Εχω οδηγήσει στην πίστα του Πολ Ρικάρ κοντά στη Μασσαλία την πρώτη εφαρμογή τετρακίνησης σε μοντέλο Saab, με την ονομασία XWD. Οδήγησα τα Saab 9-3 Aero 2.8 lt αλλά και το επετειακό Turbo X, και μου άρεσε το κράτημα. Παρόλο που η σουηδική μάρκα άργησε να βάλει τετρακίνηση, τώρα που πήρε φόρα την τοποθέτησε και στο 9-3 με κινητήρα 2.0 TS – 210 hp. Διατίθεται σε τετράθυρο και station wagon αμάξωμα, με δύο επίπεδα εξοπλισμού (Linear - Aero), από 37.450 ευρώ και εξοπλισμό: σαλόνι από δερματίνη – ύφασμα, 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ραδιο-cd, αυτόματο κλιματισμό, 16άρες ζάντες αλουμινίου, ABS με ηλεκτρονική κατανομή, ESP κ.α.
Το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης κατανέμει συνεχώς τη ροπή στους δύο άξονες. Στον πίσω υπάρχει ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που μεταφέρει μέχρι 50% της μέγιστης πίσω ροπής μεταξύ των πίσω τροχών σε αυτόν που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση, για καλύτερη κατευθυντικότητα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής