Είναι το σκούτερ - φετίχ των δύο τροχών. Η μοτοσικλέτα που έχει κάψει καρδιές, που πρωταγωνίστησε στον κινηματογράφο, που ακόμα και τώρα τα παλιοσίδερά της δεν αποτιμώνται, η Vespa επανέρχεται πιο δυναμική από ποτέ άλλοτε. Η GTS 300 Super, η νέα έκδοση, συνεχίζει την παράδοση των κομψών και θρυλικών μοντέλων GS του 1955, 180 SS του 1964, 90 SS του 1965, 200 Rally του 1972, Vespa ET3 (όχι της τηλεόρασης…) του 1976 έως του T5 “Pole Position” του 1985.
Αυτά αποτέλεσαν μοντέλα - σταθμούς στην ιστορία του πιο διάσημου δίτροχου στον πλανήτη, με περισσότερες από 17 εκατ. πωλήσεις από το 1946 μέχρι σήμερα. Η Vespa όμως δεν ήταν μόνο για βόλτα. Ειδικές εκδόσεις χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες εκτός δρόμου αλλά και πίστας όπως η «Vespa 6 giorni» (6 ημερών) που το 1951 κέρδισε 9 χρυσά μετάλλια στη διοργάνωση Sei Giorni Internazionale. Η εμπειρία των αγώνων πίστας γέννησε την ιδέα κατασκευής της ξεχωριστής Vespa GS του 1955.
Το σκούτερ έμεινε στην ιστορία από τον Στινγκ, πρωταγωνιστή του φιλμ «Quadrophenia» και τραγουδιστή του συγκροτήματος «The Who» που την οδηγούσε. Η Vespa διανύει μια χρυσή περίοδο. Η παραγωγή από τις 50.000 μονάδες το 2004, έφθασε στις 100.000 το 2006 και σε πάνω από 117.000 πέρυσι. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη διαχρονικότητα της Vespa ύστερα από 62 χρόνια και 145 διαφορετικά μοντέλα. Τώρα η Vespa GTS 300 Super συνεχίζει την παράδοση των σπορ εκδόσεων.
Το μεταλλικό πλαίσιο φέρει δεξιά στο πλάι ως διακριτικό στοιχείο μια σχάρα με οριζόντιες σχισμές, παραπέμποντας στα πιο όμορφα μοντέλα του παρελθόντος. Επίσης, τοποθετήθηκαν νέες δίχρωμες ζάντες από κράμα αλουμινίου, ενώ η νέα μπροστινή μάσκα δεν έχει φανάρια θέσης, αναδεικνύοντας τη σχάρα με λεπτομέρειες χρωμίου. Στον πίνακα, τα αναλογικά όργανα σύμφωνα με την αγωνιστική παράδοση, έχουν νέα γραφικά με λευκούς χαρακτήρες και μαύρο φόντο. Οσον αφορά στη σέλα, η μαύρη επένδυση κάνει αντίθεση με το ανοικτό γκρι του περιμετρικού φινιρίσματος, και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: touring για άνεση και λειτουργικότητα και sport μονοθέσια. Κάτω από αυτή βρίσκεται το ντεπόζιτο 9 λίτρων, το οποίο δεν περιορίζει τον αποθηκευτικό χώρο που χωρά δύο κράνη demi-jet.
Εν συντομία
Η Vespa GTS 300 Super φορά μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο τετραβάλβιδο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό 278 κ.εκ. Σε σύγκριση με την GTS 250, η νέα GTS 300 Super έχει μεγαλύτερη ροπή (22,3 Nm) σε χαμηλότερες στροφές (5.000). Η μπροστινή ανάρτηση περιλαμβάνει τον κλασικό ταλαντευόμενο άξονα της Vespa, με διαφορετική λειτουργία υποστήριξης και απόσβεσης κραδασμών. Πίσω υπάρχουν δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ρυθμιζόμενο ελατήριο προφόρτισης τα οποία στερεώνονται στο κάρτερ και στο καζανάκι της εξάτμισης.
Η GTS 300 Super διατίθεται σε μαύρο και λευκό χρώμα με τιμή 4.200 ευρώ. Στα πρόσθετα αξεσουάρ περιλαμβάνονται: βαλιτσάκι, ψηλός ανεμοθώρακας, κοντό παρμπρίζ, προστασία ποδιών, αδιάβροχη κουκούλα, δερμάτινη τσάντα για βαλιτσάκι, ηλεκτρονικό αντικλεπτικό, αντικλεπτική αλυσίδα, ταπέτο και αξεσουάρ χρωμίου.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής