Το νέο Opel Insignia ανεβάζει τον πήχη στα μεσαία – νέα συστήματα και 4Χ4.
Αποστολή στο Σάλτσμπουργκ
Δεν θυμάμαι στο παρελθόν, όσο μπορώ να φρεσκάρω στη μνήμη μου, την Opel να έχει κάνει τόσο μεγάλη καμπάνια προαναγγελίας άφιξης νέου μοντέλου, όπως με το Insignia. Βέβαια δεν είναι και λίγο πράγμα ο αντικαταστάτης του Vectra γι’ αυτό και το χαρακτηρίζω «άλλο πράγμα». Η Opel ξεκίνησε από το Μάρτιο να το παρουσιάζει… καμουφλαρισμένο. Στη συνέχεια το παρουσίασε στην ανερχόμενη διεθνή έκθεση της Αγγλίας που γίνεται πλέον στο Λονδίνο το καλοκαίρι, πριν μερικές ημέρες στη μεγάλη διεθνή έκθεση του Παρισιού και τώρα έφθασε η ώρα να το οδηγήσουμε.
Για την δημοσιογραφική παρουσίαση του απερχόμενου Vectra η Opel είχε διαλέξει την κοσμοπολίτικη και πολυφορεμένη Βαρκελώνη. Για το Insignia επέλεξε την πιο παλιά Αυστριακή πόλη του Σάλτσμπουργκ (1120 – 1130 μ.Χ.). Μικρή και γνωστή για τον Μότσαρτ, τον συνθέτη Φον Κάραγιαν (ελληνοαρμενικής καταγωγής) και τον μεγιστάνα Μάτεσιτζ (Red Bull). Είναι χτισμένη σε υψόμετρο 540 μέτρων, διαθέτει απίστευτη φύση, εντυπωσιακούς βράχους και υπέροχη λίμνη. Σε αυτή βρίσκεται και το ξενοδοχείο Fuschl, δίπλα στο Jagdhof όπου έμεινε η Εθνική μας ομάδα του ποδοσφαίρου το καλοκαίρι στο Euro. Το Fuschl μάλιστα ανήκε στην οικογένεια της πριγκίπισσας Σίσυ (η οποία είχε κάποτε και το Αχίλλειο στην Κέρκυρα). Εκεί άλλωστε γυρίστηκε η ομώνυμη θαυμάσια ταινία με την εξαιρετική και αδικοχαμένη Ρόμι Σνάιντερ.
Σε αυτό το σκηνικό λοιπόν έκανε μεγαλειώδη πρεμιέρα το Insignia που είναι τελείως διαφορετικό τόσο σε εμφάνιση όσο και σε οδήγηση από το συντηρητικό και ουδέτερο σε οδική συμπεριφορά, Vectra. Το νέο Insignia κατά τη γνώμη μου είναι επιβλητικό και θέλει εξοικείωση το μάτι για να ξεχωρίσεις το πεντάθυρο από το τετράθυρο αμάξωμα. Διαφέρουν λίγο στην κλίση της πίσω κολόνας και στην ύπαρξη υαλοκαθαριστήρα (5θυρο). Θα παράγεται επίσης και σε station wagon. Θα έρθει αργότερα στην αγορά, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που λανσάρονται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο.
Πεντάθυρο και τετράθυρο έχουν ίδιο μήκος (4,83 μ.). Και τα τρία μαζί μοιράζονται ίδιο μεταξόνιο (2,737 μ.) που είναι υπεραρκετό για άνεση πέντε ενήλικων επιβατών. Στο εσωτερικό μου άρεσαν τα μπάκετ καθίσματα, η άπλα και η σχεδίαση του ταμπλό που θυμίζει ανώτερη από τη μεσαία κατηγορία που βρίσκεται το μοντέλο. Στάνταρ διατίθεται φώτα ημέρας LED εμπρός και πίσω, συνεισφέροντας στην ασφάλεια και φυσικά με ESP για την ευστάθεια.
Εν συντομία…
Λίγο μετά ο λανσάρισμα θα διατεθεί και το νέο σύστημα Opel Eye. Κάμερα καταγράφει σε απόσταση 100 μέτρων τις πινακίδες στο δρόμο και σε ενημερώνει στον πίνακα οργάνων! Κινητήρες βενζίνης: 1.6lt – 115hp, 1.8lt – 140hp, 1.6lt turbo – 180hp, 2.0lt turbo – 220hp και 2.8lt V6 turbo – 260hp. Θα φορά και πετρελαίου 2.0lt – 110hp/130hp/160hp. Συνδυάζονται με 6τάχυτα κιβώτια, μηχανικό και αυτόματο.
Εξτρα: κατευθυνόμενοι προβολείς, σύστημα ρύθμισης ανάρτησης (τρία προγράμματα / Mode - Sport – Tour) και υπέροχο σύστημα τετρακίνησης από το νέο Saab 9-3. Μοιράζει τη ροπή μέχρι 63% στον πίσω άξονα, από 96% μπροστά και παράλληλα ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς (ενεργό διαφορικό). Τιμές από 19.800 ευρώ. Για τους πρώτους 350 που θα το παραγγείλουν από τώρα, δώρο σύστημα πλοήγησης – ήχου DVD αξίας 1.600 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής