Με μια δεύτερη ανανέωση σε ένα χρόνο μέσα, η Kia επιχειρεί να διατηρήσει φρέσκο το Sportage στην ανταγωνιστική ελληνική αγορά. Το μοντέλο που κυκλοφόρησε με αυτό το όνομα τον Ιούνιο του 2004, επαναφέροντας ουσιαστικά το όνομα του τετρακίνητου αυτοκινήτου της κορεατικής μάρκας που σημείωσε εμπορική επιτυχία τη δεκαετία του 90, κατασκευαζόταν αποκλειστικά στην Κορέα. Όμως από πέρυσι το Νοέμβριο, η Kia άρχισε να παράγει το Sportage και στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Ζιλίνα στη Σλοβακία, εκεί όπου φτιάχνεται και το Cee’d.
Με αυτό τον τρόπο αφενός μπορούσε να παραδώσει στους Ευρωπαίους πελάτες σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα αυτοκίνητα, και, αφετέρου, το πριμοδότησε με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, κάτι που μόνο η Kia κάνει στην Ευρώπη σαν εργοστασιακή μάρκα. Στην Ελλάδα ήδη βρίσκεται λοιπόν το νέο Sportage, φρεσκαρισμένο σε εξωτερική εμφάνιση (φώτα, προφυλακτήρας, μάσκα, φτερά, ξεχωριστές απολήξεις εξάτμισης), ενώ για πρώτη φορά η εισαγωγική εταιρεία αποφάσισε να το φέρει και με κίνηση στους δύο τροχούς (μπροστά), πέραν της ηλεκτρονικά μεταδιδόμενης τετρακίνητης (σε κανονικές συνθήκες στους μπροστινούς τροχούς, έως 50% και στον πίσω, κλείδωμα 50-50 και στους δύο άξονες).
Στην Ευρώπη κυκλοφορούσε βέβαια αλλά δεν ερχόταν εδώ. Τώρα όμως που ο ανταγωνισμός έχει και δικίνητα SUV (βλέπε Nissan Qashqai), ήταν επιβεβλημένη η απόφαση εισαγωγής. Καλό είναι αυτό για να υπάρχει ποικιλία επιλογών. Όλες οι εκδόσεις (4Χ2 και 4Χ4) εφοδιάζονται με τον υπάρχοντα κινητήρα 2.0 lt - 142 hp στις 6.000 σ.α.λ. που έχει μέγιστη ροπή 18,8 Kg.m στις 4.500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα στο 4Χ2 και περιορίζεται στα 174 χλμ./ώρα στο 4Χ4. Αντίστοιχα η επιτάχυνση είναι 10,4 δευτ. και 11,3 για τις δύο εκδόσεις.
Τώρα, όσον αφορά την ικανότητα έλξης, επειδή πολλοί παίρνουν SUV και για να σέρνουν σκάφος (ή τεκμήρια…), νούμερο υπάρχει μόνο για την τετρακίνητη έκδοση και είναι 1.600 κιλά (με φρένα) και 750 κιλά (χωρίς φρένα). Ωστόσο και οι δύο εκδόσεις διατηρούν τις «εκτός δρόμου» δυνατότητες, έχοντας πολύ καλές γωνίες προσέγγισης (28,8 μοίρες) και αποχώρησης (28,9 μοίρες), με εξίσου καλή γωνία ράμπας (18,8 μοίρες), ενώ υπάρχει και προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα.
Εν συντομία…
Το νέο Sportage διατίθεται σε 4 εκδόσεις, μόνο με κινητήρα βενζίνης 2.0 lt: μία 4X2 και τρεις 4X4. Ολες έχουν στάνταρ δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, εργοστασιακό ραδιο-cd με ΜΡ3, θύρα USB για σύνδεση με εξωτερική μνήμη και καλώδιο για σύνδεση με ipod, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα κ.α. Στις πλουσιότερες εκδόσεις διατίθεται ESP, δερμάτινο σαλόνι, αερόσακοι τύπου κουρτίνας και πλευρικοί, ηλεκτρική ηλιοροφή, αυτόματο σύστημα φωτισμού, υπολογιστής ταξιδιού και ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης με πυξίδα.
Η εργοστασιακή εγγύηση των 7 χρόνων (5 για όλο το αυτοκίνητο συν 2 για τα μηχανικά μέρη) μεταβιβάζεται στους επόμενους ιδιοκτήτες όταν ακολουθείται τακτικό πρόγραμμα συντήρησης. Το 4Χ2 κοστίζει 19.990 ευρώ και τα 4Χ4 από 22.800 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής