Η Subaru με την παρουσίαση του νέου Impreza σε 5θυρο αμάξωμα, έπειτα από το κλασικό - εικονογραφημένο 4θυρο που αγαπήσαμε για 25 ολόκληρα χρόνια, δεν έκανε μόνο αυτή τη καινοτομία. Θέλοντας να διαφοροποιήσει κατά κάποιο τρόπο το κοινό της, σε αυτούς που θέλουν ένα καλό τετρακίνητο αυτοκίνητο και σε αυτούς που χρειάζονται μια πιο σπορ έκδοση, χώρισε εκδόσεις και κινητήρες. Για τους πρώτους προσφέρει την ατμοσφαιρική έκδοση 1.5 lt – 107 hp αλλά και την πιό ισχυρή 2.0 lt – 150 hp, ενώ για αυτούς που θέλουν κάτι παραπάνω δημιούργησε τη WRX, με πανίσχυρο κινητήρα turbo 2.5 lt – 230 hp στις 5.200 σ.α.λ.

Οδηγώντας το, μπορεί να μη γέμισα το μάτι πολλών, επειδή δεν προκαλεί με ακραίες προσθήκες όπως τα παλιά WRX Impreza (μεγάλη πίσω αεροτομή κ.α), εντούτοις δεν υπήρξαν πολλά αυτοκίνητα που στάθηκαν δίπλα του στην εκκίνηση με αξιώσεις…Τα 5,8 δευτ. επιτάχυνση δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει όσο γκάζι θέλει, όταν πρόκειται για μια γρήγορη εκκίνηση. Πάντως το γούστο είναι καθαρά υποκειμενικό. Αλλοι προτιμούν φουσκωμένα αυτοκίνητα με προβολείς και αεροτομές κι άλλοι γρήγορα και εκλεπτυσμένα.

Πάντως και το νέο WRX Impreza διαθέτει αεροδυναμικά σπόιλερ εμπρός και πίσω με διαχύτη αέρα, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή οροφής και στοιχεία που το κάνουν να φαίνεται ισχυρό. Ακόμη και το εσωτερικό αποπνέει μια αίσθηση δυναμισμού, με όργανα σε κόκκινο φωτισμό, δερμάτινο τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο. Παράλληλα δεν στερείται ανέσεων, έχοντας χειριστήρια του ηχοσυστήματος (ραδιο-cd 6 δίσκων, 10 ηχεία, σύστημα SRS Surround) στο τιμόνι και χειριστήρια για τον περιοριστή ταχύτητας (Cruise control).

Δεν έχει πενταλιέρες αλουμινίου αλλά τι να κάνουμε, όπως και 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που θα συνεργαζόταν καλύτερα με τον turbo κινητήρα. Οι κοντές, 5 σχέσεις δίνουν την έκρηξη που θέλεις με ροπή 320 Nm στις 2.800 σ.α.λ., αλλά στον αυτοκινητόδρομο μια 6η θα ξεκούραζε τον οδηγό. Για την τελική ταχύτητα ενδεικτικά αναφέρω ότι φθάνει τα 209 χλμ./ώρα, νούμερο περισσότερο ουσίας και λιγότερο εντυπωσιασμού.

Οδηγώντας το WRX με τη γνωστή συμμετρική τετρακίνηση ξέρεις ότι θα έχεις γερό πάτημα και το εμπιστεύεσαι για το κάτι παραπάνω, έχοντας υπόψη ότι στα δύσκολα επεμβαίνει και το σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται με διακόπτη.

Εν συντομία…

Η ανάρτηση είναι κλασική μπροστά με γόνατα McPherson και πίσω φορά διπλά ψαλίδια για πρώτη φορά στο νέο Impreza. Με χαμηλωμένο το κινητήρα και το κεντρικό διαφορικό, βελτιώθηκε περισσότερο η σταθερότητα, ενώ για αποτελεσματικό φρενάρισμα υπάρχει το ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος και 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά). Οσο για τις ανηφόρες, το στάνταρ σύστημα υποβοήθησης (Hill Start Assist) σας γλιτώνει από πισωγυρίσματα.

Καταλήγοντας, πέραν όσων προανέφερα, σε εξοπλισμό περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix και φυσικά όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, με τιμή 31.900 ευρώ, 8.000 κάτω (!) σύμφωνα με το νέο τιμοκατάλογο της Subaru.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube