Μετά την επιτυχημένη παρουσία του στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο μήνα, το νέο Ka άρχισε να τσουλάει…Βρεθήκαμε στο κοσμοπολίτικο νησί των Βαλεαρίδων νήσων, την Ιμπιζα (Μαγιόρκα – Μενόρκα τα άλλα δύο) οδηγώντας το νέο μοντέλο που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προηγούμενο (παραγωγή 1996). Παρά τα 1,4 εκατ. πωλήσεις, δεν είχε αισθητή παρουσία στους δρόμους, μολονότι επιστρατεύτηκε και η Κάιλι Μινόγκ για την προβολή της ανοικτής έκδοσης Street Ka.
Η Ford γνωρίζοντας ότι «έκαστος στο είδος του…», συνεργάστηκε με τη Fiat που θεωρείται…μάνα στα αυτοκίνητα πόλης. Ετσι, το νέο Ka, 12 χρόνια μετά, βασίζεται στο πάτωμα του ήδη επιτυχημένου αλλά ακριβού Fiat 500 (ίδιο πάτωμα με το Panda), που κυκλοφορεί εδώ και ενάμιση χρόνο. Κατασκευάζονται και τα δύο σε εργοστάσιο της Fiat στην Πολωνία και μοιράζονται ίδιους κινητήρες: βενζίνης 1.2 lt – 69 hp και πετρελαίου 1.3 Mutlijet – 75 hp. Οδήγησα και τις δύο εκδόσεις που συνδυάζονται μόνο με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Για να πω την αλήθεια μου άρεσε ο ντίζελ μολονότι είναι λίγο θορυβώδης. Εχει εξαιρετική ροπή και γραμμικότητα, ενώ καταναλώνει λίγο (4,2 λίτρα/100 χλμ.). Στην Ελλάδα μπορεί να κυκλοφορεί εκτός Αθηνών – Πειραιά – Θεσσαλονίκης (λόγω απαγόρευσης) σε αντίθεση με την πολλή καλή βενζινοκίνητη έκδοση που πωλείται παντού (5,1 λίτρα/100 χλμ.). Στην φρέσκια άσφαλτο της Ιμπιζα η συμπεριφορά του Ka ήταν απίστευτα καλή. Κι ενώ το Fiat 500 είναι πιο σκληρό, το Ka απορροφά καλύτερα τους κραδασμούς και έχει ομαλές κλίσεις στις στροφές, επειδή η Ford έβαλε στον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και μια ράβδο στρέψης, ενώ άλλαξε αμορτισέρ και ελατήρια.
Μπροστά διατηρούνται τα κλασικά γόνατα McPherson, ενώ το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση διευκολύνει αφάνταστα, όπως και ο λεβιές ταχυτήτων που τοποθετήθηκε ψηλά στην τριγωνική κονσόλα για να αφήνει ελεύθερο χώρο ανάμεσα στα καθίσματα. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, το ίδιο και οι δύο ενήλικες πίσω. Το βαθύ πορτμπαγκάζ (224 λίτρα όγκου) φιλοξενήσει δύο μεγάλες βαλίτσες και δύο μικρότερες. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω θέσεων, χωρούν περισσότερα αντικείμενα (έως 700 λίτρα). Το μόνο που δεν βόλευε είναι το άνοιγμα που πρέπει να το κάνεις μόνο από το κλειδί με το διακόπτη και όχι από το χερούλι.
Εν συντομία…
Το νέο Ka διαθέτει βασικό εξοπλισμό με: 2 αερόσακους, Isofix για παιδικά καθίσματα, ABS με κατανομή πέδησης και 14άρες ζάντες. Η έκδοση αυτή θα είναι αρκετά φθηνή. Ουσιαστικά όμως η έκδοση Titanium θα κερδίσει τους υποψήφιους αγοραστές. Εχει επιπλέον: ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, ραδιο-cd, τηλεχειρισμό για κεντρικό κλείδωμα, 15άρες ζάντες, φώτα ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού κ.α. Κι ν κοστίζει κάτω από 10.000 ευρώ θα είναι έκπληξη! Στα πολλά έξτρα συγκαταλέγονται: γυάλινη οροφή (δεν ανοίγει), θύρα USB για συνδέσεις εξωτερικών συσκευών, Bluetooth για κινητό κ.α. Εξάλλου, η Ford εργοστασιακά έχει φτιάξει τρεις ξεχωριστές εκδόσεις για απαιτητικούς: Digital Art, Grand Prix (πολύ σπορ) και Tottoo με συνδυασμούς στοιχείων έξω και μέσα. Στην ελληνική αγορά θα λανσαριστεί τέλος Ιανουαρίου – αρχές Φεβρουαρίου.
Αποστολή στην Ιμπιζα: Δημήτρης Μπαλής