Στη διεθνή αγορά αυτοκινήτου υπάρχουν αυτοκίνητα για όλα τα γούστα και τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών τους. Οι εταιρείες συνεχώς κάνουν έρευνες προκειμένου τα νέα μοντέλα που θα κατασκευάσουν να προσεγγίζουν όσο το δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις. Πάντως ένα αμάξωμα παραμένει κάτι σαν «κλασικό εικονογραφημένο». Τα τετράθυρα αυτοκίνητα είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες δεκαετίες να τα λέμε κούρσες ακριβώς επειδή ήταν μεγάλα, χωρούσαν πέντε επιβάτες και διέθεταν πλούσιο χώρο αποσκευών.
Αυτά τα μοντέλα αποτελούσαν τη μεγάλη μερίδα των πωλήσεων αλλά χρόνο με το χρόνο μπήκαν κι άλλα αμαξώματα στην αγορά με αποτέλεσμα να υπάρξει άνοδος της κατηγορίας για παράδειγμα των πολυχρηστικών. Όμως τα τελευταία χρόνια με την είσοδο των χωρών της ανατολικής Ευρώπης στην Ε.Ε., σε συνδυασμό με την σταθερή πορεία πωλήσεων σε χώρες της Αμερικής και της Ασίας, τα sedan, τετράθυρα αμαξώματα ήρθαν ξανά στο προσκήνιο. Ετσι και η Citroen αποφάσισε να κατασκευάσει ένα τέτοιο αμάξωμα, βασισμένο στο πάτωμα του γνωστού μικρομεσαίου C4 και να το ονομάσει C4 sedan.
Το αυτοκίνητο αν και κυκλοφορεί το τελευταίο τρίμηνο του 2007 σε ορισμένες αγορές της Ευρώπης, εντούτοις περίπου στις 15 Ιουνίου θα μπει στις εκθέσεις Citroen της χώρας μας. Σχεδιαστικά το μοντέλο φαίνεται από μακριά ότι είναι Citroen με τις δύο χρωμιωμένες γρίλιες και το σήμα του λοχία στη μάσκα. Στο πλάι οι γραμμές είναι απλές, ενώ το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από φωτιστικά μπούμερανγκ και από την ύπαρξη της ξεχωριστής, σχεδόν επίπεδης πόρτας του χώρου αποσκευών. Αυτό άλλωστε είναι και το σημείο αναφοράς στα τετράθυρα αμαξώματα.
Το μήκος του C4 sedan είναι 4,78 μ. και το πλάτος 1,77, ωστόσο το μεταξόνιο δεν παρέμεινε ίδιο με του πεντάθυρου C4 αλλά μάκρυνε φθάνοντας στα 2,71 μ., ώστε να αυξηθεί ο χώρος για τους 3 ενήλικες πίσω επιβάτες. Παράλληλα διευρύνθηκε και το ανεξάρτητο πορτμπαγκάζ με χώρο φόρτωσης 510 λίτρα (50 εκ. ύψος πάτωμα – εταζέρα). Στο εσωτερικό μέρος μπροστά η εικόνα είναι γνώριμη, με το τιμόνι σταθερού ομφαλού να διαθέτει χειριστήρια ηχοσυστήματος, τηλεφώνου, ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας. Παραμένει επίσης και η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που λαμβάνει φωτεινότητα από το φως της ημέρας, ενώ οι διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι εξυπηρετούν για τα μικροαντικείμενα.
Εν συντομία…
Το C4 sedan θα διατίθεται στη χώρα μας με κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 110 hp. Εχει ανάρτηση μπροστά με γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Στον τομέα της πέδησης υπάρχουν στάνταρ ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος και κατανεμητή πέδησης. Στην ασφάλεια συνεισφέρουν οι 6 αερόσακοι, ενώ στα πίσω καθίσματα υπάρχουν άγκιστρα Isofix για πρόσδεση παιδικών καθισμάτων.
Το μοντέλο απέσπασε 5 αστέρια ασφάλειας επιβατών στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, και 3 αστέρια για την προστασία των πεζών. Θα διατίθεται σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού, με την πρώτη να διαθέτει όσα προανέφερα συν: κλιματισμό, ραδιο-cd, 15άρες ζάντες αλουμινίου αι όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κάθρέπτες, κλειδαριές) στην τιμή των 16.900 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής