Το έτος που διανύουμε αλλά και αυτό που έρχεται είναι ιδιαίτερα δημιουργικά για τη Renault. Μπορεί η γαλλική μάρκα να βρίσκεται κι αυτή στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης με επιπτώσεις στη βιομηχανία αυτοκινήτου, εντούτοις δείχνει να έχει υποστεί μικρότερες ζημιές από άλλους ομίλους. Αυτό φανερώνουν τα οικονομικά της μεγέθη, ενώ ετοιμάζεται να ενισχύσει την παρουσία της στην ανερχόμενη συνεχώς Ρωσική αγορά μια και ελέγχει το 25% της εταιρείας Avtovaz, η οποία με τη σειρά της έχει το 23% της αγοράς αυτοκινήτου στη Ρωσία.
Το 2008 η Renault παρουσίασε το πρώτο της SUV 4X4 Koleos που πωλείται ήδη στην Ελλάδα, το νέο Twingo και με ισχυρές εκδόσεις RS και τα αυτοκίνητα Sandero – Logan της θυγατρικής Ρουμανικής Dacia. Αυτές τις ημέρες θα λανσάρει στη διεθνή αγορά το νέο Megane σε 5θυρο αμάξωμα. Δεν έχει καμία σχέση με το απερχόμενο μοντέλο που δεν άρεσε αισθητικά, ενώ διέθετε περιορισμένους εσωτερικούς χώρους. Στη χώρα μας το νέο 5θυρο και Coupe Megane θα έρθουν ταυτόχρονα τον Ιανουάριο, κάνοντας ποδαρικό για τη μάρκα στη νέα χρονιά.
Η εισαγωγική εταιρία στην Ελλάδα, η οποία λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο, ήδη έχει αναβαθμίσει την εικόνα της Renault, μια και τα τελευταία χρόνια είχε πέσει σε «χειμερία νάρκη» για λόγους εμπορικής πολιτικής και συνεργασίας του τότε αντιπροσώπου (όμιλος Μανιατόπουλου) με το εργοστάσιο. Περασμένα ξεχασμένα για εμάς όχι όμως και για εκείνους που είναι στα δικαστήρια. Αυτό πάντως δεν αφορά τους καταναλωτές, οι οποίοι θέλουν καινούργια αυτοκίνητα, άνετα, ασφαλή, καλά εξοπλισμένα και σε καλή τιμή.
Δεν γνωρίζουμε πόσο θα κοστίζουν οι δύο εκδόσεις του νέου Megane αλλά νομίζω ότι με την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και τον ανταγωνισμό, είναι βέβαιο ότι θα έχουν προσιτή τιμή εκκίνησης. Σήμερα παρουσιάζουμε τα πρώτα στοιχεία από το Megane Coupe, το οποίο δανείζεται το πάτωμα του 5θυρου αλλά έχει πιο σφικτό στήσιμο ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και τα δύο) κι αυτό είναι λογικό για πιο σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο. Είναι περίπου 8 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο Megane, με νέα καλύτερα υλικά κατασκευής (το 95% του βάρους ανακυκλώνεται, το 12% των πλαστικών είναι από ανακυκλωμένα υλικά) που κάνουν το αμάξωμα πιο άκαμπτο.
Εν συντομία…
Μήκος 4,3 μ., πλάτος 1,81 μ. και ύψος 1,42 μ. Ιδιες διαστάσεις με το 5θυρο, ίδια μετατρόχια (μεγαλύτερα από πριν) και μεταξόνιο (2.64 μ.) με κάπως λιγότερο χώρο για τους ώμους των πίσω επιβατών. Καλούγουστη καμπίνα με ημιμπάκετ καθίσματα, μαλακά πλαστικά, λεπτομέρειες αλουμινίου, ψηφιακά και αναλογικά όργανα (ταχύμετρο) στον πίνακα που περιλαμβάνει επίσης: ρυθμιστή ταχύτητας, πίεση ελαστικών κ.α.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (ραδιο-Cd, Bluetooth, MP3, πλοήγηση κ.α.), αυτόματος κλιματισμός κ.α. Κινητήρες βενζίνης: 1.6 lt – 100/110 hp, 2.0 lt – 140 hp και turbo TCe 1.4 lt – 130 hp, 2.0 lt – 180 hp. Οι καταναλώσεις όλων των κινητήρων είναι πολύ βελτιωμένες και αρκετά περιορισμένα τα καυσαέρια.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλης