Νέα έκδοση του Piaggio MP3 που οδηγείται μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Θυμάμαι το Στέλιο, τον παραγωγό της εκπομπής μας «Ζώνη Ασφαλείας» στην ΕΤ1 (πρεμιέρα για τη νέα σεζόν αύριο 2.30 το μεσημέρι, και κάθε Σάββατο) που ήθελε να αγοράσει το Piaggio MP3 και δεν είχε δίπλωμα αυτοκινήτου. Καιγόταν να το πάρει μια και του είχα πει ότι επρόκειτο για εξαιρετική περίπτωση, ένα σκούτερ με καινοτομία έχοντας δύο τροχούς μπροστά και έναν πίσω, ξεχωριστό σε στυλ και με έμφαση στην ασφάλεια. Ο Στέλιος το αγόρασε αμέσως αλλά το άφησε στο σπίτι. Δεν είχε αποκτήσει ακόμη δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτας. Είχε κάνει μαθήματα, ήταν εντάξει και σε λίγες ημέρες θα έδινε εξετάσεις ώστε με το δίπλωμα στο χέρι να κυκλοφορεί νόμιμα και… μόνιμα με το νέο του Piaggio MΡ3.
Με τέτοια κίνηση στην πόλη, με δυσκολία στο παρκάρισμα και με την υψηλή τιμή των υγρών καυσίμων, η λύση σε σκούτερ ή μοτοσικλέτα είναι ενδεδειγμένη για όσους βέβαια μπορούν να τα κουμαντάρουν σωστά. Δυστυχώς με τόσα που βλέπουμε αλλά και ξέρουμε για την απόκτηση διπλωμάτων, απέχει αρκετά το έχω δίπλωμα από το ξέρω να οδηγώ μοτοσικλέτα (και ΙΧ). Αν ο Στέλιος δεν είχε πάρει πριν μερικούς μήνες το MP3 στα 250 κ.εκ. και γνωρίζαμε τι θα συμβεί με τη νέα έκδοση του σκούτερ, δεν θα χρειαζόταν να μπει στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος μοτοσικλέτας. Σε όσους λοιπόν άρεσε το Piaggio MP3 αλλά δεν προχωρούσαν στην αγορά του επειδή δεν ήθελαν να βγάλουν δίπλωμα μοτοσικλέτας, τώρα έχουν τη λύση του νέου MP3 LT. Με ορισμένες μικροαλλαγές, ουσιαστικές ως προς τις προδιαγραφές τρικύκλων είναι το πρώτο σκούτερ πάνω από 125 κ.εκ. που μπορεί να το οδηγήσει κάποιος μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Αναμφίβολα οι δύο μπροστινοί τροχοί του Piaggio MP3 άλλαξαν τα δεδομένα στα σκούτερ. Το μπροστινό τμήμα με τους δύο ανεξάρτητους και ταλαντευόμενους τροχούς εξασφαλίζει σταθερότητα στις στροφές αλλά και στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ συμβάλλει στην ασφάλεια σε βρεγμένη άσφαλτο. Επίσης, λόγω των προδιαγραφών τρικύκλου διαθέτει και πεντάλ φρένου παράλληλα με τις κλασικές μανέτες του εμπρός και πίσω φρένου στο τιμόνι, ενώ έχει αυξηθεί η απόσταση μεταξύ των δύο μπροστινών τροχών 46,5 εκ.
Εν συντομία…
Το νέο MP3 LT είναι ευέλικτο και παρκάρει εύκολα όρθιο, επειδή το ηλεκτρουδραυλικό σύστημα κλειδώνει τη μπροστινή ανάρτηση (Roll-Lock) και δεν χρειάζεται κεντρικό σταντ. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κυβισμού 250 κ.εκ. και 400 κ.εκ. Το απλό MP3 διατίθεται και στα 125 κ.εκ. Οι κινητήρες είναι τετράχρονοι, υγρόψυκτοι, τετραβάλβιδοι, με ηλεκτρονικό ψεκασμό και Euro 3 στις εκπομπές ρύπων. Τα 250 κ.εκ. παράγουν ισχύ 22,5 hp και ο Master 400 φθάνει τους 34 hp στις 7.600 σ.α.λ., με ροπή 37,6 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Η έκδοση 250 κ.εκ. κοστίζει 6.240 ευρώ και η 400 κ.εκ. αγγίζει τα 7.390 ευρώ. Από το απλό MP3 με τους ίδιους κινητήρες, η διαφορά τιμής είναι 300 ευρώ παραπάνω.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής