Το νέο Honda Insight, όπως λέει και το όνομά του, βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία.
Το περίπτερο της Honda στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, που πραγματοποιήθηκε 4-19 Οκτωβρίου, κοσμούσε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Το Insight αποτελεί την ενδιάμεση πρόταση…σωτηρίας του πλανήτη, κι αυτό διότι χρησιμοποιεί εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, δηλαδή κινητήρα βενζίνης (εσωτερικής καύσης) και ηλεκτροκινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση να περιορίζεται πάρα πολύ, συνεπώς και οι ρύποι στην ατμόσφαιρα. Κι όλα αυτά μέχρι να εξελιχθεί σε μαζική παραγωγή το απόλυτο οικολογικό όχημα που θα καίει υδρογόνο και θα εκπέμπει μόνο υδρατμούς.
Τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου όπως ονομάζονται, βρίσκονται σε προχωρημένο πειραματικό στάδιο και ίσως μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας να δούμε να κυκλοφορούν αρκετά στους δρόμους. Μέχρι τότε θα πρέπει να αρκεστούμε σε ενδιάμεσες ή μεσοβέζικες λύσεις. Μια από αυτές λοιπόν είναι το Insight της Honda το οποίο μπαίνει άμεσα στην παραγωγή και θα αρχίσει να διατίθεται προς πώληση τον ερχόμενο Μάρτιο. Η ιαπωνική Honda έχει παράδοση στα υβριδικά οχήματα, δουλεύοντας πάνω σε αυτή τη διαδικασία εδώ και 20 χρόνια. Ηδη διατίθεται η φρεσκαρισμένη έκδοση του Civic Hybrid, σε τετράθυρο αμάξωμα και αναμένεται το πεντάθυρο Insight με λίγο πιο μικρές διαστάσεις αλλά με χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες και τιμή αρκετά πιο προσιτή –κοντά στα 20.000 ευρώ.
Το Insight δανείζεται αρκετά στοιχεία σχεδίασης από το υδρογονοκίνητο FCX Clarity, που κυκλοφορεί πειραματικά στην Αμερική (εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων) και την Ιαπωνία. Μάλιστα το έχουν πολλοί διάσημοι, όπως η ηθοποιός Τζέιμι Λι Κέρτις, ώστε να αυξηθεί η δημοτικότητα του εγχειρήματος. Η εμφάνιση του Insight δείχνει ένα αυτοκίνητο με καθαρά αεροδυναμικό προσανατολισμό, για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την τεχνολογία που συσσωρεύει. Αντλεί την ισχύ του από τον κινητήρα βενζίνης του Civic Hybrid: 1.3 lt - 115 hp, χωρίς να έχει γίνει γνωστό αν θα παράγει την ίδια ισχύ και στο Insight.
Πάντως έχει τροποποιηθεί το μέγεθός του ώστε να χωρέσει στο μικρότερο μοντέλο και να κοστίζει φθηνότερα. Η λειτουργία του είναι αθόρυβη, σβήνει εν στάσει και επαναλειτουργεί αυτόματα, ενώ ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Επίσης, η προσεκτική σχεδίαση και κατασκευή βασικών εξαρτημάτων και η βελτίωση της παραγωγής, μείωσαν σημαντικά το κόστος του υβριδικού συστήματος. Ετσι περιορίστηκε και η συνολική τιμή, για να μπορεί να αποκτηθεί από ευρύτερο κοινό.
Εν συντομία…
Το Insight βασίζεται σε μια εντελώς καινούργια πλατφόρμα. Εχει τη συμπαγή μονάδα ελέγχου και τη μπαταρία κάτω από το χώρο αποσκευών. Με αυτό τον τρόπο το κέντρο βάρους είναι χαμηλά, ενώ αυξάνεται η πρακτικότητα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω θέσεων. Το Insight θα χρησιμοποιεί διάφορες τεχνολογίες, όπως μία λειτουργία που υποστηρίζει την οικονομικότερη οδήγηση για μικρότερη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες. Θα κατασκευάζεται μαζί με το Civic Hybrid στο εργοστάσιο της Honda, στη Σουζούκα.
Στόχος για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την οικονομία καυσίμου είναι να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο με του Civic Hybrid, δηλαδή 109 γρ./χλμ. CO2 και 4,6 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση. Το Insight θα πωλείται σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Β. Αμερική.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής