Το Koleos αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την εταίρα του ομίλου, Nissan. Σχεδιάστηκε από τη Renault και βασίστηκε πάνω στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του ήδη επιτυχημένου μοντέλου της Nissan, του X-Trail. Το Koleos αναμένεται να ενδυναμώσει την εικόνα της μάρκας, αυξάνοντας παράλληλα και το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων, διεισδύοντας σε μια κατηγορία της αγοράς, όπως τα SUV, η οποία γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Βέβαια με την πορεία της τιμής των υγρών καυσίμων δημιουργείται ένα ζήτημα με τους μεγάλου κυβισμού κινητήρες, αλλά αυτό θα το εξετάσουμε άλλη στιγμή. Προς το παρόν μένουμε στο Koleos, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη απόπειρα της Renault στα 4Χ4, όταν έφτιαξε την τετρακίνητη έκδοση του πολυχρηστικού MPV Scenic 4X4. Όπως προανέφερα, χρησιμοποιεί το πάτωμα του νέου Nissan X-Trail, με διαστάσεις σχετικά συμπαγείς (4,52 μ. μήκος και 1,85 μ. πλάτος). Η σχεδίαση μπορεί να μην εντυπωσιάζει έχοντας απλές γραμμές, εντούτοις ξεχωρίζουμε την καλόγουστη μάσκα, τους προβολείς ομίχλης και φυσικά τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω. Επίσης, σημαντικό είναι το γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει σε δύο τμήματα, με το κάτω να αντέχει βάρος 200 κιλά! Στο εσωτερικό, το κοκπιτ μπορεί να χαρακτηριστεί εξαιρετικό, με δίχρωμο ταμπλό σε δύο επίπεδα. Η μικρή κονσόλα φιλοξενεί χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και το διακόπτη εκκίνησης μια και δεν υπάρχει θέση κλειδί (μίζα). Στο τριάχτινο τιμόνι δε, βρίσκονται τοποθετημένα χειριστήρια για το τηλέφωνο, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης και το ηλεκτρικό χειρόφρενο! Στο 5θέσιο Koleos οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται κατά 60/40 και αναδιπλώνονται (χώρος φόρτωσης από 450 σε 1.380 λίτρα), ενώ η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού διπλώνει και γίνεται τραπεζάκι ή μεγαλώνει το χώρο στα 2,6 μ. για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Η ανάρτηση είναι κι αυτή X-Trail (γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), όπως και η τετρακίνηση. Με διακόπτη η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον μπροστινό άξονα, ή και στους δύο ηλεκτρονικά ανάλογα την πρόσφυση (πάνω από 50% στον πίσω) η οποία ελέγχεται από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας - ESP.
Εν συντομία…
Διατίθεται σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρες Hill Start Assist και σύστημα κατάβασης, Hill Descent Control. Σε γωνία πάνω από 10 μοίρες ενεργοποιούνται με το δεύτερο να μπλοκάρει την ταχύτητα στα 7 χλμ./ώρα και χωρίς πάτημα του φρένου το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του. Κινητήρας βενζίνης Euro 4 (Nissan): 2.5 lt – 170 hp και δύο turbo πετρελαίου Euro 4 με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων: 2.0 lt – 150 hp / 175 hp. Κιβώτια ταχυτήτων: 6άρι μηχανικό κιβώτιο με ή χωρίς συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις, 6άρι αυτόματο. Θα προσφέρεται δικίνητο και τετρακίνητο. Στάνταρ ABS με υποβοήθηση πέδησης, 6 αερόσακοι και Isofix για παιδικά καθίσματα. Αισθητήρες φώτων – βροχής και άλλα αξεσουάρ θα βούμε σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού.
Δημήτρης Μπαλής