Μες το κατακαλόκαιρο η Ford είπε να μας δροσίσει με την προ-παρουσίαση του νέου της μοντέλου. Μπορεί να πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Ka, αλλά το καινούργιο μόνο στο όνομα έχει συγγένεια με το απερχόμενο. Το οποίο βέβαια δεν είναι καν απερχόμενο, μια και εδώ και πολύ καιρό το έχουμε ξεχάσει. Αν και η παραγωγή του στα 12 χρόνια παρουσίας του έχει φθάσει τα 1,4 εκατ. οχήματα, θεωρώ ότι δεν βρήκε ανταπόκριση από τον Ελληνα καταναλωτή, όσο από άλλους Ευρωπαίους.
Μπορεί να χρησιμοποιήθηκε η διάσημη τραγουδίστρια Κάιλι Μινόγκ (έδωσε πρόσφατα συναυλία στη χώρα μας) για την προβολή της τελευταίας έκδοσης, και μάλιστα με υπογραφή στο καπό, εντούτοις η Αυστραλέζα σταρ δεν ώθησε τις πωλήσεις του μικρού μοντέλου. Μπορώ ωστόσο να παρατηρήσω ότι η cabrio έκδοση του μοντέλου, το Street Ka δηλαδή, ήταν πράγματι ενδιαφέρουσα αλλά μόνο για δύο επιβάτες και μάλιστα ακριβή. Αφήνοντας στην άκρη τα παλιά, πάμε στα φρέσκα…ψάρια. Η Ford για να πετύχει το νέο εγχείρημα είπε να συνεργαστεί με τη Fiat η οποία είναι…μάνα στα μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Το νέο Ka θα βασίζεται στο πάτωμα του ολοκαίνουργιου και επιτυχημένου Fiat 500, το οποίο συμπλήρωσε ένα χρόνο στην αγορά. Ηταν λογικό τα δύο μοντέλα να μην έρθουν ταυτόχρονα στην αγορά, για να μην υπάρξει σύγχυση. Θα χρησιμοποιεί επίσης τα ίδια μηχανικά μέρη με το 500, δηλαδή κινητήρες βενζίνης 1.2 lt - 69 hp ή 1.4 lt – 100 hp όπως και τον θαυμάσιο πετρελαίου 1.3 Mutlijet – 75 hp. Για να μην αυξηθεί το κόστος παραγωγής, θα κατασκευάζεται στην ίδια μονάδα με το 500, σε εργοστάσιο της Πολωνίας.
Το νέο Ka πρόκειται να αποκαλυφθεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2008, στα μέσα Οκτωβρίου, όπως και το πρώτο Ka το 1996. Παρατηρώντας τις πρώτες φωτογραφίες καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Συμπαγές σε μέγεθος και ζωηρό σε στυλ, αισθητικά από μπροστά δείχνει Ford αλλά στο πλάι φέρνει αρκετά σε Opel Corsa. Δηλαδή μολονότι βασίζεται στο σασί του Fiat 500 και φορά ίδιους κινητήρες – κιβώτια ταχυτήτων, έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης.
Εν συντομία…
Τα μακρόστενα φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο, η σχεδόν τραπεζοειδής μάσκα σε σκούρο χρώμα, οι λεπτές τομές του καπό, οι δυναμικοί προβολείς ομίχλης και η μικρή προστατευτική ποδιά, συνθέτουν το περίγραμμα του μπροστινού μέρους. Στο πλάι, το τριγωνικό πίσω παράθυρο και το ανασηκωμένο μέρος συμβάλλουν στο σφηνοειδές στυλ, παραπέμποντας στο Corsa, ενώ πίσω είναι αρκετά υπερυψωμένο με τον προφυλακτήρα να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος.
Στο εσωτερικό η εικόνα φανερώνει ένα άκρως φιλικό αυτοκίνητο με νέα χρώματα, χρωμιωμένη κονσόλα που στενεύει προς τα κάτω φιλοξενώντας το λεβιέ ταχυτήτων (ψηλά τοποθετημένος), δίχρωμο ταμπλό, χρώμιο στο τιμόνι και στις πόρτες. Περισσότερα στοιχεία δεν έχουμε στη διάθεσή μας μια και η Ford θα τα αποκαλύψει στο ντεμπούτο του μοντέλου στο Παρίσι. Εν αναμονή λοιπόν.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής