Χωρίς 2 πόρτες, το νέο 3θυρο αμάξωμα απευθύνεται σε πιο ανδρικό κοινό.

Αποστολή στην Πορταριά

Περίπου εννέα μήνες μετά το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά του νέου Mazda 2 στο 5θυρο αμάξωμα, έρχεται να προστεθεί στη γκάμα και το 3θυρο, με λίγο πιο σπορτίφ ανακηρύχθηκε σε «παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς 2008» φέτος το Μάρτιο στο περιθώριο της έκθεσης της Νέας Υόρκης, πρώτο ανάμεσα σε 39 σημαντικά μοντέλα. Το νέο Mazda 2 στο 5θυρο λοιπόν αμάξωμα, από την αρχή της εμπορικής του σταδιοδρομίας στην Ελλάδα (αλλά και σε πολλές άλλες χώρες) έδειξε τις προθέσεις του. Αν η εισαγωγική εταιρεία είχε να παραδώσει περισσότερα αυτοκίνητα (διαθέσιμα από το εργοστάσιο στην Ιαπωνία) από τα 1.700 που έφθασαν σε πελάτες από πέρυσι τον Οκτώβριο μέχρι τον φετινό Ιούνιο, τότε θα είχε πετύχει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

Όμως οι διακρίσεις του αυτοκινήτου δεν έγκεινται μόνο στην κομψή του εμφάνιση. Στο τομέα της ασφάλειας έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης για την προστασία των ενήλικων επιβατών, 4 για τα παιδιά και 2 για τους πεζούς, νούμερα κορυφαία για ένα σούπερ μίνι αυτοκίνητο. Πέραν αυτών όμως και η οδηγική συμπεριφορά ανήκει στα θετικά του αυτοκινήτου. Όταν οδήγησα πέρυσι το 5θυρο αμάξωμα διαπίστωσα ότι αν δεν έκανα εγώ ένα ακραίο οδηγικό λάθος που κατέληξε σε τετ-α-κε (σε γλιστερό οδόστρωμα), το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα λόγο να αλλάξει πορεία. Επειτα το οδήγησα ξανά και ξανά και οι εντυπώσεις που αποκόμισα ήταν ολοένα και καλύτερες.

Την ίδια άποψη, αν όχι πιο ενισχυμένη, έχω και τώρα που κάθισα ξανά στο φιλόξενο κάθισμα, του 3θυρου αυτή τη φορά Mazda 2. Μπορεί να μου πείτε 2 πόρτες λιγότερες τι διαφορά μπορεί να κάνουν πέραν της αισθητικής εικόνας. Δεν λέω σωστά σκέφτεστε αλλά το βάρος παίζει το ρόλο του. Δηλαδή το νέο 5θυρο Mazda 2 σε σχέση με το παλιό είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά αλλά ταυτόχρονα πιο καλοστημένο και πιο ασφαλές – εξ ου και τα αποτελέσματα. Τώρα, το 3θυρο αμάξωμα είναι κι αυτό με τη σειρά του ελαφρύτερο από το 5θυρο κατά 5 με 10 κιλά ανάλογα την έκδοση, με αποτέλεσμα να αλλάζει κάπως η αίσθηση της ανάρτησης κυρίως στο πίσω μέρος.


Εν συντομία…

Το 3υρο Mazda 2 έχει την ίδια καλή αεροδυναμική με το 5θυρο (μικρό θόρυβο οι μεγάλοι καθρέπτες στις υψηλές ταχύτητες). Το διαπιστώσαμε στις μεγάλες ευθείες πηγαίνοντας στο Πήλιο. Με μικρότερες ταχύτητες δεν ακούγεται τίποτα. Το 3θυρο διατίθεται με τα επίπεδα εξοπλισμού και τους κινητήρες βενζίνης του 5θυρου. Χαρίζουν χαμηλή κατανάλωση και εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων: ο 1.3lt με διαφορετική χαρτογράφηση αποδίδει στη μία έκδοση 75hp και στην άλλη 86hp (ίδια κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ., στις μεσαίες και χαμηλές στροφές), ενώ ο 1.5lt έχει ισχύ 103hp (5,9 λίτρα/100 χλμ.). Η απλή έκδοση έχει στάνταρ: 2 αερόσακους (75hp), ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος, μηχανικό κλιματισμό και ηλεκτρικές ευκολίες. Τιμές από 11.140 ευρώ.

Eπιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube