Μετά το μεγάλο τετρακίνητο SUV XC90 έφθασε και το λίγο μικρότερο Volvo XC60 (4,63 μ.). Απευθύνεται στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κίνας και της Ρωσίας, την παραδοσιακή στο είδος Αμερική αλλά και την Ευρώπη (40%). Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν κυρίως τα πίσω φωτιστικά. Εκτείνονται μέχρι την οροφή και ανάβουν μαζί με το μεγάλο τρίτο φως στοπ της αεροτομής στο φρενάρισμα (πρώτη φορά σε Volvo). Στην καμπίνα κυριαρχεί το δέρμα (σαλόνι, τιμόνι με χειριστήρια, λεβιές ταχυτήτων) και το αλουμίνιο (κονσόλα κυρτή προς τον οδηγό με χειριστήρια για τις λειτουργίες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και ηλεκτρονικών συστημάτων).
Εντυπωσιάζουν τα μπάκετ καθίσματα με τα ενεργά προσκέφαλα (περιορίζουν τον τραυματισμό του αυχένα). Πέντε ενήλικες επιβάτες φιλοξενούνται άνετα (2,77 μ. μεταξόνιο) και έχουν χώρο πορτμπαγκάζ 495 λίτρων που με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω θέσεων (40:20:40) διευρύνεται. Με το XC60 κινηθήκαμε στους ορεινούς δρόμους πέριξ της Βαλένθια αλλά και στην πόλη. Τα φαρδιά μετατρόχια, το σύστημα διεύθυνσης που διαμορφώνει την υποβοήθηση ανάλογα την ταχύτητα και η ηλεκτρονικά μεταφερόμενη τετρακίνηση, με ροπή στον μπροστινό άξονα σε φυσιολογικές συνθήκες, μας δημιούργησαν περισσότερο θετικές εντυπώσεις.
Είχαμε βέβαια και ισχυρό κινητήρα turbo βενζίνης 3.0 lt - 285 hp με τη μέγιστη ροπή των 400 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. Το αμάξωμα βάρους κοντά στα 1.850 κιλά έδωσε καλή επιτάχυνση (7,5 δευτ.) και έκαψε πολύ (κοντά στα 12 λίτρα/100 χλμ.). Συνδυάζεται μόνο με αυτοματοποιημένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Μου άρεσε πάντως η έκδοση με τον 5κύλινδρο turbo diesel κινητήρα D5 2.4 lt – 185 hp (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υπερσυμπιεστή και πολλαπλό ψεκασμό). Ιδια ροπή 400 Nm αλλά από τις 2.000 σ.α.λ., λιγότερο εκρηκτικός (9,9 δευτ. επιτάχυνση) και με μικρότερη κατανάλωση (8,3 λίτρα/100 χλμ.) διαθέτει φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων και εκπέμπει λιγότερα καυσαέρια (από 199 γρ./χλμ CO2).
Φορά ίδιο κιβώτιο αλλά διατίθεται και με 6άρι μηχανικό. Στάνταρ υπάρχουν για την ασφάλεια: αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας (εμπρός – πίσω), ισχυρά φρένα και ABS με υποβοήθηση πέδησης πανικού. Στάνταρ και ηλεκτρονικά συστήματα που τίθενται σε λειτουργία και απενεργοποιούνται με διακόπτες στην κονσόλα. Πρόκειται για τα συστήματα: ευστάθειας (ελέγχει και την κλίση του αυτοκινήτου), αποφυγής ανατροπής, ευστάθειας τρέιλερ και αργής κατάβασης με πρώτη ταχύτητα.
Εν συντομία…
Στάνταρ είναι και το επανασταστικό σύστημα City Safety. Με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα, όταν πλησιάζει σε σταματημένο όχημα, το XC60 φρενάρει μόνο του! Σε ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού διατίθενται: σύστημα παρέκκλισης πορείας, ρυθμιστής ταχύτητας που την αυξομειώνει ανάλογα την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος, ξεχωριστό σύστημα που προειδοποιεί ηχητικά και με φωτεινές ενδείξεις στο ταμπλό για την μείωση της απόστασης, άλλο σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης που φρενάρει αυτόματα, σύστημα επαγρύπνισης του οδηγού και σύστημα που ενημερώνει για τα οχήματα που έρχονται από το πλάι. Υπομονή μέχρι τον Ιανουάριο για ένα αυτοκίνητο που με όσα διαθέτει ο οδηγός απλά πρέπει να βρίσκεται μέσα και να κρατά το τιμόνι. Η έκδοση D5 2.4lt κοστίζει 48.900 ευρώ και η βενζινοκίνητη 3.0 lt από 56.900 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής