Το νέο Subaru Tribeca σου δίνει όσα θέλεις να έχεις και να ζηλεύουν οι άλλοι.

Δεν χρειάζεται να οδηγείς μια Porsche Cayenne, μια BMW X5 ή ένα Audi Q7 για να νιώθεις –εκτός των άλλων- άρχοντας στο δρόμο. Οδηγώντας τις προηγούμενες ημέρες το νέο Subaru Tribeca, μπορώ να ομολογήσω ότι η αίσθηση που αποκόμισα αλλά και η αίσθηση που προκάλεσε το αυτοκίνητο σε όσους το έβλεπαν, ήταν ταυτόσημη. Μεγάλο σε μέγεθος -και από το προηγούμενο (4,865 μ. μήκος, 1,88 μ. πλάτος, 1,72 μ. ύψος)- διαθέτει επιβλητικό χαρακτήρα και στιβαρό ύφος. Οι Ιάπωνες έφτιαξαν το πρώτο Tribeca το 2005 και αρχικά το λανσάρισαν στην αμερικανική ήπειρο, γνωρίζοντας ότι οι κατοικούντες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για εμάς τους Ευρωπαίους ή του Ειρηνικού για εκείνους, αρέσκονται σε τέτοιου είδους αμαξώματα.

Βέβαια με την τιμή του πετρελαίου κάπως αλλάζει η κατάσταση στις Η.Π.Α., αλλά είναι άλλο θέμα. Πάντως η Subaru «στέκεται» καλά στις Η.Π.Α. και αφού είδε ότι η ανταπόκριση εκεί ήταν θετική, αποφάσισε να πουλήσει το Tribeca και στην Ευρώπη. Ετσι ήρθε και στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2007 (κάπως αργά) αλλά ήδη είχε δρομολογηθεί η ανανέωσή του. Το νέο λοιπόν Tribeca βρίσκεται στην Ελλάδα ακριβώς ένα χρόνο μετά, από φέτος τον Φεβρουάριο, φρεσκαρισμένο, με νέο κινητήρα και πιο αεροδυναμικό σχήμα. Στο εσωτερικό δεν έγινε καμία παρέμβαση και σωστά. Δεσπόζει η καμπυλωτή κονσόλα με το ταμπλό να θυμίζει άνοιγμα φτερών μεγάλου πουλιού, τα διάφορα χειριστήρια και η 7άρα οθόνη αφής με κάμερα οπισθοπορείας. Για χώρους δεν συζητάμε. Στην 5θέσια έκδοση που οδήγησα (υπάρχει και 5+2 θέσεων με δύο επιπλέον θέσεις που διπλώνουν ασύμμετρα στο χώρο των αποσκευών), τόσο μπροστά όσο και πίσω έπαιζες μπάλα…

Πάντως επειδή είναι Subaru, μην νομίζετε ότι είναι για ράλι. Διαθέτει όμως την εξαιρετική μόνιμη, συμμετρική τετρακίνηση και υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ έχει και βελτιωμένη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω. Το Tribeca δεν σε «πουλάει» στα δύσκολα, πατάει γερά, φρενάρει αποτελεσματικά (4 δισκόφρενα, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος), ενώ το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει μόνο σε ακραίες καταστάσεις. Με στάνταρ 8 αερόσακους, όλα όσα προανέφερα και πολλά ακόμη κοστίζει 58.900 ευρώ, δηλαδή από 8 έως και 20 χιλιάδες ευρώ κάτω από ορισμένους ανταγωνιστές του.

Εν συντομία…

Οδηγώντας το νέο Subaru Tribeca με τον κινητήρα 3.6 lt – 258 hp που αντικατέστησε τον 3.0 lt – 245 hp, είχα αρκετή δύναμη για να επιταχύνω το βαρύ αμάξωμα (1.908 κιλά). Είναι κι αυτός επίπεδος (boxer) με σύστημα διπλού χρονισμού των βαλβίδων. Παρά την περισσότερη ισχύ, έχει την ίδια μέση κατανάλωση με τον παλιό (11,6 λίτρα/100 χλμ. - 275 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα). Η επιτάχυνση των 8,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα είναι καλή, όπως και η τελική ταχύτητα των 207 χλμ./ώρα με ροπή 350 Nm στις 4000 σ.α.λ., αλλά θα ήθελα πιο άμεσο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων. Είναι βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο, έχει και μηχανική αλλαγή εν σειρά, αλλά χρειαζόταν και μια έκτη σχέση.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube