Θα μας απασχολήσουν πολύ στο εγγύς αλλά και το απώτερο μέλλον μοντέλα πόλης (και όχι μόνο) που έχουν χώρους, καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, δεν στερούνται επιδόσεων και εξοπλίζονται με σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Οι λόγοι είναι προφανείς. Τα διαθέσιμα χρήματα για αγορά αυτοκινήτου περιορίζονται, όπως και οι χώροι στάθμευσης, τη στιγμή που το κυκλοφοριακό μεγαλώνει και η τιμή των υγρών καυσίμων έχει σκαμπανεβάσματα. Εκεί ακριβώς «χτυπά» το ολοκαίνουργιο Jazz που μόλις τοποθετήθηκε στις εκθέσεις της Honda σε όλη την Ελλάδα.
Το είχα οδηγήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου στη Φρανκφούρτη και μου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Εχοντας στο μυαλό μου το μοντέλο 2ης γενιάς του 2002 (η 1η γενιά παρουσιάστηκε το 1984) περίμενα να δω αν οι Ιάπωνες θα έκαναν το ήδη καλό, καλύτερο. Λοιπόν, ξαναβλέποντάς το στην Αθήνα (θα το οδηγήσω πάλι σύντομα), κατάλαβα ότι χωρίς να αλλοιώσεις τη φιλοσοφία ενός μοντέλου μπορείς να το βελτιώσεις. Το ένα και μόνο 5θυρο αμάξωμα δεν άλλαξε. Παρέμεινε κάτω από τα 4 μέτρα (3,9μ.) αλλά μεγάλωσε κατά 5,5 εκ. και φάρδυνε κατά 2 εκ. (1,695μ.).
Το ύψος έμεινε ίδιο (1,525μ.), μάκρυνε όμως το μεταξόνιο κατά 5 εκ. (2,5μ.) και τα μετατρόχια κατά 3,5 εκ. μπροστά και κατά 3 εκ. πίσω. Αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με την προτεταμένη προς τα εμπρός καμπίνα και το βαθύ ταμπλό, το κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ και τον ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, έδωσαν περισσότερο όγκο αλλά και χώρο στο εσωτερικό για 5 ενήλικες επιβάτες που διαθέτουν συμπαθητικό πορτμπαγκάζ. Παράλληλα αυξήθηκε η ορατότητα με τα πολύ μεγάλα φινιστρίνια, ενώ γενικά οι γυάλινες επιφάνειες (θαυμάσια η προαιρετική πανοραμική οροφή) σου ενισχύουν την αίσθηση ελευθερίας.
Τώρα, ένα από τα κύρια γνωρίσματα του προηγούμενου Jazz ήταν η ευελιξία του εσωτερικού. Κι αυτή βελτιώθηκε. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων (χωρίζει 60:40) με πολύ απλή κίνηση με μοχλό αναδιπλώνεται τελείως δημιουργώντας εύκολα έναν μεγάλο και επίπεδο χώρο αποθήκευσης, ενώ, όπως και πριν, ο πάγκος των καθισμάτων σηκώνεται προς τα πίσω για να χωρέσουν κάθετα μεγάλα αντικείμενα. Στον τομέα της άνεσης έγιναν περαιτέρω βελτιώσεις. Καταλήγοντας το νέο Jazz δείχνει πιο στιβαρό στο δρόμο, με ίδιο κύκλο στροφής από πριν (9,8 μ.).
Εν συντομία…
Παρά το μεγαλύτερο βάρος η αίσθηση της ανάρτησης είναι ελαφριά. Νέοι κινητήρες βενζίνης με περισσότερη ισχύ: 1.2 lt – 90 hp και 1.4 hp – 100 hp. Συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων – ο 1.4 lt και με 6άρι αυτοματοποιημένο (αλλαγές σχέσεων από λεβιέ και τιμόνι μηχανικά). Εχουν μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, μεγαλύτερη ροπή, μικρότερη κατανάλωση (από 5,3 λίτρα/100 χλμ.) και λιγότερους ρύπους (από 125 γρ./χλμ. CO2).
Για ομαλότερη αλλαγή των ταχυτήτων υπάρχει ένδειξη στον πίνακα. Η Honda έβαλε πρώτη σύστημα ευστάθειας στον 1.2 lt (το 2012 υποχρεωτικά όλα τα αυτοκίνητα) αλλά κοστίζει 400 ευρώ επιπλέον στη βασική έκδοση Trend των 13.500 ευρώ που έχει όμως: ABS – EBD, 8 αερόσακους και πολύ καλό εξοπλισμό (όχι πίσω ηλεκτρικά παράθυρα).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής