Η Hyundai με τη φιλοσοφία i-blue κάνει τα μοντέλα της πιο φιλικά στο περιβάλλον.

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είδαμε πολλά. Η Hyundai αν και δεν είχε να παρουσιάσει ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο, εμφάνισε τη νέα φιλοσοφία «i-blue» με εφαρμογή συνδυασμού διαθέσιμων τεχνολογιών που θα προσφέρονται σε ένα «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν εντελώς νέο κινητήρα και το φυσικό αέριο CNG ως εναλλακτικό καύσιμο. Στόχος βέβαια είναι η μαζική παραγωγή ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η Hyundai σκέφτεται να παρέχει αυτό το «πακέτο» τεχνολογιών αρχικά στο νέο μοντέλο i10, στο i10-CNG, στο i30 και προσεχώς στο i20 (αντικαταστάτης του Getz). Η μάρκα θεωρεί ότι θα μπορούσε να γίνει μια αυτόνομη γκάμα μοντέλων φιλικών προς το περιβάλλον εφόσον υπάρξει ανάλογη ζήτηση στην αγορά. Με το «πακέτο» i-blue κάθε μοντέλο υιοθετεί διαφορετικά στοιχεία τεχνολογίας, όμως στο σύνολό τους οι βελτιώσεις αφορούν τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, την αύξηση του βαθμού απόδοσης κινητήρα-μετάδοσης και τις ρυθμίσεις του αμαξώματος. Για να πετύχει τη σημαντική μείωση του 10% στο συντελεστή αντίστασης Cd, το «πακέτο» i-blue βελτιώνει τη ροή του αέρα κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει ειδικά μελετημένους θόλους τροχών, βελτιωμένο μπροστινό αεραγωγό και πίσω αεροτομή. Οσον αφορά στο σύστημα μετάδοσης, η απόδοση του κινητήρα μειώνει τις εσωτερικές τριβές με τη χρήση λιπαντικών χαμηλού ιξώδους και τη βελτίωση του συστήματος ψύξης. Επίσης, αλλάζει η χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας του κινητήρα (πίεση ψεκασμού καυσίμου) και ο ρυθμός επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Παράλληλα, εγκαθίσταται οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για το πότε ο οδηγός πρέπει να αλλάζει ταχύτητα (swift control) και υιοθετείται το σύστημα της Bosch Start & Stop, με το οποίο ο κινητήρας σβήνει και τίθεται αυτόματα ξανά σε λειτουργία με το σταμάτημα για αρκετή ώρα (π.χ. στα φανάρια). Αναφορικά με το πλαίσιο, για να βελτιωθεί επιπλέον η αεροδυναμική, χαμήλωσε η ανάρτηση από 15 έως 20 χιλ. και χρησιμοποιούνται ελαστικά χαμηλής τριβής της Michelin (i10: 175/55 R14 και i30: 205/55 R16) με αυξημένη πίεση αέρα. Εξάλλου, η Hyundai αντικαθιστά τα 5τάχυτα κιβώτια με 6τάχυτα (μακριές οι τρείς τελευταίες σχέσεις) ώστε να περιορίσει την κατανάλωση.

Εν συντομία…

Με παραδείγματα διαπιστώνουμε ορισμένες αλλαγές με τη χρήση του «πακέτου» i-blue. Αρχικά, το πεντάθυρο μοντέλο i30 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 CDRDi – 90 hp που εκπέμπει 125 γρ./χλμ. CO2., βελτιώνεται η κατανάλωση καυσίμου και το διοξείδιο του άνθρακα περιορίζεται στα 106 γρ./χλμ. Στο νεότευκτο μέλος της γκάμας Hyundai, το i10 με τον οικονομικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου 1.1 GRDi – 70 hp που εκπέμπει μόλις 114 γρ./χλμ. CO2, με το «πακέτο» θα εκπέμπονται μόνο 95 γρ./χλμ. Επίσης, το μοντέλο i10 blue CNG που καταναλώνει συμπιεσμένο φυσικό αέριο, βασίζεται στον νέο turbo τρικύλινδρο κινητήρα 0.8 lt – 98 hp, ο οποίος εκπέμπει μόλις 65 γρ./χλμ. Η Hyundai ετοιμάζεται να εφαρμόσει σύντομα κι άλλες τεχνολογίες.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube