Ο 24ος «Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell», που πραγματοποιήθηκε στο Nogaro της Γαλλίας σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία και δημιούργησε νέα ρεκόρ. Η Ελλάδα συμμετείχε για 5η σερί χρονιά, δίνοντας την ευκαιρία σε σπουδαστές να αποδείξουν ότι στη χώρα μας δεν γίνονται μόνο επεισόδια αλλά και σπουδαίες έρευνες σε νέες τεχνολογίες. Ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων, εκείνο που ενδιαφέρει είναι ότι μέσα από τέτοιες ενέργειες προβάλλονται και αναδεικνύονται οι Έλληνες επιστήμονες του αύριο.
Μάλιστα ο Πάνος Ξυνής, πρόεδρος των εταιρειών Shell στην Ελλάδα, επισημαίνει ότι: «Είμαι πολύ περήφανος για τις Ελληνικές ομάδες και τις προσπάθειές τους και εύχομαι στο μέλλον περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια και να πειραματιστούν με λύσεις βιώσιμης κινητικότητας». Πρωταθλήτρια στην κατηγορία Prototype με κινητήρα εσωτερικής καύσης αναδείχθηκε για άλλη μια φορά η Γαλλική ομάδα Lycee La Joliverie πετυχαίνοντας ρεκόρ 3.382 χλμ. με ένα λίτρο βενζίνης! Επίσης απέσπασε το Βραβείο «Φιλικό στο Περιβάλλον» πετυχαίνοντας την εκπομπή 0,8 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο!
Την δεύτερη καλύτερη επίδοση σημείωσε το Γερμανικό Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, Offenburg, εξασφαλίζοντας 3.198 χλμ. με ένα λίτρο υδρογόνου. Η Ομάδα ‘EcoEmotion’ από το Πανεπιστήμιο Merseburg και το Πανεπιστήμιο Burg Giebichenstein of Arts Design Halle της Γερμανίας απέσπασε το Βραβείο SKF Design και το Βραβείο Autodesk Eco-design. Το όχημα τους, με μορφή καρχαρία, κατασκευάστηκε από ίνες μεταξιού, ξύλο Balsa και ρητίνη, φυσικά υλικά που βοήθησαν στην μείωση του βάρους συνεπώς και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.
Στην κατηγορία Urban Concept πρώτευσε η Ολλανδική ομάδα του Πανεπιστημίου De Haagse Hogeschool με κατανάλωση 848 χλμ. με ένα λίτρο υδρογόνου. Ακολούθησαν οι ομάδες της Νορβηγίας και Τουρκίας, επίσης με κινητήρες υδρογόνου. Το καλύτερο αποτέλεσμα που καταγράφηκε από κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτεύχθηκε από το Σουηδικό Πανεπιστήμιο Τεχνολογιών, Lulea.
Η σουηδική ομάδα, που σημείωσε 299 χλμ. με ένα λίτρο αιθανόλης, απέσπασε και το Βραβείο «Κλιματική Αλλαγή» εκπέμποντας τη μικρότερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με 6,15 γρ./χλμ., ενώ πήρε και το Τεχνικό Βραβείο Καινοτομίας της Bosch, για το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων της εξάτμισης με απόδοση της τάξης του 90%. Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας του 2009 θα πραγματοποιηθεί στην Γερμανία στην πίστα EuroSpeedway Lausitz, μεταξύ Βερολίνου και Δρέσδης.
Εν συντομία…
Αξιέπαινη ήταν η προσπάθεια των ελληνικών συμμετοχών Στην κατηγορία Prototype διαγωνίστηκαν τέσσερις ομάδες. Το 2ο Γυμνάσιο Χίου με το όχημα «Σπονδοφόρος», διένυσε 312 χλμ. με ένα λίτρο βενζίνης, ενώ το 4ο Γυμνάσιο Χίου με το όχημα «Pioneer», διένυσε 109 χλμ. με ένα λίτρο βενζίνης. Βλέπετε λοιπόν ότι και στους διαγωνισμού, οι Χιώτες πάνε δυό – δυό…
Ατυχες ωστόσο στάθηκαν οι άλλες δύο ομάδες, το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω και το 2ο Λύκειο Χίου. Δεν μπόρεσαν να διακριθούν λόγω τεχνικών προβλημάτων. Στην δεύτερη κατηγορία Urban Concept διαγωνίστηκε η ομάδα από το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, η οποία κατέλαβε την τέταρτη θέση για το βραβείο κανονισμών ασφαλείας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής