Η δεύτερη θέση του νέου Subaru Impreza WRC στο Ράλλυ Ακρόπολις που τελείωσε πριν από μία εβδομάδα ακριβώς, είναι η καλύτερη αφορμή για να θυμηθούμε την πιο ισχυρή έκδοση παραγωγής του νέου Impreza. Αιτία για την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος αποτελεί η παρουσίαση από την Subaru Hellas μιας έκδοσης του WRX STI, με ίδια τονισμένα χαρακτηριστικά εμφάνισης, ίδιο ισχυρό κινητήρα αλλά χωρίς ορισμένα στοιχεία εξοπλισμού. Κατά την εκτίμησή μου η προσφορά της έκδοσης STI με 7.000 ευρώ λιγότερο είναι άκρως δελεαστική και νομίζω ότι δίνει κίνητρα επίσκεψης σε μια έκθεση Subaru.
Εννοώ, ότι δεν είναι τόσο σημαντικό που αντί για 18άρες ζάντες αλουμινίου (ελαστικά διάστασης 245/40) της BBS, σας δίνουν της STI. Ούτε το γεγονός ότι αντί για μπάκετ καθίσματα Recaro παίρνετε της STI και μάλιστα θερμαινόμενα. Πόσω μάλλον που δεν έχετε προβολείς ομίχλης, σκούρα φιμέ πίσω κρύσταλλα και σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί (μπουτόν για μίζα). Κατά τα λοιπά, η έκδοση STI έχει όλα όσα διαθέτει και η έκδοση WRX STI σε εξοπλισμό. Πριν όμως αναφερθώ σε αυτά, καλό είναι να σας θυμίσω ποιο είναι το αυτοκίνητο.
Το νέο Impreza WRX STI και κατ’ επέκταση η έκδοση STI, βασίζονται στο νέο πεντάθυρο αμάξωμα του ολοκαίνουργιου Impreza, το οποίο είναι αλήθεια ότι τώρα οι φίλοι της Subaru αρχίζουν να το καλοβλέπουν, έχοντας συνηθίσει εδώ και 25 χρόνια στο τετράθυρο αμάξωμα. Βέβαια ισχυρές εκδόσεις WRX STI έχουμε από το 1994 όταν η μάρκα έδωσε έμφαση στα ράλι, κατακτώντας στη συνέχεια τρία σερί πρωταθλήματα κατασκευαστών (1995 – 1997). Λοιπόν, το νέο STI είναι καλοσχεδιασμένο και δεν προκαλείς αρνητικά με τα τονισμένα μέρη, όπως τα μυώδη φτερά, την εισαγωγή αέρα στο καπό, το δυναμικό εμπρόσθιο σπόιλερ και την πίσω διακριτική αεροτομή.
Η μεγάλη και προκλητική στην πόρτα του τετράθυρου ανήκει ήδη στο παρελθόν. Στο πλάι οι γραμμές είναι απαλές, ενώ πίσω το STI κάνει μπαμ με τις δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης και το διαχύτη αέρα, τα οποία προδίδουν την ύπαρξη ενός κινητήρα turbo 2.5 lt που αποδίδει 300 hp στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 407 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας έχει διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένος στο αμάξωμα.
Εν συντομία…
Το νέο Subaru Impreza STI, όπως και το WRX είναι κατασκευασμένα από ατσάλι υψηλής αντοχής για μεγαλύτερη ακαμψία. Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά, διπλά ψαλίδια παντού, ανεστραμμένου τύπου αμορτισέρ εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και σύστημα συμμετρικής, μόνιμης τετρακίνησης. Ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό από τον οδηγό (τρεις επιλογές), μπροστινό μπλοκέ και πίσω που μεταβάλλει τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς.
Ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου οχήματος -μεταβάλλεται η εμπλοκή των συστημάτων πρόσφυσης και ευστάθειας (3 λειτουργίες). ABS, κατανεμητής πέδησης και σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρες, στάνταρ, όπως και: 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, 6δισκο ραδιο-cd κ.α. Τιμή 47.900 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής