Στις βόρειες χώρες της Ευρώπης με τη λιγοστή ηλιοφάνεια ακόμα και με τις πρώτες ηλιαχτίδες και μες το καταχείμωνο βλέπεις αρκετούς να ξεσκεπάζουν τα κάμπριο. Στην Ελλάδα, αντίθετα, περιμένουμε να ανέβει η θερμοκρασία και να πέσει ο ήλιος, ώστε κατά το απογευματάκι να το ανοίξουμε και να κάνουμε τη βόλτα μας. Το πρωί με ντάλα τον ήλιο που λένε, δεν κυκλοφορείς με ανοικτή την οροφή ούτε φορώντας καπέλο. Την περασμένη εβδομάδα οδήγησα το νέο A3 Cabrio, το μικρότερο τη τάξει ανοικτό μοντέλο της γερμανικής φίρμας.
Βασίζεται στο αμάξωμα του κλειστού, 3θυρου Α3, έχοντας 3 εκ. παραπάνω σε μήκος (4,238 μ.). Διαθέτει και αυτό, όπως και το μεγαλύτερο Α4 Cabrio, υφασμάτινη οροφή, σε αντίθεση με το Eos της εταίρας του ομίλου, VW, που εφοδιάζεται με μεταλλική οροφή (και εν μέρει με γυαλί). Αυτό έχει τα καλά του αλλά και τα αρνητικά του. Στα πρώτα κατατάσσεται το γεγονός ότι το μοντέλο είναι Cabrio και φαίνεται με την υφασμάτινη οροφή που δεν περιορίζει και τον αποθηκευτικό χώρο στο πορτμπαγκάζ. Δεν χρειάζεται να αναδιπλωθεί μέσα παρά μόνο από πάνω.
Ετσι χωρούν βαλίτσες όγκου 260 λίτρων κι αν θέλεις περισσότερο χώρο αναδιπλώσεις την πλάτη των πίσω καθισμάτων. Θετικό είναι και το γεγονός ότι οι δύο πίσω επιβάτες δεν νιώθουν την οροφή πολύ κοντά τους, όπως στα Coupe – Cabrio. Καλή είναι επίσης και η θερμομόνωση, αφού με υψηλή θερμοκρασία η κουκούλα εσωτερικά ήταν δροσερή. Στα μείον καταγράφω τον αρκετό θόρυβο που περνά στην καμπίνα, κυρίως στο πίσω μέρος, όπως και την πιθανότητα να βρεθεί κάποιος να σου κάνει ζημιά με κοφτερό αντικείμενο.
Πάντως γενικά η εικόνα του αυτοκινήτου σε κερδίζει, την ίδια στιγμή που αρκετοί το προσέχουν στο δρόμο, ενώ οι συμπαγείς του διαστάσεις (πλάτος 1,765 μ. - ύψος 1,424 μ.) τονίζουν το σπορτίφ χαρακτήρα του. Στην καμπίνα, τριάχτινο τιμόνι, μεταλλικά φινιρίσματα και ημιμπάκετ δερμάτινα καθίσματα ικανοποιούν σε αίσθηση. Όμως απουσιάζει έστω μια ποτηροθήκη και δεν έχεις που να ακουμπήσεις ένα μπουκαλάκι νερό ή τον καφέ για το ταξίδι. Κάπως άβολο είναι το υποβραχιόνιο με θήκη για μικροαντικείμενα όπως και ο λεβιές του χειρόφρενου.
Εν συντομία…
Στο δρόμο τα 160 άλογα του κινητήρα 1.8 TFSI είναι αρκετά και το αμάξωμα στιβαρό και ενισχυμένο. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο δέχεται άμεσα τις αλλαγές και το τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση -ανάλογη της ταχύτητας- υπακούει ευχάριστα. Καλές και οι επιδόσεις (8,3 δευτ. επιτάχυνση, 217 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα).
Διατίθεται επίσης κινητήρας βενζίνης 2.0 TFSI – 200 hp, πετρελαίου 1.9 TDI – 105 hp, όπως και εκδόσεις με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (διπλός συμπλέκτης - εν σειρά αλλαγές από το λεβιέ). Τιμές από 29.900 ευρώ (6 αερόσακοι, ABS με υποβοήθηση πέδησης, ESP - σύστημα ευστάθειας, σύστημα προστασίας ανατροπής – roll bars, ημιαυτόματη οροφή κ.α.). Το αυτοκίνητο δοκιμής με τα έξτρα κοστίζει 36.570 ευρώ, ενώ η πλήρως αυτόματη οροφή τιμάται προς 970 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής