Δεν έχεις πάντα την ίδια αίσθηση όταν οδηγείς κάποιο ισχυρό σε επιδόσεις μοντέλο. Το Focus ST ήταν και παραμένει στη φρεσκαρισμένη έκδοση ένα γρήγορο, καθημερινό αυτοκίνητο και όχι ένα εξεζητημένο σπορ μοντέλο. Δηλαδή ευχαριστιέσαι την οδήγηση πηγαίνοντας το πρωί στη δουλειά ή ακόμα καλύτερα μια εκδρομή, επειδή δεν συνιστώ να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο για να πάμε στη δουλειά μας όταν βέβαια μας εξυπηρετούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οδηγώντας το Focus ST είχα την αίσθηση του αυτοκινήτου που περιέγραψα επιγραμματικά.
Το βλέπεις και σου αρέσει. Επιβλητικό, με νέο εμπρός προφυλακτήρα και μεγαλύτερο ανάστροφο τραπεζοειδή αεραγωγό με κυψέλες όπως και στη μάσκα, πλαισιώνεται από φώτα ομίχλης, διάφανους προβολείς και τονισμένες πτυχές στο καπό. Στο πλάι, ξεχωρίζουν τα προτεταμένα μαρσπιέ και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών που φιλοξενούν τις μεγάλες 18άρες ζάντες αλουμινίου, εξαιρετικής σχεδίασης. Πίσω, η εικόνα του Focus ST έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το υπόλοιπο μέρος, φέρει νέο προφυλακτήρα με ενσωματωμένο κάτω διαχύτη αέρα, δύο απολήξεις εξάτμισης -μεγάλων διαστάσεων- στις άκρες και χαρακτηριστικά πτερύγια που αυξάνουν σημαντικά την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Ψηλά κυριαρχεί η αεροτομή με το τρίτο φως στοπ. Παρατηρώντας συνολικά τη σιλουέτα του μοντέλου, διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα σπορτίφ σύνολο χωρίς υπερβολές, και αυτό διότι είναι φτιαγμένο από τα εργοστασιακά προσεγμένα χέρια της Team RS, της ομάδας της Ford που κατασκευάζει τις ιδιαίτερες, σπορ εκδόσεις. Δηλαδή δεν χρειάζεται να προστεθεί τίποτα απολύτως σε εξοπλισμό, επειδή τα διαθέτει όλα.
Κάτι που φαίνεται και στο τιμόνι, το χειρόφρενο και το λεβιέ ταχυτήτων που είναι δερμάτινα, στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό, τα πλαίσια διακοπτών και τη κεντρική κονσόλα που έχουν εμφάνιση ανθαρκονημάτων, στη μαύρη επένδυση οροφής, στο 'ST' που υπάρχει στα προστατευτικά μαρσπιέ των θυρών, στα τρία πρόσθετα όργανα στο πάνω τμήμα του ταμπλό (πίεση λαδιού, πίεση υπερπλήρωσης και θερμοκρασία λαδιού) και βέβαια στα καθίσματα Recaro (προαιρετικά στο πίσω μέρος).
Σε εξοπλισμό είναι πλήρες με 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματους προβολείς, κλιματισμό, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι και κιτ ρεζέρβας (όχι κανονική). Η βασική τιμή του μοντέλου είναι 28.690 ευρώ.
Εν συντομία…
Ο κινητήρας του φρεσκαρισμένου Focus ST παραμένει ο ίδιος, 5κύλινδρος turbo 2.5lt -225hp στις 6.000 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που έχει πολύ καλή κλιμάκωση και δεν κρεμάει, δίνοντας ροπή 320Nm μεταξύ 1.600 και 4.000 σ.α.λ. και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα. Εκείνο που μου άρεσε πολύ ήταν το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση.
Το αυτοκίνητο πατάει καλά στο δρόμο, αν και μου φάνηκε λίγο σκληρό με τις επιπλέον ρυθμίσεις που έκαναν στην ανάρτηση, η οποία διατηρεί γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το σύστημα ευστάθειας είναι στάνταρ αλλά μπορείς να το απενεργοποιήσεις για να παίξεις με το τιμόνι, αν και δεν το συνιστώ για πολύ. Το αυτοκίνητο πάντως είναι ευκολοδήγητο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής