Μόλις 18 μήνες από την παρουσίασή του, το Nissan Qashqai έγινε και 7θέσιο.
Αποστολή στη Γενεύη: Δημήτρης Μπαλής
Είναι από τα αυτοκίνητα «σφήνες» όπως χαρακτηρίζονται εκείνα που δεν συγκαταλέγονται σε μία συγκεκριμένη κατηγορία αλλά διαθέτουν στοιχεία που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μεγαλύτερου αγοραστικού κοινού. Το Nissan Qashqai κατάφερε να αναδειχθεί στα δημοφιλέστερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη με 250.000 πωλήσεις από τις αρχές του 2007 μέχρι τώρα. Αυτό συνέβη διότι διαθέτει δύο εκδόσεις, τετρακίνητη και δικίνητη στον μπροστινό άξονα. Η δεύτερη μάλιστα πήρε το 70% του μεριδίου των πωλήσεων επειδή συνδυάζεται με κινητήρα 1.6 lt – 115 hp (5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο). Είναι πιο προσιτή οικονομικά στο ευρύ κοινό, που δεν ενδιαφέρεται να έχει ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο στην πόλη, αλλά ένα όχημα με παράστημα SUV, υπερυψωμένα καθίσματα και χώρους.
Οσοι ήθελαν ένα πραγματικό SUV προτίμησαν το τετρακίνητο που συνδυάζεται με κινητήρα 2.0 lt – 140 hp (6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και διαθέτει ηλεκτρονική ρύθμιση της τετρακίνησης. Δηλαδή με διακόπτη η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς (2WD), είτε μοιράζεται στους δύο άξονες ανάλογα την κατάσταση του δρόμου και τη συμπεριφορά του οχήματος (4WD), είτε κλειδώνει η τετρακίνηση με ροπή 50-50 στους δύο άξονες (4WDLock) η οποία απενεργοποιείται σε ταχύτητα πάνω από 40 χλμ./ώρα. Το πενταθέσιο Qashqai που ξέρουμε απέκτησε και αδερφάκι. Το νέο Qashqai+2 είναι ουσιαστικά η μακρύτερη εκδοχή του πενταθέσιου.
Εχει δύο επιπλέον θέσεις σε τρίτη σειρά καθισμάτων, οι πλάτες των οποίων αν δεν χρειάζονται αναδιπλώνονται ξεχωριστά στο πάτωμα ώστε να υπάρχει μεγαλύτερος διαθέσιμος χώρος αποσκευών (φθάνει τα 550 λίτρα, διευρυμένος κατά 140 επειδή μάκρυνε το αμάξωμα). Μια ακόμα ιδιαιτερότητα είναι ότι ενώ στο 5θέσιο τα καθίσματα της δεύτερης σειράς (και μοναδική πίσω) χωρίζουν κατά 60/40, στο 7θεσιο το χώρισμα γίνεται 40/20/40. Και οι τρεις πλάτες των καθισμάτων αναδιπλώνονται δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης, με το μεσαίο τμήμα να χρησιμεύει και ως τραπεζάκι με ποτηροθήκες. Απόλυτα πρακτικό δηλαδή σε ένα ταξίδι.
Επίσης, ένα ακόμη ξεχωριστό στοιχείο είναι ότι στο πορτμπαγκάζ υπάρχει ένας κρυφός χώρος στο πάτωμα, όπου τοποθετείται η εταζέρα. Αν τη βγάλουμε και τη βάλουμε στη θέση της για να καλύπτουμε τις αποσκευές, αφήνει χώρο ελεύθερο για άλλα αντικείμενα. Οσον αφορά το κοκπιτ, δεν άλλαξε κάτι. Είναι το ίδιο με το 5θυρο και γενικά αρεστό.
Εν συντομία…
Για να χωρέσει η 3η σειρά καθισμάτων, το Qashqai+2 από το 5θυρο μάκρυνε κατά 21,1 εκ. (4, 526 μ.). Το πλάτος παρέμεινε ίδιο αλλά αυξήθηκε το ύψος κατά 3,8 εκ. (1,643 μ.) και το μεταξόνιο κατά 13,5 εκ. (2,765 μ.). Ιδιες είναι και οι εκδόσεις. Δικίνητο 1.6 lt το οποίο έρχεται τον ερχόμενο Ιανουάριο και τετρακίνητο 2.0 lt που φθάνει το Νοέμβριο. Σε εξοπλισμό στάνταρ υπάρχουν 6 αερόσακοι, ηχοσύστημα, αυτόματες ευκολίες και ABS με υποβοήθηση συν ESP για την ευστάθεια το δίλιτρο (μάλλον και μεγάλη πανοραμική οροφή). Οι τιμές του 7θέσιου θα είναι ακριβότερες κατά 2.000 ευρώ από το 5θυρο, ήτοι από 21.000 το 1.6 lt και από 27.500 το 2.0 lt.