Εάν θέλετε να περάσετε απαρατήρητοι στο δρόμο, το νέο Audi A5 δεν είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. Τουλάχιστον αυτό διαπίστωσα εγώ οδηγώντας το. Εχει τέτοια χαρακτηριστικά που ελκύουν το βλέμμα. Όπως για παράδειγμα τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα που είναι πλέον σήμα κατατεθέν όλων των νέων Audi. Η μπροστινή όψη συμπληρώνεται από θαυμάσια φωτιστικά με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που κάνουν μπαμ από μακριά. Γενικά στο σμιλευμένο τρίθυρο αμάξωμα απουσιάζουν φουσκωμένα φτερά, μαρσπιέ και αεροτομές. Αντίθετα οι καλοσχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ (αυτοκίνητο δοκιμής), σε συνδυασμό με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, προσδίδουν το δυναμικό χαρακτήρα που χρειάζεται το Α5.
Πάντως αν κάποιος παρατηρήσει προσεκτικότερα το αυτοκίνητο θα διαπιστώσει αρκετές ομοιότητες με το τετράθυρο Α4. Αλλωστε στο ίδιο σασί βασίζονται. Ουσιαστικά πρόκειται για το κουπέ αδερφάκι του χωρίς τις 2 πίσω πόρτες, με ανάποδη κλίση των εισαγωγών αέρα μπροστά, με καμπυλοειδές σχήμα και πιο κυρτό πίσω παρμπρίζ. Το αμάξωμα είναι αρκετά μακρύ με 4,63 μ. και αρκετά φαρδύ, εντούτοις στο πίσω μέρος χωρούν μόνο δύο ενήλικες, ενώ τα 455 λίτρα όγκου στο πορτμπαγκάζ κρίνονται απόλυτα επαρκή για 4 άτομα.
Αν εξωτερικά το Α5 μοιάζει στο Α4, βλέποντας το κοκπιτ ενισχύεται ακόμα περισσότερο η συγγένεια. Ταμπλό, πίνακας οργάνων, κονσόλα με πολυλειτουργικό σύστημα που ρυθμίζει ηχοσύστημα, πλοήγηση κι άλλες παραμέτρους άνεσης και ψυχαγωγίας, τιμόνι 4 αχτίνων με χειριστήρια (αυτοκίνητο δοκιμής), όλα προέρχονται αυτούσια από το Α4. Πάντως μόλις γυρίσεις το κλειδί στη μίζα, καταλαβαίνει αμέσως τις διαφορές. Ο ήχος από τον 1.8 lt turbo FSI κινητήρα είναι χαρακτηριστικός και ζωηρεύει με την πρώτη σχέση στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο που διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση.
Οι 170 ίπποι παράγονται στις 6.200 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 250 Nm στις 4.800 σ.α.λ.. Το μοτέρ είναι εκρηκτικό όταν θελήσεις να ξεκινήσεις γρήγορα, με την επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα να είναι 8,4 δευτερόλεπτα. Οσον αφορά την τελική ταχύτητα, ενδεικτικά αναφέρω τα 228 χλμ./ώρα. Με λιγότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ πάντως, επιτυγχάνεται η μέση κατανάλωση των 7,1 λίτρων βενζίνης στα 100 χλμ. Διαφορετικά ετοιμαστείτε για ανεφοδιασμό.
Εν συντομία…
Με βαρύ τιμόνι στον αυτοκινητόδρομο και ελαφρύ στην πόλη, το Α5 συμπεριφέρεται εξαιρετικά έχοντας θαυμάσια ανάρτηση -ούτε μαλακή ούτε σκληρή. Οσοι θέλουν παιχνίδι στο δρόμο, μπορούν να απενεργοποιήσουν το στάνταρ σύστημα ευστάθειας, αφού το έχουν συνηθίσει πρώτα για να αποφύγουν δυσάρεστες υποστροφές.
Το Audi A5 διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, με 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο με διακόπτη, ραδιο-cd και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Προσφέρεται από 38.500 ευρώ, ενώ υπάρχει και προαιρετικός εξοπλισμός που στο αυτοκίνητο δοκιμής κοστίζει 13.205, ήτοι σύνολο 51.705 ευρώ. Για περισσότερη ισχύ, διατίθεται και σε έκδοση Quattro 3.2 lt – 265 hp, όπως και πετρελαιοκίνητο 2.7 lt – 190 hp, και Quattro 3.0 lt – 240 hp. Πως το βλέπεται το όνειρο;
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής