Η τσέχικη μάρκα, μέλος του ομίλου της VW, έχει περάσει στο δεύτερο αιώνα της ζωής της. Από τα πρώτα χρόνια της παρουσίας της στο χώρο της αυτοκίνησης, επικεντρώθηκε στην κατασκευή μεγάλων μοντέλων, όπως το προπολεμικό Superb. Όμως οι καιροί άλλαξαν και η μάρκα δούλεψε σε μικρότερα σχέδια, πιο οικονομικά αλλά από τη στιγμή που εντάχθηκε στον γερμανικό όμιλο έπρεπε να αλλάξει πολλά, μεταξύ αυτών και τη γκάμα των μοντέλων. Στα σύγχρονα εργοστάσια παράγονται πλέον ελκυστικά μοντέλα, με αναβαθμισμένη ποιότητα άνεσης και ασφάλειας, ελκυστικά στο μάτι και στην οδήγηση.
Προ ημερών η Skoda παρουσίασε στο Σάλτσμπουργκ, λίγο καιρό πριν το EURO, την ανανεωμένη της ναυαρχίδα Superb. Ένα αυτοκίνητο που ανήκει στη μεγάλη κατηγορία οχημάτων και αν θέλετε την πολυτελή. Το νέο μοντέλο βασίζεται σε μια μεγαλύτερη, καινούργια πλατφόρμα, κάτι που το κάνει ακόμα πιο επιβλητικό από το μοντέλο του 2001. Αυτό άλλωστε φαίνεται κι από τις διαστάσεις του (μήκος 4,838 μ., πλάτος 1,817 μ., ύψος 1,462 μ.) αλλά και από τους χώρους του εσωτερικού.
Για παράδειγμα, θυμάμαι στην διαφήμιση του πρώτου Superb η Σκλεναρίκοβα άπλωνε τα καλλίγραμμα μακριά πόδια της με άνεση στο πίσω μέρος. Μόνο ο Καρεμπέ έλειπε να της κάνει παρέα στο…σαλόνι της πίσω θέσης. Γιατί περί τέτοιου επρόκειτο. Φανταστείτε τώρα που ο χώρος μεγάλωσε κατά 1,9 εκ. Μέχρι και πάρτι μπορεί να γίνει! Ακόμα περισσότερο αυξήθηκε ο χώρος των αποσκευών, κατά 85 λίτρα από πριν, φθάνοντας στα 565 τα οποία με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (διαιρείται κατά 60:40) δημιουργεί διαθέσιμο χώρο αποθήκευσης έως 1.670 λίτρα.
Σχεδιαστικά, η εικόνα του μοντέλου είναι αναβαθμισμένη με χρωμιωμένα πλαίσια στις πόρτες, τη μάσκα και το εσωτερικό μέρος. Παράλληλα η πίσω κολόνα είναι αρκετά φαρδιά, τονίζοντας το στιβαρό χαρακτήρα. Στην καμπίνα παρατηρούμε προσεγμένη διαρρύθμιση, πίνακα οργάνων κύρους, μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και ανάλογα την έκδοση δέρμα – ξύλο σε επενδύσεις. Ηλεκτρικές ευκολίες (πόρτες, παράθυρα, καθρέπτες, καθίσματα) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το ραδιο-cd, ο αυτόματος κλιματισμός, οι 9 αερόσακοι, το ABS με υποβοήθηση πέδησης και το ESP για την ευστάθεια με σύστημα αντισπιναρίσματος.
Ανάλογα την έκδοση διατίθενται ενεργά προσκέφαλα εμπρός, σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών κ.α.
Εν συντομία…
Στο νέο Superb ο όμιλος VW τοποθέτησε τον μικρό αλλά πανίσχυρο κινητήρα 1.4 TSI – 125 hp, από τα Audi. Θα διατίθεται και εκδόσεις 1.8 TSI – 160 hp (με ένα turbo), αλλά και τετρακίνητη έκδοση με σύστημα Hadlex τέταρτης γενιάς που κατανέμει αυτόματα τη ροπή σε κάθε άξονα. Το Superb 4X4 θα διατίθεται με τον 1.8 TSI κινητήρα αλλά και με τον V6 3.6 FSI – 260 hp αλλά και με τον πετρελαίου 2.0 TDI – 170 hp. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι 6άρια μηχανικά, ενώ ο 1.8 TSI και ο V6 μπορούν να συνδυαστούν και με το θαυμάσιο 6άρι αυτόματο DSG με αλλαγές εν σειρά από το λεβιέ ή με μανέτες στο τιμόνι.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής