Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Αντιμετωπίζοντας με τέτοιο τρόπο τη ζωή ασφαλώς και μπορούμε να αισιοδοξούμε. Στο χώρο του αυτοκινήτου αυτό πλέον έχει καταστεί κανόνας. Από τη μια οι αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών, από την άλλη ο ανταγωνισμός αλλά και η προσπάθεια περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βελτιώνουν ολοένα και περισσότερο τα μοντέλα τους. Η Honda διέθετε στη φαρέτρα της ένα μουσικό…αυτοκίνητο. Το Jazz όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από 7 χρόνια, μας είχε εντυπωσιάσει σχεδιαστικά αλλά κυρίως από την πρακτικότητα του εσωτερικού και την απόλυτη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων.

Χθες στη Φρανκφούρτη, οδηγώντας το εντελώς καινούργιο Jazz διαπίστωσα ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης ακόμα και στους τομείς που νομίζεις ότι έφθασαν στο όριό τους (πρακτικότητα). Στο αυτοκίνητο συνεπώς δεν υπάρχουν όρια, μόνο περιθώρια. Το νέο Jazz βασίζεται στις αξίες του προκατόχου του. Παράγεται μόνο σε 5θυρο αμάξωμα, έχει κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ και έξυπνα ανακλινόμενα πίσω καθίσματα, τα οποία γυρίζουν προς την πλάτη ώστε να φορτωθούν κάθετα μεγάλα αντικείμενα (!).

Επίσης, τώρα με μια μόνο κίνηση με διακόπτη, όλη τη πλάτη των πίσω θέσεων που χωρίζονται 60:40, βυθίζεται αυτόματα στο πάτωμα δημιουργώντας ένα ενιαίο χώρο φόρτωσης με το πορτμπαγκάζ. Στον τομέα της άνεσης έγιναν περαιτέρω βελτιώσεις. Το μήκος του αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 5,5 εκ. (3,9 μ.) και το πλάτος κατά 2 εκ. (1,695 μ.). Αυτό συνεισφέρει στους χώρους, ενώ με τη νέα σχεδίαση η καμπίνα μεταφέρεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας εκπληκτικό χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Ωστόσο το ύψος έμεινε ίδιο (1,695 μ.), για καλύτερη αεροδυναμική. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+5 εκ.) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (+3,5 εκ. εμπρός, + 3 εκ. πίσω), έδειξαν στην πράξη ότι το νέο Jazz είναι πιο στιβαρό στο δρόμο, έχοντας τον ίδιο κύκλο στροφής με πριν (9,8 μ.). Σχεδιαστικά, η σφηνοειδής σχεδίαση και το χαμηλωμένο μπροστινό μέρος τονίζουν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου. Στο πλάι οι πόρτες ανοίγουν πλήρως πλέον σε τρία στάδια, ενώ το πίσω μέρος στενεύει ψηλά. Επίσης, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η ορατότητα στο πλάι, με τα μεγαλύτερα φινιστρίνια. Τέλος το κοκπιτ διαθέτει το τιμόνι του Civic, νέο πίνακα οργάνων, νέο ταμπλό – κονσόλα και 10 ποτηροθήκες!

Εν συντομία…

Το νέο Jazz εφοδιάζεται με νέους κινητήρες: 1.2 lt – 90 hp και 1.4 hp – 100 hp. Συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων – ο 1.4 lt και με 6άρι αυτοματοποιημένο με αλλαγές σχέσεων και από το τιμόνι. Εχουν μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, μεγαλύτερη ροπή, μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους.

Για ομαλότερη αλλαγή των σχέσεων, υπάρχει και ένδειξη στον πίνακα για τις αλλαγές. Στον τομέα της ασφάλειας η Honda έκανε μπάμ βάζοντας στάνταρ σύστημα ευστάθειας στον 1.2 lt, κάτι που από το 2012 θα το έχουν υποχρεωτικά όλα τα αυτοκίνητα. Με 6 αερόσακους, πλήρη εξοπλισμό και με εκδόσεις που διαθέτουν μεγάλη γυάλινη πανοραμική οροφή, έρχεται στην Ελλάδα αρχές Νοεμβρίου. Τιμές από 13.500 ευρώ, περίπου.

Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube