Πριν από μερικές ημέρες είχα γράψει για τη νέα εποχή Renault στην Ελλάδα. Η αλλαγή σκυτάλης έπειτα από 33 χρόνια στην εισαγωγή των γαλλικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, δεν διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δράσης με σημεία πώλησης, σέρβις και τιμολογιακή πολιτική, αλλά φέρνει και ένα ακόμα εμπορικό σήμα που κοντεύαμε να το ξεχάσουμε. Η Dacia δεν είναι άγνωστη στην Ελλάδα. Τα αυτοκίνητα της άλλοτε αμιγούς ρουμανικής εταιρείας, πωλούνταν πριν δύο – τρεις δεκαετίες εδώ χωρίς να καταγράψουν σημαντικά νούμερα, ενώ υπολείπονταν σε ποιότητα κατασκευής.
Η Dacia όμως από το 1999 που ανήκει 100% στη Renault, έχει κάνει σπουδαία βήματα προόδου. Τέτοια που της επιτρέπουν σε πολλές χώρες να βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη των πωλήσεων (13η στη Γαλλία), πάνω και από μεγάλα ονόματα που στη χώρα μας συγκαταλέγονται στις εμπορικές μάρκες (Hyundai, Suzuki, Seat). Βέβαια άλλες αγορές, άλλες ανάγκες, άλλοι εισαγωγείς. Στην Ελλάδα η εταιρεία PGA (ανήκει σε γαλλικό όμιλο) που ανέλαβε την αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων Renault, ανακοίνωσε ότι θα φέρει και τα Dacia, τα οποία θα διακινούνται από εμπόρους Renault σε ξεχωριστούς χώρους (ευρωπαϊκή νομοθεσία) των ίδιων καταστημάτων.
Το πρώτο μοντέλο που θα κάνει την εμφάνισή του θα είναι το μικρομεσαίο Sandero. Παρουσιάστηκε επίσημα τη Δευτέρα στην Κροατία και έρχεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο με τρία επίπεδα εξοπλισμού και έναν κινητήρα: 1.4 lt – 75 hp (μικτή κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 165 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα). Το Sandero κατασκευάζεται στο Πιτέστι της Ρουμανίας. Είναι 5θυρο, μήκους 4,2 μ. και πλάτους 1,75 μ., ενώ με το μεταξόνιο των 2,59 μ. φιλοξενεί πέντε ενήλικες επιβάτες.
Ο διαθέσιμος χώρος για αποσκευές είναι 320 λίτρα, ικανοποιητικά για μία οικογένεια, ενώ σε περίπτωση που χρειάζεται να μεταφερθούν μεγαλύτερα αντικείμενα, τότε με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (η πλάτη διαιρείται 60/40) ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 1.200 λίτρα. Σχεδιαστικά διακρίνεται από καμπύλες γραμμές, με κυρτό μπροστινό μέρος, καθαρά φωτιστικά σώματα και μεγάλη εισαγωγή αέρα. Στο πλάι είναι λιτό και πίσω η πόρτα δείχνει ότι ανοίγει ψηλά. Στην καμπίνα των επιβατών οι ταπετσαρίες είναι συμπαθητικές σε ύφασμα και χρώματα, τα πλαστικά σκληρά, ενώ δεσπόζει η μεγάλη κάθετη κονσόλα και οι αεραγωγοί.
Εν συντομία
Το νέο Dacia Sandero βασίζεται στο πάτωμα του Dacia Logan (έρχεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο), το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του προηγούμενου Renault Clio. Το 70% των μερών προέρχονται από το Logan (μείωση χρόνου παραγωγής και κόστους). Ανάρτηση μπροστά με γόνατα McPherson (μερικές εκδόσεις θα έχουν και αντιστρεπτική δοκό), και πίσω ημιάκαμπτος άξονας με κάθετα αμορτισέρ.
Στην Ελλάδα θα εισαχθούν τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική θα έχει στάνταρ: ABS νέας γενιάς, με υποβοήθηση φρεναρίσματος και κατανεμητή πέδησης, όπως και δύο αερόσακους αλλά χωρίς υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα και μηχανικό κλιματισμό. Αυτά βρίσκονται από το δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και πάνω. Τιμές προσεχώς.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής