Η ομάδα της Ford ήταν η απόλυτη κυρίαρχος στο Ράλι Τουρκίας που ολοκληρώθηκε σήμερα με το 1-2 που πέτυχε. Μεγάλος νικητής ήταν ο Μίκο Χίρβονεν ο οποίος στις δύσκολες ειδικές της Τουρκίας, πανηγύρισε τη δεύτερη φετινή του νίκη και έτσι πέρασε και πάλι στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος των οδηγών. Ο Φινλανδός οδηγός ολοκλήρωσε τις 19 ειδικές διαδρομές που αποτελούσαν τον αγώνα μέσα σε 4 ώρες, 42 λεπτά, 7 δευτερόλεπτα και 1 δέκατο, πραγματοποιώντας πολύ καλή εμφάνιση.
Μπορεί ο 27χρονος να πήρε μόνο τέσσερις από τις 19 ειδικές (σ.σ.: στη 15η πέτυχε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Λεμπ με 17:19.2) ωστόσο τα πολύ καλά του «πλασαρίσματα» στις υπόλοιπες, τον κράτησαν στην πρώτη θέση γενικής από την 11η ειδική όταν και τέθηκε εκ νέου επικεφαλής. Σημαντικό μερίδιο στη μεγάλη επιτυχία είχε και η στρατηγική που ακολούθησε η Ford, αφού ο επικεφαλής της ομάδας, Μάλκολμ Ουίλσον, έδωσε εντολή στους οδηγούς του προς το τέλος της πρώτης μέρας να αφήσουν τον Λεμπ να περάσει στην πρώτη θέση για να είναι αυτός που θα «καθάριζε» το δρόμο το Σάββατο. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής ήταν μετά το πέρας της 11ης ειδικής (δεύτερη του Σαββάτου) να περάσει στην πρώτη θέση ο Χίρβονεν και στη δεύτερη ο Λάτβαλα τις οποίες και δεν έχασαν μέχρι το τέλος του αγώνα. Η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών «έκλεισε» στα 7,9 δευτερόλεπτα.
Πίσω από τα δύο Ford, βρέθηκε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ με Citroen C4, ο οποίος πήρε έξι πολύτιμους βαθμούς για την συνέχεια του πρωταθλήματος αν και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας με 3 πόντους διαφορά. Πάντως στο τέλος της δεύτερης ημέρας ο Γάλλος ήταν ενοχλημένος απ’ το γεγονός ότι «καθάριζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πλησιάσει το ρυθμό τους, αν και οδηγούσε στο όριο. Πίσω από τον Λεμπ τερμάτισε ο Ντάνι Σόρντο με τη δεύτερη Citroen C4 ο οποίος πραγματοποίησε την αντεπίθεσή του τη δεύτερη ημέρα και από όγδοος πέρασε στην πέμπτη θέση 6,6’’ πίσω από τον Χένινγκ Σόλμπεργκ. Σήμερα αναμενόταν «μάχη» για την τέταρτη θέση και ο Ισπανός ήταν αυτός που πήρε τους πέντε βαθμούς της θέσης.
Πέμπτος λοιπόν ήταν ο Χένινγκ Σόλμπεργκ με Stobart Ford και τον ακολούθησε ο αδερφός του, Πέτερ, στην έκτη θέση με το Subaru Impreza. Ο Νορβηγός οδηγός, μετά το δικό μας Ακρόπολις, κατάφερε να πάρει βαθμούς με το νέο αυτοκίνητο και στο Ράλι Τουρκίας, γεγονός που μόνο ικανοποίηση μπορεί να φέρει στο «στρατόπεδο» της ιαπωνικής ομάδας. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Μάθιου Ουίλσον με Stobart Ford και Κόνραντ Ράουτενμπαχ με Citroen.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Ράλι Τουρκίας:
1. Μίκο Χιρβόνεν (Ford Focus) 4:42:07.1
2. Γιαρι Μάτι Λάτβαλα (Ford Focus) +7.9''
3. Σεμπαστιάν Λεμπ (Citroen) +25.7''
4. Ντανι Σόρντο (Citroen) +2:25.6''
5. Χένινγκ Σόλμπεργκ (Ford Focus) +2:33.7''
6. Πέτερ Σόλμπεργκ (Subaru Impreza) +2:48.2''
7. Μάθιου Ουίλσον (Ford Focus) +4:24.2''
8. Κόνραντ Ράουτενμπαχ (Citroen) +7:46.7''
Η βαθμολογία των οδηγών μετά το Ράλι Τουρκίας:
1. Μίκο Χίρβονεν: 59 βαθμοί
2. Σεμπαστιάν Λεμπ: 56
3. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα: 34
4. Κρις Άτκινσον: 31
5. Ντάνι Σόρντο: 30
6. Πέτερ Σόλμπεργκ: 20
7. Τζίτζι Γκάλι: 17
8. Χένινγκ Σόμπεργκ: 16
9. Μάθιου Ουίλσον: 12
10. Φεντερίγκο Βιγιάγκρα: 8
11. Ούρμο Ααβα 6
12. Φρανσουά Ντιβάλ 5
Κόνραντ Ράουτενμπαχ 5
14. Αντρέας Μίκελσεν 4
15. Τόνι Γκαρντεμάιστερ 2
. Ζαν-Μαρί Κουόκ 2
17. Περ-Γκούναρ Άντερσον 1
Γιούχο Χάνινεν 1
Αντρέας Άϊγκνερ 1
Σεμπαστιάν Οζιέ 1
Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά το ράλι Τουρκίας:
1. BP FORD ABU DHABI WORLD RALLY TEAM: 99 βαθμοί
2. CITROEN TOTAL WRT: 90
3. SUBARU WORLD RALLY TEAM: 53
4. STOBART VK M-SPORT FORD RALLY TEAM: 41
5. MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM: 16
6. SUZUKI WORLD RALLY TEAM: 10
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το ράλι Φινλανδίας που θα πραγματοποιηθεί από τις 31 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου.
Επιμέλεια: Κώστας Ιωάννου