Ενδιαφέρουσα καινοτομία εισάγει η Goodyear με το νέο ελαστικό Optigrip. Εβαλε δύο πέλματα με διαφορετικό μίγμα γόμας για να αυξήσει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού διατηρώντας παράλληλα σε εκείνο το χρονικό διάστημα υψηλό κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Οδήγησα διάφορα αυτοκίνητα με το νέο ελαστικό για να δω πως συμπεριφέρεται. Εχοντας διανύσει μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και σε στεγνό δρόμο το επίπεδο θορύβου από την κύλιση είναι χαμηλό και υψηλό το επίπεδο σταθερότητας επειδή υπάρχουν στενά αυλάκια και πολλές μικροραβδώσεις που αλληλομπλοκάρουν (7-8 χιλ. πέλμα).
Οσο το ελαστικό φθείρεται -μετά από 20.000 χιλιόμετρα (4-5 χιλ.)- τα στενά πάνω αυλάκια δίνουν τη θέση τους σε φαρδύτερα πιο κάτω (το δεύτερο πέλμα). Εχουν φύγει οι μικροραβδώσεις και το ελαστικό διατηρεί καλό κράτημα στο στεγνό αλλά πολύ καλύτερο στο βρεγμένο δρόμο, κάτι που χάνουν άλλα ελαστικά με την πάροχο του χρόνου. Κατάλληλο για μεσαία, μεγάλα και πολυχρηστικά οχήματα το νέο Optigrip είναι ήδη διαθέσιμο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής