Το Citroen C4 φρεσκαρίστηκε και απέκτησε περισσότερη δύναμη 120 hp – 150 hp. Πέρασαν κιόλας τέσσερα χρόνια από τότε που πήγαμε στο Μπίαριτς, στα σύνορα Γαλλίας – Ισπανίας στον Ατλαντικό Ωκεανό (περιοχή Βάσκων) για να δούμε και να οδηγήσουμε την τότε νέα πρόταση της Citroen στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Επρόκειτο για το C4 που αντικατέστησε το Xsara, με δύο εκδόσεις αμαξωμάτων: 3θυρο Coupe για πιο νεανικό κοινό και 5θυρο Hatchback για κάθε ηλικία.
Είχαμε μείνει στο ξενοδοχείο που ήταν το θερινό κατάλυμα του Μέγα Ναπολέοντα και δεν ξέρω, αλλά μας είχε πιάσει μια επαναστατική διάθεση, βλέποντας και το αυτοκίνητο. Το νέο C4, τότε, διέθετε αρκετά στοιχεία νεοτερισμού όπως το τιμόνι με το σταθερό ομφαλό και πληθώρα χειριστηρίων (γύριζε μόνο η στεφάνη) και τη κεντρική οθόνη πληροφοριών ψηλά στο ταμπλό που φωτίζεται με το φως της ημέρας! Επειτα από τέσσερα χρόνια το C4 φρεσκαρίστηκε ελαφρώς για να διατηρήσει τη ζωντάνια του, ενώ έγινε ακόμα πιο ζωηρό φορώντας τους turbo κινητήρες που εφοδιάζουν και τα μοντέλα της Peugeot (207, 308), με την οποία ανήκουν στον όμιλο.
Οι κινητήρες αυτοί αποτελούν προϊόντα συνεργασίας με τον όμιλο BMW που έχει βάλει αυτά τα σύνολα στα μοντέλα Mini. Το ανανεωμένο Citroen C4 κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην έκθεση αυτοκινήτου που πραγματοποιείται μέχρι και αύριο στο πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο Ελληνικού και τις επόμενες ημέρες θα βρίσκεται σε όλες τις αντιπροσωπείες της μάρκας στην Ελλάδα. Ωστόσο οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει και δεδομένου ότι οι ισχυροί κινητήρες ήταν κάτι που έλειπε από το μοντέλο, λογικά θα πρέπει να έχει ζήτηση. Σχεδιαστικά η μεγαλύτερη αλλαγή παρατηρείται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Διατηρήθηκαν τα κομψά, διάφανα φωτιστικά στυλ μπούμεραγκ, και το αμάξωμα μάκρυνε κατά 1,5 εκ. (4,275 μ. το Coupe και 4,288 μ. το Hatchback), λόγω νέου προφυλακτήρα.
Στην καμπίνα παραμένει η γενική καλαίσθητη εικόνα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το στροφόμετρο προστέθηκε στον πίνακα οργάνων, ενώ άλλαξαν οι ταπετσαρίες και έχουν νέα υφή το ταμπλό και τα πλαϊνά μέρη των θυρών. Οσον αφορά τις τιμές, η έκδοση 1.4 lt κοστίζει από 13.000 ευρώ και με τους νέους κινητήρες η 1.6 lt από 17.000 ευρώ με πολύ πλούσιο εξοπλισμό.
Εν συντομία…
Πέραν του υπάρχοντος κινητήρα 1.4 lt – 90 hp, εισάγεται ο καινούργιος 1.6 VTi – 120 hp (με στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων), αντί του 1.6i 16V – 110 hp. Η μέγιστη ροπή των 160 Nm είναι στις 4.250 σ.α.λ. Με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων έχει μικτή κατανάλωση 6,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 159 γρ./χλμ. CO2. Το Hatchback φορά και αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Στην έκδοση 1.6 THP (αντί του 2.0i 16V – 143 hp) η ισχύς είναι 150 hp (ροπή 240 Nm μεταξύ 1.400 σ.α.λ. - 4.000 σ.α.λ.). Συνεργάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, καταναλώνει 6,9 λίτρα και εκπέμπει CO2 164 γρ./χλμ. Διατίθεται και 4άρι αυτόματο κιβώτιο με ισχύ 140 hp. Κατόπιν παραγγελίας εισάγονται κινητήρες πετρελαίου με ή χωρίς φίλτρο μικροσωματιδίων: 1.6 lt - 92 hp/110 hp και 2.0 lt – 140 hp.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής