Σεμπαστιάν Λεμπ

Θεωρείται ο Μίκαελ Σουμάχερ των ράλι. Ο Γάλλος, 5 φορές πλέον Παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, θέλει δύο ακόμα τίτλους να προσθέσει στη συγκομιδή του για να φθάσει τον Γερμανό πρώην πιλότο της Φόρμουλα 1 και το μόνο βέβαιο είναι ότι από πλευράς ικανοτήτων και ηλικίας έχει πολύ χρόνο μπροστά του. Ο «Σεμπ» για τους φίλους του, είναι ένας οδηγός που ενώ είχε μαεστρία στην άσφαλτο με τα δικίνητα αυτοκίνητα, γρήγορα εξελίχθηκε σε έναν καταπληκτικό οδηγό «παντός εδάφους», αν και το μόνο που δεν έχει πετύχει μέχρι τώρα είναι να κερδίσει στα χιόνια της Σουηδίας, εκεί που συνήθως επικρατούν Σκανδιναβοί οδηγοί.

Λίγα λόγια, πολλά έργα
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ γενικά είναι λιγομίλητος αλλά όχι απρόσιτος αν και περιβάλλεται με απόλυτη προστασία από τη Μαρί, το…ντόπερμαν των δημοσίων σχέσεων της αγωνιστικής Citroen που τα βάζει με ευκολία με κάθε ανάγωγο δημοσιογράφο ή φωτορεπόρτερ. Ο Λεμπ μιλά όσα αγγλικά χρειάζονται για να δίνει συνεντεύξεις, πριν και μετά τους αγώνες. Επιβάλλεται σε κάθε οδηγό που σέβεται τον εαυτό του και τη δουλειά που κάνει να μιλά τη διεθνή γλώσσα, αν και προτιμά να μιλούν περισσότερο τα αποτελέσματα που φέρνει. Πάντως τα αγγλικά δεν του χρειάστηκαν και πολύ στην 13χρονη καριέρα του, αφού μόνο μία φορά δούλεψε σε μη γαλλική ομάδα, όταν το 2000 πήρε μέρος με Toyota Corolla WRC στα ασφάλτινα ράλι της Κορσικής (9ος) και του Σαν Ρέμο στην Ιταλία (10ος).

Χρονιά καταλύτης
Το 2001 ήταν πολύ σημαντική χρονιά, αφού επέστρεψε στη Citroen με την οποία έτρεχε από το 1998, για να καθίσει πλέον στο μπάκετ του καινούργιου τότε Xsara. Η 2η θέση ξανά στο Σαν Ρέμο, στον μοναδικό αγώνα που έκανε, ουσιαστικά προανήγγειλε την άφιξη ενός ταλαντούχου οδηγού, με ιδιαίτερες ικανότητες στην άσφαλτο. Αυτό το απέδειξε κυρίως το 2002, κερδίζοντας στην άσφαλτο της Γερμανίας, ενώ ήρθε 2ος στο Μόντε Κάρλο και 5ος στο ράλι Σαφάρι, στα χώματα της Κένυας. Τότε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα υπήρχαν κι άλλα σπουδαία ονόματα, όπως οι αδικοχαμένοι Κόλιν ΜακΡέι (ατύχημα με ελικόπτερο) και Ρίτσαρντ Μπερνς (καρκίνο στο κεφάλι), ο Κάρλος Σάινθ, ο Τόμι Μάκινεν, ο Χάρι Ροβάνπερα κ.α. Το φινάλε της χρονιάς τον βρίσκει 10ο, όμως το 2003 απειλεί την κορυφή. Κερδίζει τρία ράλι και χάνει τον τίτλο για ένα βαθμό από τον Πέτερ Σόλμπεργκ, που πήρε 4 νίκες.

Η αρχή των τίτλων
Ο Λεμπ είχε πεισμώσει πολύ και είχε μάθει πολλά. Του έφταναν για να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο το 2004, με 6 σερί νίκες και 6 σερί δεύτερες θέσεις, ξεπερνώντας τα εμπόδια των Σόλμπεργκ, Μάρτιν, Σάινθ, Γκρόνχολμ. Το 2005 εκπλήσσει τους πάντες. Πηγαίνει το Citroen Xsara 10 φορές πρώτο στον τερματισμό και 6 φορές σερί σε αγώνες, που αποτελούν και τα δύο ρεκόρ. Μόνο ο ίδιος μπορεί να καταρρίψει φέτος το ρεκόρ των 10 νικών αν κερδίσει στην Ουαλία τον άλλο μήνα στο φινάλε του πρωταθλήματος, ενώ για να κάνει περισσότερες τις σερί νίκες θα περιμένει του χρόνου. Το 2006 ο Λεμπ έτρεξε με την ιδιωτική ομάδα Kronos που ουσιαστικά είχε εργοστασιακή βοήθεια από τη Citroen ή οποία έκανε διάλλειμα στο θεσμό. Ο Γάλλος λοιπόν ενώ έκανε…περίπατο, έπεσε.

Για την ακρίβεια είχε εξασφαλίσει το στέμμα από τα μέσα της χρονιάς και απέμενε να δημιουργήσει νέο ρεκόρ νικών σε ένα πρωτάθλημα. Σε μια προπόνηση φυσικής κατάστασης όμως, με το ποδήλατο, έπεσε και χτύπησε στο χέρι. Εκανε εγχείρηση και έμεινε έξω από τα τελευταία 4 ράλι. Τον τίτλο τον κατέκτησε με μόλις βαθμό ένα διαφορά από τον Γκρόνχολμ (είχε έξοδο στην Αυστραλία), αν και βρισκόμενος στο σαλόνι του σπιτιού του.

Συνέχεια στα ρεκόρ
Πέρυσι ο Λεμπ, με το ολοκαίνουργιο C4 που αντικατέστησε το Xsara, ισοφάρισε το σερί πρωταθλημάτων του Τόμι Μάκινεν (1996,97,98,99) αλλά και τις 4 επιτυχίες (όχι σερί) του Γιούχα Κάνκουνεν. Κατέκτησε συνολικά 8 νίκες, δυσκολεύτηκε από τον Μάρκους Γκρόνχολμ στην τελευταία του χρονιά στα ράλι αλλά τα κατάφερε. Φέτος ο Γάλλος ήταν από την αρχή το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο. Εχοντας κερδίσει σε 10 από τους 13 αγώνες, πήγε την περασμένη εβδομάδα στην Ιαπωνία με σαφές προβάδισμα και του αρκούσαν μόνο οι 6 βαθμοί της 3ης θέσης για να κατακτήσει πρόωρα τον 5ο του τίτλο. Τα κατάφερε με σχετική ευκολία, αλλά παραλίγο να την πατήσει στο τέλος όταν έκανε τετ-α-κε σε μια στροφή. Θα είχε όμως την ευκαιρία να τελειώσει το πρωτάθλημα στην Ουαλία ούτως ή άλλως.

Τώρα θα πάει στο Κάρντιφ συνδυάζοντας αγώνα και τουρισμό. Κι αυτό διότι παραμένει ανοικτός ο τίτλος στους κατασκευαστές και πρέπει η ομάδα του Citroen να πάρει τουλάχιστον 7 βαθμούς από τους δύο οδηγούς της, τον Λεμπ και τον Σόρντο. Πράγμα διόλου δύσκολο. Αν μάλιστα καταφέρει να κερδίσει, θα εκτοξεύσει τις νίκες σε 47, κάτι που θα είναι όχι μόνο νέο ρεκόρ στο θεσμό αλλά θα είναι και ρεκόρ σε μια χρονιά με 11. Αντε να δούμε τι άλλο θα πετύχει.

Βιογραφικό

Ημερομηνία γέννησης: 26/02/1974
Τόπος: Ομπερχόφεν
Χώρα: Γαλλία
Οικογ. κατάσταση: Εγγαμος με τη Σεβερίν
Αγωνιστικό ντεμπούτο: 1995
Πρώτο ράλι WRC: 1999 (Καταλούνια, Citroen Saxo kit car).
Νίκες: 46
Πρώτη νίκη: 2002 (Γερμανία)
Παγκ. ρεκόρ νικών σε μια χρονιά: 10 (2005)
Παγκ. ρεκόρ συνεχόμενων νικών σε μια χρονιά: 6 (2005)
Παγκόσμιοι τίτλοι: 5 (2004-2005-2006-2007-2008)
Ομάδα 2008: Citroen Sport

ΚΑΡΙΕΡΑ

1998 Δύο νίκες στο Citroen Saxo Trophy

1999 Πρωταθλητής Citroen Saxo Trophy

2000 Πρωταθλητής ράλι χώματος Γαλλίας στα δικίνητα

2001 Πρωταθλητής FIA Super 1600 με Citroen –
Συμμετοχές στο WRC με Citroen Xsara

2002 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – νίκη σε Γερμανία.

2003 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 3 νίκες.

2004 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 6 νίκες - Πρωταθλητής

2005 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 10 νίκες - Πρωταθλητής

2006 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 8 νίκες - Πρωταθλητής

2007 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 8 νίκες - Πρωταθλητής

2008 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) με Citroen Xsara – 10 νίκες (μέχρι τώρα, υπολείπεται το ράλι Ουαλίας) - Πρωταθλητής

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube