Ένα μήνα πριν είχα ξαναγράψει για το νέο Accord. Το μεγάλο μοντέλο της Honda που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Επανέρχομαι επειδή πλησιάζει η άφιξή του στην ελληνική αγορά, τον προσεχή Ιούνιο. Στο νέο Accord το κοκπιτ είναι σαφώς πιο σπορ. Διακοσμητικά σε ασημί χρώμα καλύπτουν την κεντρική κονσόλα, τα καθίσματα παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, το τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού και το κινητό τηλέφωνο (επειδή παραμονεύει η Τροχαία, αλλά και για ασφάλεια - άνεση). Το τιμόνι ρυθμίζεται πλήρως σε ύψος και βάθος. Ξεχωρίζει επίσης ο σπορ πίνακας οργάνων, ενώ προστέθηκε μια λυχνία υπενθύμισης του σέρβις. Ενημερώνει τον οδηγό για τις ημέρες ή τα χιλιόμετρα που απομένουν μέχρι το επόμενο σέρβις, έτσι για να μην ξεχνιέται. Κι αυτό πολύ σημαντικό, το οποίο συνεισφέρει στην καλή συντήρηση του αυτοκινήτου, άρα και στην ασφάλεια. Οσον αφορά τους χώρους, δεν τίθεται θέμα ότι πέντε ενήλικες επιβάτες φιλοξενούνται άνετα, ενώ διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι (πόρτες, κονσόλα, υποβραχιόνιο) εξυπηρετούν για τα μικροαντικείμενα, με τα μεγαλύτερα να τοποθετούνται στο μεγάλο πορτμπαγκάζ των 467 λίτρων.
Το νέο Accord έχει χαμηλωμένο κέντρο βάρους, νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης έχει πλέον ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας και διαθέτει σύστημα που συνεργάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Στην ουσία το σύστημα ανιχνεύει την απώλεια ευστάθειας σε βρεγμένο δρόμο, στις στροφές και στο φρενάρισμα, και ενεργοποιεί αυτόματα διορθωτικές κινήσεις μέσω του τιμονιού. Στον εξοπλισμό ασφάλειας περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, σύστημα στήριξης παιδικών καθισμάτων Isofix και ενεργά προσκέφαλα σε όλα τα καθίσματα, που συνεισφέρουν στην αποφυγή τραυματισμού του αυχένα και οπίσθια σύγκρουση. Προαιρετικά διατίθεται συστήματα υποστήριξης του οδηγού, δηλαδή μιά κάμερα που ανιχνεύει την απόκλιση του αυτοκινήτου από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διορθώνει τη διεύθυνση του αυτοκινήτου, ένα ραντάρ που διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και ένα άλλο που προειδοποιεί τον οδηγό για το ρυθμό μείωσης της απόσταση του Accord και του αυτοκινήτου που βρίσκεται ακριβώς μπροστά. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν ραδιο-CD, θύρα USP, είσοδος AUX, πρίζα κ.α.
Εν συντομία…
Το νέο Accord θα διατίθεται στην Ελλάδα μόνο με βενζινοκινητήρες. Ο 2.0 i-VTEC έχει ίδια ισχύ με τον προηγούμενο, 156 hp, αλλά λόγω τεχνολογικών αλλαγών καταναλώνει 7,2 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ. (από 7,7). Ο 2.4 lt - 201 hp έχει επίσης καλή κατανάλωση 8,8 λίτρων/100 χλμ. Οι κινητήρες συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και με 5τάχυτο αυτόματο στο οποίο χρησιμοποιώντας τους μοχλούς του τιμονιού σε S mode, ενεργοποιείται η εν σειρά αλλαγή ταχυτήτων, με μηχανικό τρόπο από το λεβιέ. Η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο φέρει «ένδειξη αλλαγής ταχύτητας» με «up» ή «down» συμβουλεύοντας τον οδηγό να αλλάξει ταχύτητα ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, για οικονομία καυσίμου που είναι κι επίκαιρη.
Δημήτρης Μπαλής