Ιστορική νίκη πέτυχε ο Σεμπάστιαν Λεμπ στο ράλι Φινλανδίας που ολοκληρώθηκε σήμερα. Ο Γάλλος έφτασε στην πρώτη νίκη της καριέρας του στο συγκεκριμένο αγώνα και κατάφερε να γίνει ένας από τους λίγους μη Σκανδιναβούς που έχουν κερδίσει στο λεγόμενο ράλι των «Χιλίων Λιμνών». Ο οδηγός της Citroen χρειάστηκε 2 ώρες, 54 λεπτά, 5 δευτερόλεπτα και 5 δέκατα για να ολοκληρώσει τις 24 ειδικές διαδρομές που αποτελούσαν το γεγονός, αφήνοντας εννέα δευτερόλεπτα πίσω του τον Μίκο Χίρβονεν και έδειξε ότι δεν επηρεάστηκε καθόλου από τη διακοπή του πρωταθλήματος.

Ο 34χρονος Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στα φινλανδικά χώματα αφού σημείωσε τον πρώτο χρόνο σε 15 από τις 24 ειδικές (στο πρώτο σκέλος πήρε τις 10 από τις 11), όταν σε δηλώσεις του πριν το ράλι είχε δηλώσει ότι δεν θα πίεζε πολύ για τη νίκη αφού θέλει περισσότερο το πρωτάθλημα. Ο Λεμπ έτσι έφτασε στις 42 νίκες του στο WRC και πλέον βρίσκεται μόνο ένα βαθμό πίσω από τον Χίρβονεν που προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών με 67 βαθμούς.

Ο οδηγός της Ford δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του αγώνα να πλησιάσει το ρυθμό του Γάλλου, αφού από τις πρώτες κιόλας ειδικές η διαφορά μεταξύ τους είχε "ανοίξει" και το τέλος της πρώτης ημέρας βρήκε τον Φινλανδό πίσω από τον Λεμπ με 14,4 δευτερόλεπτα. Ο πρώτος οδηγός της Ford αν και γνωρίζει πολύ καλά τις συγκεκριμένες ειδικές δεν μπόρεσε να συνεχίσει την παράδοση που θέλει τους Σκανδιναβούς οδηγούς να ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, δείχνοντας ότι η απουσία του Μάρκους Γκρόνχολμ, είναι μεγάλη, αφού ο «ιπτάμενος» Φινλανδός τα οκτώ τελευταία χρόνια είχε κερδίσει επτά φορές στο ράλι των «Χιλίων Λιμνών».

Πίσω από τον Χίρβονεν, τερμάτισε ο Κρις Άτκινσον με το νέο Subaru Impreza γεμίζοντας αισιοδοξία τους ανθρώπους της ιαπωνικής ομάδας για το καινούριο τους «όπλο». Το Impreza κατάφερε να ανέβει στο βάθρο των νικητών για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις αγώνες, αφού είχε κάνει το ντεμπούτο στο Ακρόπολις, γεγονός που εκτός της ομάδας, χαροποιεί και τους φίλους του WRC μιας και βλέπουν ότι ο ανταγωνισμός γίνεται πιο έντονος και οι οδηγοί θα προσφέρουν ακόμα περισσότερες συγκινήσεις. Ο Αυστραλός αν και δεν ξεκίνησε καλά αφού στο τέλος του πρώτου σκέλους ήταν έβδομος, έκανε την αντεπίθεσή του τη δεύτερη ημέρα και κατάφερε τελικά να πάρει 6 πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα του.

Τέταρτος ήταν ο δεύτερος οδηγός της Citroen, Ντάνι Σόρντο, ο οποίος έδειξε ότι έχει αρχίσει να βελτιώνεται και στο χώμα αφού στο ράλι Ακρόπολις ήταν πέμπτος και σ’ αυτό της Τουρκίας τέταρτος. Πέμπτος ήταν ο Χένινγκ Σόλμπεργκ με Ford Focus της Stobart και ακολούθησε ο αδερφός του Πέτερ, με το άλλο Impreza στην έκτη. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που και τα δύο αυτοκίνητα της ιαπωνικής ομάδας τερματίζουν στη βαθμολογούμενη οκτάδα την οποία και συμπλήρωσαν οι Μάτι Ράντανεν και Τόνι Γκαρντεμάιστερ στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ράλι Φινλανδίας:

1. Σεμπαστιάν Λεμπ 2 ώρες 54:05.5

2. Μίκο Χιρβόνεν + 9.0

3. Κρις Άτκινσον + 3:17.0

4. Ντάνι Σόρντο + 3:30.9

5. Χένινγκ Σόλμπεργκ + 3:57.7

6. Πέτερ Σόλμπεργκ + 4:04.1

7. Μάτι Ράντανεν + 6:11.1

8. Τόνι Γκαρντεμάιστερ + 8:18.7


Η βαθμολογία των οδηγών μετά το ράλι Φινλανδίας:

1. Μίκο Χίρβονεν 67 βαθμοί

2. Σεμπαστιάν Λεμπ 66

3. Κρις Άτκινσον 37

4. Ντάνι Σόρντο 35

5. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 34

6. Πέτερ Σόλμπεργκ 23

7. Χένινγκ Σόλμπεργκ 20

8. Τζίτζι Γκάλι 17

9. Μάθιου Γουίλσον 12

10. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 8

11. Ούρμο Ααβα 6

. Κόνραντ Ράουτενμπαχ 6

13. Φρανσουά Ντιβάλ 5

14. Αντρέας Μίκελσεν 4

15. Τόνι Γκαρντεμάιστερ 3

16. Μάτι Ράντανεν 2

. Ζαν-Μαρί Κουόκ 2

18. Περ-Γκούναρ Άντερσον 1

. Γιούχο Χάνινεν 1

. Αντρέας Άϊγκνερ 1

. Σεμπαστιάν Οζιέ 1


Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το ράλι Φινλανδίας:

1. Ford 108 βαθμοί

2. Citroen 105

3. Subaru 62

4. Stobart Ford 45

5. Munchi΄s Ford 19

6. Suzuki 12

* Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το ράλι Γερμανίας από τις 14 έως 17 Αυγούστου.

Επιμέλεια: Κώστας Ιωάννου

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube