Είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα. Καθαρά υποκειμενική άποψη διότι ο καθένα μας έχει διαφορετικά γούστα. Η σχεδίαση, οι χώροι, το φινίρισμα, η οδηγική συμπεριφορά είναι μερικές πολύ σημαντικές παράμετροι της ιστορίας που λέγεται test drive. Και βέβαια πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την ηλικία των υποψήφιων αγοραστών που απευθύνεται το κάθε μοντέλο. Στην περίπτωση του νέου Citroen C5 μιλάμε για ένα αυτοκίνητο κυρίως οικογενειακό για ηλικίες από 35 έως 50.
Αν και στην αγορά δεν μπαίνουν φραγμοί, εντούτοις κάθε κατηγορία αυτοκινήτου καλύπτει διαφορετικές ανάγκες πελατών. Το μεσαίο μεγέθους Citroen C5 κατασκευάστηκε με γνώμονα να είναι άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες (μεταξόνιο 2,82 μ.) αλλά ταυτόχρονα είναι πιο ελκυστικό στο μάτι σε σχέση με τον προκάτοχό του που είχε συντηρητικές γραμμές. Και στους δύο τομείς το νέο C5 τα κατάφερε θαυμάσια. Ελκυστική σχεδίαση που θυμίζει κουπέ παρά 4θυρο αμάξωμα και ευρυχωρία στο εσωτερικό είναι δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σχετικά μακρύ μοντέλο (4,8 μ.).
Επιπρόσθετα θα μπορούσα να πω ότι τα ημιμπάκετ καθίσματα, το θαυμάσιο ταμπλό και ο σπορτίφ πίνακας οργάνων, κάνουν τον οικογενειάρχη να νιώθει εργένης. Κι αυτό επειδή και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή…Βέβαια στο δρόμο τα γκάζια του 1.8lt κινητήρα βενζίνης (127hp) δεν είναι πολλά αλλά κινούν εύκολα το αμάξωμα, μετά τη 2η προς 3η ταχύτητα στο 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Πάντως οφείλω να παρατηρήσω ότι οι περισσότεροι οικογενειάρχες δεν ενδιαφέρονται τόσο για μια εκρηκτική εκκίνηση, όσο για μια υποδειγματική συμπεριφορά στο δρόμο.
Εκεί το νέο C5 παίρνει πολύ καλό βαθμό. Στιβαρό, χωρίς περιττές κλίσεις συμπεριφέρεται περισσότερο σαν λιμουζίνα παρά σαν ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο. Η βασική έκδοση έχει την κανονική ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) αλλά από τα 2.0 lt και πάνω υπάρχουν εκδόσεις με την εξαιρετική υδροενεργητική ανάρτηση η οποία έχει δύο ρυθμίσεις σκληρότητας με διακόπτη. Οσο για τους κινητήρες, υπάρχουν κι άλλες επιλογές βενζίνης: 2.0lt - 143hp και 3.0lt V6 – 215hp, ενώ σε πετρελαίου με φίλτρα σωματιδίων έχουμε: 1.6lt – 110hp, 2.0lt – 138hp, 2.2lt – 173hp και 2.7lt V6 – 208hp. Οι περισσότεροι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 σχέσεων και ο V6 με 6άρι αυτόματο.
Εν συντομία…
Το νέο Citroen C5 που οδήγησα μου άρεσε. Στο δρόμο χρησιμοποιούσα εύκολα το ρυθμιστή ταχύτητας, κρατώντας σταθερά τα χιλιόμετρα που ήθελα χωρίς το πόδι στο γκάζι, ενώ με τον περιοριστή ταχύτητας έβαζα ανώτατο όριο (για το φόβο των ραντάρ). Το πολυλειτουργικό τιμόνι με το σταθερό ομφαλό είναι όλα τα λεφτά και εξυπηρετεί αφάνταστα, όπως και το ηλεκτρικό χειρόφρενο με το διακόπτη. Το έχουν στάνταρ όμως οι εκδόσεις με την υδροενεργητική ανάρτηση. Από την απλή έκδοση των 1.8 lt ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: 9 αερόσακους, ESP για την ευστάθεια, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, ραδιο-cd και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες σε τιμή που ξεκινά από τα 20.300 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής