Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στο νέο μοντέλο της κορεατικής Kia, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Για την Kia το Soul αποτελεί πρόκληση, επειδή μπαίνει στην κατηγορία των συμπαγών πολυχρηστικών αυτοκινήτων πόλης, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Βέβαια και η Kia είναι μεγάλη και γίνεται μεγαλύτερη (μέλος του ομίλου με Hyundai) κάνοντας επενδύσεις δις ευρώ σε Ευρώπη και δολαρίων σε Αμερική με κέντρα σχεδίασης και εργοστάσια και κέντρα σχεδίασης.

Τον περασμένο Μάρτιο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Kia εντυπωσίασε με τρία πανομοιότυπα πρωτότυπα, βασισμένα στο ίδιο σχήμα. Ήταν περίπου σαν αυτό της φωτογραφίας, το οποίο παρουσιάζεται ως την τελική μορφή παραγωγής του Soul και που θα εμφανιστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον άλλο μήνα. Το Soul με τη σχεδίασή του δεν είναι καθόλου αδιάφορο, ως 5θυρο hatchback αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, διαψεύδοντας τους αρχικούς ισχυρισμούς ότι μπορεί να υπάρξει και τετρακίνητο.

Εχει ψηλή οροφή και ασυνήθιστα μακρύ μεταξόνιο. Συνολικά το μήκος φθάνει στα 4,105 μ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,55 μ. Αυτό συνεπάγεται άνεση για τους 5 ενήλικες επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει, οι οποίοι έχουν επίσης αρκετό διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι μια και το ύψος του Soul είναι 1,61 μ. Αν και το μοντέλο είναι πολυχρηστικό σε χώρους, έχει χαρακτήρα τετρακίνητου. Η απόσταση από το έδαφος σε σχέση με ένα απλό επιβατικό υψώθηκε κατά 4,5 εκ., οι θέσεις των επιβατών είναι πιο υπερυψωμένες (+12 εκ.), ενώ και η βάση του παρμπρίζ βρίσκεται κατά 13,5 εκ. ψηλότερα.

Επίσης, η πρόσβαση στην καμπίνα είναι εύκολη, με τις ψηλές σχετικά πόρτες, σε αντίθεση με την πόρτα του χώρου αποσκευών που μάλλον θα ήθελε να είναι πιο χαμηλή. Πάντως σχεδιαστικά το σχήμα έχει περιπαιχτικό ύφος, με τα φωτιστικά, τους πλαϊνούς αεραγωγούς, την εισαγωγή του αέρα που θυμίζει «εκτός δρόμου» όχημα και τα πίσω φωτιστικά χωμένα στην κολόνα. Στο εσωτερικό, τα ημιμπάκετ καθίσματα μπροστά, έχουν ανάμεσα το λεβιέ ταχυτήτων (όχι ψηλά στην κονσόλα όπως άλλα μοντέλα του είδους), ενώ και πίσω συναντούμε αναπαυτικά καθίσματα με την πλάτη να αναδιπλώνεται 60:40.

Εν συντομία…

Το Kia Soul σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της μάρκας, θα διατίθεται στις περισσότερες αγορές με κινητήρα βενζίνης: 1.6 lt – 126 hp στις 6.000 σ.α.λ., ροπής 156 Nm στις 4.200 σ.α.λ. και πετρελαίου: 1.6 lt – 126 hp στις 4.000 σ.α.λ., με ροπή 255 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., με τεχνολογία μεταβαλλόμενης γεωμετρίας του υπερσυμπιεστή VGT.

Είναι τετρακύλινδροι, 16βαλβιδοι με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και βασίζονται στο επιτυχημένο εμπορικά Cee’d που κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Διαθέσιμος θα είναι και ο ισχυρός κινητήρας βενζίνης 2.0 lt – 142 hp στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 186 Νm στις 4.600 σ.α.λ. Θα συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή με 4άρι αυτόματο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube