Ηταν ίσως το καταλληλότερο μέρος για να γίνει η παρουσίαση του νέου Seat Ibiza. Η ισπανική μάρκα διάλεξε το ομώνυμο κοσμοπολίτικο νησί των Βαλεαρίδων νήσων, για να δείξει στον Τύπο το νέο της «όπλο» στην κατηγορία των αυτοκινήτων σούπερ μίνι, εκεί που η μάχη των μοντέλων έχει ανεβάσει το επίπεδο ποιότητας αλλά και εμφάνισης. Με το νέο Ibiza η Seat ελπίζει ότι θα αυξήσει τις πωλήσεις της, έχοντας ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο που μπορεί να καταφέρει να κάνει τις μισές από τις πωλήσεις της μάρκας.
Βλέποντας το νέο Ibiza από κοντά, στο αεροδρόμιο του νησιού, διαπίστωσα ότι αν και δείχνει κάτι άλλο, τελικά είναι Ibiza. Δεν ξέρω πάντως αν θα μπερδευτούν ορισμένοι βγαίνοντας με ψώνια από το σούπερ μάρκετ, προσπαθώντας να ανοίξουν άλλο αυτοκίνητο και να ακούγεται η επιτυχημένη διαφημιστική ατάκα «μα δεν είναι Ibiza». Το βέβαιο είναι ότι θα ξαφνιαστούν ευχάριστα. Σχεδιαστικά φαίνεται αλλά και είναι μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί λίγο, κατά 0,7 εκ., αλλά τα μετατρόχια περισσότερο: εμπρός κατά 3 εκ. και πίσω κατά 3,3 εκ. Αυτό, σε συνδυασμό με τη νέα διάταξη του εσωτερικού, διεύρυνε το χώρο για τους επιβάτες κατά 8%, ενώ μεγάλωσε και το πορτμπαγκάζ στα 292 λίτρα (+25).
Εκτός πάντως από τους χώρους, η αύξηση των μετατροχίων συνέβαλε στην καλύτερη σταθερότητα του οχήματος, κυρίως στις κλίσεις. Αυτό είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω αρκετά στους καλοστρωμένους και φιδίσιους δρόμους του νησιού. Η ακαμψία του αυτοκίνητου είναι επίσης βελτιωμένη, παρά το γεγονός ότι το βάρος συνολικά μειώθηκε κατά 50 κιλά. Αλλωστε αυτό επιτρέπει η χρήση νέων υλικών κατασκευής, πιο ελαφριών αλλά και πιο ανθεκτικών.
Στο εσωτερικό το νέο Ibiza δείχνει πολύ διαφορετικό από το απερχόμενο, με σαφώς πιο σπορτίφ κοκπιτ, όμορφο πίνακα οργάνων, τριάχτινο καλαίσθητο τιμόνι με χωριστά χειριστήρια για το ηχοσύστημα στην αριστερή πλευρά, μαλακά και σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και καλύτερης άνεσης καθίσματα. Πίσω πάντως θα μπορούσαν τα προσκέφαλα να ρυθμίζονται πιο ψηλά για να κρατούν το κεφάλι ατόμων κανονικών διαστάσεων, γύρω στο 1,80 μ. αλλά σε γενικές γραμμές οι χώροι είναι καλοί.
Εν συντομία…
Το νέο Seat Ibiza βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της VW, αυτή που θα φιλοξενήσει το νέο Polo και τη νέα Fabia, σε ένα – δύο χρόνια. Θα διατίθεται με τρεις κινητήρες βενζίνης: 1.2 lt – 70 hp, 1.4 lt – 85 hp, 1.6 lt – 105 hp και με έναν πετρελαιοκίνητα στην Ελλάδα: 1.9 lt – 105 hp. Ολοι συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο που έχει πολύ καλή κλιμάκωση.
Σε εξοπλισμό υπάρχουν 4 αερόσακοι με τους πλευρικούς να είναι και κεφαλής (ουσιαστικά 6) και ABS. Τα συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας είναι προαιρετικά. Το αυτοκίνητο είναι ανακυκλώσιμο σε υλικά κατά 95%. Στις αρχές του 2009 θα παραχθούν εκδόσεις FR 1.4 TSI – 150 hp και Cupra 1.4 TSI – 180 ή 185 hp.
Αποστολή στην Ιμπιζα: Δημήτρης Μπαλής