Δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω την ταινία «Sex & the City», αλλά ήξερα ότι έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο και μάλιστα με κοσμοπολίτικο τρόπο, η νέα τετρακίνητη Mercedes-Benz GLK-Class. Νωρίτερα το μοντέλο είχε παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, θέλοντας με αυτό τον τρόπο η γερμανική μάρκα να εντυπωσιάσει σε μια ιδιαίτερα ανερχόμενη αγορά (και) πολυτελών αυτοκινήτων. Τώρα βέβαια με τη διαφαινόμενη παγκόσμια ύφεση δεν ξέρω κατά πόσο θα επηρεαστούν οι Κινέζοι αγοραστές, αλλά οι Ευρωπαίοι ανασυντάσσονται. Δουλειά μας όμως είναι εκτός από επισημάνσεις να κάνουμε και παρουσιάσεις.
Σήμερα λοιπόν σας παραθέτουμε τα πρώτα στοιχεία της νέα GLK-Class, την οποία θα οδηγήσουμε σύντομα προκειμένου να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για τις εντός αλλά πολύ περισσότερο για τις εκτός δρόμου αρετές της. Και μάλιστα σε μια εποχή που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων SUV βάζουν σε προτεραιότητα την οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και λιγότερο στο χώμα. Η νέα GLK με 4,53 μ. μήκος τοποθετείται στην κατηγορία των συμπαγών SUV, εκεί που ήδη βρίσκεται η BMW X3 και στην οποία θα προστεθεί σύντομα το νέο Audi Q5 και τον Ιανουάριο το Volvo XC60.
Μάχη δηλαδή με αυτοκίνητα πλήρως εξοπλισμένα αλλά και με διαφορετικές γραμμές. Αναμφίβολα πιο ξεχωριστό στυλ έχει η GLK, με τετραγωνισμένο αμάξωμα που τονίζει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του μοντέλου που διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 45-55% εμπρός και πίσω. Στάνταρ είναι και το Agility control, το σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης ταλαντώσεων, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ελέγχει ξεχωριστά την πρόσφυση σε κάθε τροχό, το ESP για την ευστάθεια, το προσαρμοζόμενο σύστημα πέδησης Adaptive brake με το ABS, το ASR που ελέγχει το σπινάρισμα και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.
Σε επιπλέον εξοπλισμό πάντως, γι’ αυτούς που έχουν πιο άγριες διαθέσεις, μπορούν να επιλέξουν το προαιρετικό μηχανικό πακέτο Off-road, που περιλαμβάνει: ρυθμιστή ταχύτητας στην κατάβαση, προστατευτική ποδιά και το πρόγραμμα οδήγησης Off-road που ενεργοποιείται από διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και προσαρμόζει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, τη ρύθμιση της επιτάχυνσης και του ESP στις απαιτήσεις της εκτός δρόμου οδήγησης.
Εν συντομία…
Η νέα GLK εξοπλίζεται με V6 κινητήρες βενζίνης: 3.0 lt – 231 hp (έκδοση 280 4MATIC) και 3.5 lt – 272 hp (350 4MATIC). Με ροπή 300 Nm από τις 2.500 σ.α.λ., η πρώτη χρειάζεται 7,6 δευτ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα, και 6,7 δευτ. η GLK 350 με 350 Nm ροπής από τις 2.400 σ.α.λ. Διατίθεται και με V6 πετρελαιοκινητήρα 3.0 lt – 224 hp (320 CDI 4MATIC).
Το πρώτο τρίμηνο του 2009 θα έρθει και η οικολογική έκδοση GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY με 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 170 hp (κατανάλωση 6,9 λίτρα/χλμ., εκπέμπει 183 γρ./χλμ. CO2). Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτοματοποιημένο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic. Τιμές από 50.700 ευρώ (εκδόσεις βενζίνης) και από 49.900 (πετρελαίου).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής