Μπορεί να μιλάμε για ενεργειακό ζήτημα, για απίστευτη άνοδο της τιμής του πετρελαίου και για προσπάθεια προώθησης νέων μορφών ενέργειας στην αυτοκίνηση, οι Αμερικανοί πάντως δεν αλλάζουν εύκολα συνήθειες. Η General Motors που έχει υπό τη σκέπη της τη Chevrolet παρουσίασε τη νέα Camaro παραγωγής, ένα σύγχρονο και σπορ αυτοκίνητο που συνδυάζει θαυμάσια εμφάνιση, επιδόσεις, προηγμένη τεχνολογία αλλά και μεγάλου κυβισμού κινητήρες απόρροια του παρελθόντος.

Οι πωλήσεις του μοντέλου θα ξεκινήσουν από τις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2009. Προς το τέλος της χρονιάς θα έρθει στην Ευρώπη και πιθανότατα θα εισαχθεί στην Ελλάδα στις αρχές του 2010. Εχουμε καιρό μέχρι τότε. Προς το παρόν θα αρκεστούμε στη γενικότερη περιγραφή του αυτοκινήτου. Η σχεδιαστική φιλοσοφία προέρχεται σαφέστατα από την Αμερική, η μηχανολογική εξέλιξη έγινε στην Αυστραλία, ενώ ο έλεγχος και οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε δρόμους διαφόρων χωρών παγκοσμίως, με τη συναρμολόγηση θα καταλήγει στις εγκαταστάσεις της GM στον Καναδά.

Η νέα Camaro παραμένει πιστή στις γραμμές της παλιάς αλλά και στη φιλοσοφία των Αμερικανών περί σπορ αυτοκινήτων. Δηλαδή διαθέτει μακρύ εμπρός μέρος -μέχρι το παρμπρίζ- και κοντό πίσω τμήμα. Οι τροχοί (ανάλογα την έκδοση 18-19-20 ιντσών ζάντες) είναι τραβηγμένοι στις άκρες του αμαξώματος, ενώ τα μυώδη φτερά προσδίδουν ασφαλώς επιθετικό χαρακτήρα στη σιλουέτα. Ξεχωρίζει επίσης το σχήμα V στην όψη μπροστά, τα «βράγχια» στα πίσω πλαϊνά πάνελ όπως και οι «ώμοι» στα πίσω φτερά. Στο εσωτερικό τα δύο βασικά όργανα του πίνακα είναι στρογγυλά και τα δευτερεύοντα τετράγωνα θυμίζοντας την παλιά έκδοση.

Ωστόσο προστέθηκε τεχνολογία φώτων LED που χαρίζει στη καμπίνα ελκυστική λάμψη. Το μοντέλο θα πωλείται με στάνταρ υφασμάτινη ταπετσαρία και προαιρετικά με θερμαινόμενα, δερμάτινα καθίσματα. Χρωμιωμένα χειριστήρια, ματ επιφάνειες και ακριλικά διακοσμητικά αποπνέουν αίσθηση πολυτέλειας, με τις λεπτομέρειες που υπάρχουν στο συγκρότημα οργάνων της κεντρικής κονσόλας (θερμοκρασία και πίεση λαδιού, κατάσταση μπαταρίας και θερμοκρασία των υγρών του κιβωτίου) - όλες με φωτισμό LED παραπέμπουν στην έκδοση της Camaro του 1969. Σε επίπεδο εξοπλισμού διατίθενται 6 αερόσακοι, και προαιρετικά δυνατότητα σύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth, υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα Boston Acoustics, θύρα USB, σύστημα οπισθίου παρκαρίσματος (θα παρουσιασθεί αργότερα) και σύστημα εκκίνησης οχήματος μέσω τηλεχειρισμού!

Εν συντομία…

Η πισωκίνητη Camaro εφοδιάζεται με δύο κινητήρες βενζίνης: V6 3.6 lt – 300 hp (μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων) και V8 6.2 lt – 422 hp στην έκδοση SS με σύστημα ενεργής διαχείρισης καυσίμου (οικονομία στην κατανάλωση). Θα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο ίδιων ταχυτήτων (χωρίς εν σειρά αλλαγές). Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς - πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι (4,5 για την ακρίβεια!). Σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης με την κρεμαγιέρα τοποθετημένη προς τα εμπρός στον άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους και αίσθηση στο δρόμο. Τέσσερα δισκόφρενα στάνταρ με δαγκάνες 4 εμβόλων Brembo (στην RS), όπως και σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (ειδικό πρόγραμμα ευστάθειας με έλεγχο εκκίνησης στην RS).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube