Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, το νέο Seat Ibiza κερδίζει τις εντυπώσεις.
Λίγο καιρό έχει στην ελληνική αγορά το νέο «όπλο» της Seat στην κατηγορία των αυτοκινήτων σούπερ μίνι. Το είχα οδηγήσει το Μάιο στο ισπανικό νησί από το οποίο πήρε και το όνομά του και ξανά πριν από λίγες ημέρες επί ελληνικού εδάφους. Οσο κι αν φαίνεται παράξενο, σε γενικές γραμμές μια δοκιμαστική οδήγηση στο εξωτερικό διαφέρει από μια ανάλογη στην Ελλάδα, λόγω ποιότητας δρόμων (άσφαλτος, λακκούβες, κλίσεις κ.α.), με τη χώρα μας να είναι σε γενικές γραμμές χειρότερη στον τομέα αυτό από όλες σχεδόν τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Η γνώμη που είχα για το νέο Ibiza από την Ισπανία δεν άλλαξε οδηγώντας το και εδώ, επειδή οι δρόμοι είναι περίπου ίδιοι. Στην Ελλάδα, όμως, έκανα πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε ορεινή διαδρομή με στροφιλίκια. Σχημάτισα λοιπόν πολύ καλή εντύπωση από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Οσον αφορά το στήσιμο του νέου Ibiza σε σχέση με το παλιό, θεωρώ ότι έχει γίνει μεγάλη βελτίωση. Εχοντας μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 0,7 εκ. και φαρδύτερα μετατρόχια κατά 3 εκ. μπροστά και κατά 3,3 εκ πίσω, το νέο μοντέλο πατάει καλύτερα στο δρόμο, παρουσιάζοντας περιορισμένες κλίσεις στο 5θυρο αμάξωμα (έρχεται και 3θυρο σε λίγες ημέρες), παρόλο που είναι και ελαφρύτερο από πριν κατά 47 κιλά. Όμως η εκτεταμένη χρήση ατσαλιού πολύ υψηλής αντοχής (60%), κάνει το αμάξωμα πιο στιβαρό κι αυτό διαπιστώνεται αν και δεν φαίνεται.
Οδήγησα την έκδοση Sport με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 lt – 85 hp, η οποία σε σχέση με την άλλη έκδοση (Reference) έχει πιο σφικτή ρύμθιση ανάρτησης (κατά 25%). Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο συνεργάστηκε πολύ καλά με τον κινητήρα, χωρίς να εμφανίζει απώλεια ροπής, ενώ στο χέρι είναι ευχάριστο. Ο κινητήρας δεν είναι από τους πιο γρήγορους της αγοράς, αλλά δεν κουράζει ιδιαίτερα στον αυτοκινητόδρομο. Θα ήθελε πάντως λίγη παραπάνω σπιρτάδα και δύναμη στα ανηφορικά κομμάτια αλλά είναι και θέμα κατανάλωσης πλέον, όπως και εκπομπών ρύπων που θα υπολογίζονται πολύ στο εξής. Η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι σχετικά χαμηλή (6,2 λίτρα ανά 100 χλμ.), όπως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (139 γρ. ανά χλμ.).
Εν συντομία…
Οσον αφορά τη σχεδίαση και σε αυτόν τον τομέα η Seat έκανε καλή δουλειά. Εφτιαξε ένα αρεστό σχήμα, όχι ιδιαίτερα σπορτίφ, απευθυνόμενο σε όλες τις ηλικίες των δύο φύλων. Είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό, όπου φιλοξενούνται 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ έχει και περισσότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ (292 λίτρα). Τα μπάκετ καθίσματα στην έκδοση Sport είναι θαυμάσια όπως και το σπορτίφ κοκπιτ με το τριάχτινο τιμόνι. Στον εξοπλισμό η έκδοση δοκιμής είχε 6 αερόσακους, φυσικά ABS αλλά όχι ESP για την ευστάθεια (διατίθεται από τα 1.6 lt), ραδιο-cd, 16άρες ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, στην τιμή των 13.990 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής