Επειτα από πολύ καιρό η Alfa Romeo κατάφερε να δημιουργήσει ένα μικρό σπιρτόζικο αυτοκίνητο που οι παλιότεροι έχουν να θυμηθούν από την εποχή του Alfasud. Η Alfa MiTo βασίζεται στο πάτωμα του Fiat Grande Punto, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, κι αυτό είναι λογικό για μάρκες ιδίου ομίλου που θέλουν να μειώσουν το κόστος παραγωγής. Όμως η συμπεριφορά της είναι εκ διαμέτρου αντίθετη, με το μικρό Fiat να είναι αρκετά ουδέτερο στο δρόμο.

Εμφανισιακά η MiTo από μπροστά μοιάζει στην εκρηκτική 8c Competizione, ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής 230.000 ευρώ αλλά εσύ συμβιβάζεσαι με κάτι που κοστίζει 210.000 λιγότερα! Το εσωτερικό δεν υπολείπεται σε εμφάνιση. Προσωπικά μου άρεσαν τα μπάκετ, δίχρωμα καθίσματα και το μαλακό ταμπλό που φέρνει σε ανθρακονήματα (έκδοση δοκιμής). Μία ακόμη σπορτίφ αίσθηση που ενισχύεται από τις πενταλιέρες αλουμινίου, το λεβιέ ταχυτήτων, τον πίνακα οργάνων και το τιμόνι με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος (ραδιο-CD με ΜΡ3 και 6 ηχεία).

Πίσω θα χωρέσουν άνετα δύο ενήλικες αλλά ίσως αισθανθούν κάπως κλεισμένοι με τα ψηλά παράθυρα. Βάζοντας το κλειδί στη μίζα και προσπαθώντας να «κουμπώσεις» την πρώτη ταχύτητα στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αδύνατο να μην παρατηρήσεις τον διακόπτη DNA που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ. Εκεί ακριβώς είναι το…DNA του αυτοκίνητου, δηλαδή όλο του το «είναι». Υπάρχουν τρεις λειτουργίες. Από μόνος του ο εγκέφαλος του οχήματος ρυθμίζει τη Normal για αργή επιτάχυνση και μείωση της κατανάλωσης.

Στην Dynamic όμως τα 155 άλογα του κινητήρα 1.4 lt φαίνονται αμέσως ενώ βλέπεις την πίεση του turbo στον πίνακα. Και δεν είναι μόνο αυτό. Αλλάζει ταυτόχρονα η συμπεριφορά του τιμονιού με λιγότερη υποβοήθηση, το στάνταρ σύστημα ευστάθειας με το σύστημα αντιολίσθησης επεμβαίνουν κάπως αργότερα (δεν απενεργοποιούνται με διακόπτη), τα φρένα γίνονται πιο άμεσα (ξεχωριστή πέδηση σε κάθε τροχό), ενώ αρχίζει να λειτουργεί και το μπροστινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με ηλεκτρονικό τρόπο μοιράζοντας τη ροπή ανάλογα ανάμεσα στους δύο μπροστινούς τροχούς.

Οσον αφορά τη θέση All weather έχει παρόμοια λειτουργία με τη dynamic και ενδείκνυται για κακές καιρικές συνθήκες. Γενικά η MiTo θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, που θα πρέπει να συνηθίζουν σε μικρούς αλλά πανίσχυρους κινητήρες.

Εν συντομία…

Οδηγώντας τη νέα MiTo μπορείς να έχεις ένα αυτοκίνητο με διαφορετικό στυλ κάθε φορά και αυτό ανήκει στα θετικά. Ικανοποιεί σε επιτάχυνση (8 δευτ.) όπως βέβαια και σε τελική ταχύτητα (215 χλμ./ώρα - εργοστασιακή τιμή) την οποία δεν άγγιξα αλλά την πλησίασα. Πάντως με φυσιολογική οδήγηση η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 153 γρ./χλμ.

Με πλούσιο βασικό εξοπλισμό: 7 αερόσακους, όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες η τιμή της Alfa Mito αρχίζει από 18.500 ευρώ, με το αυτοκίνητο δοκιμής να κοστίζει 22.980 ευρώ (δαγκάνες, χειριστήρια στο τιμόνι, αεροτομή, αισθητήρες φώτων - βροχής, 18άρες ζάντες, πενταλιέρες αλουμινίου κ.α.).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube