμάξωμα μάκρυνε συνολικά 3,5 εκ. και χαμήλωσε κατά 1 εκ. Παράλληλα αυξήθηκε το πορτμπαγκάζ κατά 85 λίτρα (565 σύνολο), όπως και ο χώρος της καμπίνας. Πίσω δε η πλάτη των καθισμάτων αναδιπλώνεται. Σχεδιαστικά η όψη έρχεται σε αρμονία με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.
Χρησιμοποιήθηκαν καινούργια υλικά κατασκευής, μαλακά πλαστικά, νέες ταπετσαρίες ή δέρμα και ξύλινα διακοσμητικά. Καινοτομία αποτελεί το άνοιγμα της πίσω πόρτας, χωριστά το κάτω μέρος ή μαζί με το κρύσταλλο (!) κάνοντας ευκολότερο το φόρτωμα μεγαλύτερων αντικειμένων. Γενικά το αυτοκίνητο δείχνει πολυτελές και είναι αλλά χωρίς υπερβολές. Οδηγώντας τη νέα Superb με τον κινητήρα 1.8 lt – 160 hp και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά και με αυτόματο DSG 7άρι), μπορώ να πω ότι οι εντυπώσεις μου είναι εξαιρετικές.
Τα 1.425 κιλά του αμαξώματος δεν φαίνονται στο δρόμο και αυτό το διαπίστωσα κυρίως στα απαιτητικά ανηφορικά κομμάτια με στροφές στην επαρχία. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πολλή καλή –άλλωστε μου αρέσουν τα 6τάχυτα κιβώτια. Αν και θα περίμενα να παρουσιάζει κλίσεις ως μεγάλο αυτοκίνητο με 4,84 μ. μήκος, εντούτοις δεν μου φάνηκε κάτι αρνητικό. Εκείνο που θα περίμενα είναι λίγο πιο σπορτίφ εσωτερικό αλλά μια και αναφερόμαστε σε λιμουζίνα, τότε το ξύλο με το δέρμα είναι αυτό που προτιμούν οι περισσότεροι. Πάντως η νέα Superb κάνει την έκπληξη για μοντέλο της κατηγορίας, φορώντας τον κινητήρα 1.4 lt – 125 hp με το μηχανικό υπερυμπιεστή που κάνει μπαμ στην αγορά.
Εν συντομία…
Για αυτούς που θέλουν κάτι πολύ ισχυρό υπάρχει έκδοση με τον FSI 3.6 lt V6 – 260 hp (6άρι DSG) που συνδυάζεται με τετρακίνηση, κάτι που έχει και ο 1.8 lt που πωλείται παράλληλα και στη δικίνητη έκδοση. Διαθέσιμοι είναι και δύο κινητήρες πετρελαίου 2.0 lt με ισχύ 140 hp και 170 hp. Εντυπωσιάζει πάντως ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός με: 9 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ABS με EBD, ESP για την ευστάθεια, σύστημα αντιολίσθησης, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, κλιματισμό, διπλό άνοιγμα πίσω πόρτας, προβολείς ομίχλης, ραδιο-CD με MP3, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικούς καθρέπτες κ.α. Κι όλα αυτά στην τιμή των 19.790 ευρώ! Ο 1.8 lt κοστίζει από 22.790 ενώ ο 3.6 lt τιμάται προς 39.990 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής