Η Lancia επέστρεψε με μια άλλη…Delta, λουσάτη και ισχυρή, άνετη και λογική.

Ε, και τι έγινε δηλαδή. Επειδή η Delta έχει συνδέσει το όνομά της με παγκόσμια πρωταθλήματα και νίκες - θρύλους στα ράλι, τι θα έπρεπε να γίνει. Ολες οι μελλοντικές εκδόσεις της να έχουν αγωνιστικό χαρακτήρα; Άλλο δεκαετία 1980 (αυτοκίνητο της χρονιάς τότε) κι άλλο 21ος αιώνας. Σεβαστή η ιστορία, πόσω μάλλον όταν σημάδεψε τα νιάτα μας, όταν απογείωσε την αδρεναλίνη μας. Και τώρα έχουμε ανάγκη από…εκρήξεις, αλλά με διαφορετικό περιτύλιγμα. Και η νέα Delta εκεί ανήκει, στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων, την πιο εμπορική της Ευρώπης η οποία τώρα με την οικονομική κρίση θα γνωρίζει μεγαλύτερη άνθηση.

Η νέα Delta συγκαταλέγεται σε αυτά τα μοντέλα επειδή εφοδιάζεται με τη νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων της Fiat, που έχουν ήδη τοποθετηθεί στα Bravo, Grande Punto και Alfa MiTo. Μάλιστα η Delta είναι το πρώτο από τα νέα μοντέλα που παρουσίασε η Lancia στο δεύτερο αιώνα της ζωής σας. Σχεδιαστικά, το 5θυρο αμάξωμα χαρακτηρίζεται από στοιχεία που θα μπορούσαν κάλλιστα να το παρομοιάσουν με λιμουζίνα. Κάτι το μεγαλύτερο μέγεθος από τα συνηθισμένα της κατηγορίας (4,5 μ. μήκος, 1,8 μ. πλάτος, 1,5 μ. ύψος) και κάτι το μεγάλο μεταξόνιο (2,7 μ.) κάνουν το αυτοκίνητο να είναι μεγαλύτερο από όσο δείχνει. Πέραν αυτού, η χρωμιωμένη τριγωνική μάσκα με το έμβλημα της μάρκας εμφανίζουν το αυτοκίνητο αναγνωρίσιμο από μακριά, ενώ πίσω η αίσθηση ρετρό αποτυπώνεται στα LED φωτιστικά που δίνουν το «κόψιμο» του πίσω μέρους. Στο πλάι παρατηρούμε επίσης χρώμιο στην ψηλή γραμμή παραθύρων, που σχηματίζει γωνία με τη γραμμή οροφής.

Πίσω η ψηλά τοποθετημένη αεροτομή με το μεγάλο τρίτο φως στοπ, σε συνδυασμό με το μαύρο τελείωμα του προφυλακτήρα, δίνουν ένα σπορτίφ τόνο που συνεχίζεται στην καμπίνα. Το κοκπιτ αποτελεί μίγμα κομψότητας και πολυτέλειας με σπορ στοιχεία. Αλκαντάρα – δέρμα στα ημιμπάκετ καθίσματα, μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και πολύ χρώμιο σε: κονσόλα, πίνακα οργάνων, τιμόνι (με χειριστήρια) και λεβιέ ταχυτήτων, θεωρώ ότι ενθουσιάζουν. Πίσω ο πάγκος των καθισμάτων χωρίζει και σύρεται εμπρός και τότε η πλάτη των καθισμάτων μπορεί να γύρει εκτός από μπροστά τελείως και λίγο πίσω (κατά 25 μοίρες).

Εν συντομία…

Για μειωμένο κόστος βασίζεται στο «πάτωμα» του Bravo. Ανάρτηση McPherson μπροστά και ημιάκαπτος άξονα πίσω (τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας έχουν πολλαπλούς συνδέσμους). Στο δρόμο δεν είναι σκληρό, ούτε είχε περιττές κλίσεις το αμάξωμα. Ο turbo κινητήρας 1.4 lt – 150 hp κινεί εύκολα τα 1320 κιλά του αυτοκινήτου, ενώ το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι απίθανο. Σε εξοπλισμό η έκδοση δοκιμής των 26.170 ευρώ έχει τα πάντα: 6 αερόσακους, συστήματα ESP για την ευστάθεια - υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες – πρόσφυσης - ελέγχου πρόσφυσης στις στροφές συν ορισμένα συστήματα επικοινωνίας. Η βασική τιμή στα 1.4 lt – 150 hp είναι 21.100 ευρώ (κάπως ακριβή) αλλά υπάρχουν και εκδόσεις 1.4 lt - 120 hp από 19.500 με πολύ καλό εξοπλισμό.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube