Μπορεί το καλοκαίρι να τελειώνει –χωρίς να θέλω να στενοχωρήσω αυτούς που προτίμησαν διακοπές το Σεπτέμβρη- ωστόσο στην Ελλάδα με ηλιοφάνεια 11 μήνες το χρόνο δεν θα πρέπει να έχουμε παράπονο ούτε καλών καιρικών συνθηκών, ούτε ευκαιριών για μπάνια τουλάχιστον μέχρι και τον Οκτώβρη, αν και για τους χειμερινούς κολυμβητές τότε αρχίζουν. Μάλιστα αισθάνονται ότι το καλοκαίρι η θάλασσα…καίει και δεν την πλησιάζουν. Πάντως χειμώνα – καλοκαίρι στην Ελλάδα ενδείκνυται να οδηγείς ένα cabrio αυτοκίνητο και δη τέτοιο που να διαθέτει κλασική υφασμάτινη οροφή.
Μολονότι τα τελευταία 4 χρόνια είναι της μόδας τα coupe – cabriolet αυτοκίνητα, διθέσια, 2+2 θέσεων ή για τέσσερις επιβάτες, δεν είναι λίγοι αυτοί που προτιμούν την παλιά συνταγή. Και δεν έχουν άδικο, επειδή με τα χρόνια έχει βελτιωθεί η ηχομόνωση, το ύφασμα της κουκούλας είναι πολύ καλύτερης ποιότητας, ενώ πίσω υπάρχει γυάλινο παράθυρο, θερμαινόμενο. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι το νέο Saab 9-3 cabrio. Ένα μοντέλο που ασφαλώς δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο κι όχι απλά επειδή είναι cabrio.
Το σήμα της σουηδικής μάρκας αναμφίβολα προσδίδει κύρος, ενώ με τη φρεσκαρισμένη έκδοση σε όλα τα αμαξώματα, το 9-3 κεντρίζει την προσοχή. Σχεδιαστικά, υπάρχουν νέοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (λευκά φιμέ), η γρίλια και το καπό σε σχήμα οστράκου U παραπέμπει στο πρωτότυπο Aero X που παρουσιάστηκε σε διεθνείς εκθέσεις, το καπάκι του χώρου αποσκευών διαθέτει χειρολαβή σε ματ χρώμιο, ενώ οι προστατευτικές λωρίδες είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος.
Βελτιώσεις έγιναν στους υαλοκαθαριστήρες για μειωμένο θόρυβο από τον άνεμο και προστέθηκαν νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οσον αφορά το εσωτερικό δεν έγινε καμία απολύτως προσθήκη αλλά ούτε και αφαίρεση. Το ούτως ή άλλως συμπαθές κοκπιτ με τους περιστροφικούς διακόπτες στην κονσόλα και το τιμόνι με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και των πληροφοριών, είναι λειτουργικό. Με επένδυση ξύλου στην κονσόλα και το ταμπλό και με δερμάτινα καθίσματα, αποπνέει μια επιπλέον αίσθηση πολυτέλειας. Η οροφή βέβαια ανοίγει πλήρως με ηλεκτρικό τρόπο και με μικρά ταχύτητα. Στο πίσω μέρος χωρούν δύο ενήλικες επιβάτες και ένας τρίτος στη μέση κάπως στριμωχτά.
Εν συντομία…
Το Saab 9-3 cabrio πωλείται σε 5 εκδόσεις με 4 κινητήρες. Οδήγησα τη βασικό 2.0 lt με 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με ροπή 240 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδει καλά και δεν κουράζει στα κλειστά κομμάτια. Αν όμως έχεις οδηγήσει την αναβαθμισμένη έκδοση με τους 175 hp, και την περισσότερη ροπή που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό πάντα κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θεωρείς ότι μια ακόμα σχέση θα σου έκανε καλό στην ευθεία…
Στο αυτοκίνητο δοκιμής πέραν των στάνταρ, υπήρχαν φωτιστικά xenon με αυτόματη ρύθμιση, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση και βοηθητικό σύστημα παρκαρίσματος. Το πακέτο αυτό κοστίζει 1.950 ευρώ και προστίθεται στην τιμή των 44.500 της βασικής έκδοσης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής