Τη στιγμή που οι περισσότερες μάρκες ενδυνάμωσαν το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων τους με ένα τετρακίνητο όχημα SUV, η Ford είχε μείνει χωρίς τέτοιο παίκτη στην αγορά, ο οποίος μπορεί να μην είναι επιτελικός, εντούτοις σκοράρει στις πωλήσεις. Το Maverick αποτελεί παρελθόν για τη Ford και το παρόν ονομάζεται Kuga. Πρόκειται για ένα διαφορετικής φιλοσοφίας μοντέλο, με συμπαγείς διαστάσεις, εκτός δρόμου εμφάνιση αλλά για περισσότερο χρήση στην άσφαλτο. Όχι ότι δεν πάει στο βουνό, αλλά πείτε μου πόσοι αρέσκονται σε τέτοιου είδους περιπέτειες;
Απλά η τετρακίνηση με ηλεκτρονικό συμπλέκτη εξυπηρετεί ώστε σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης να μεταφέρει μέχρι 90% ροπή στον μπροστινό άξονα για εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ στα δύσκολα μπορεί να τη μοιράσει ιδανικά 50-50 στους δύο άξονες. Σχεδιαστικά το Kuga σε κερδίζει με το μυώδες αμάξωμα (κάπως κουπέ), τις 17άρες ζάντες αλουμινίου, τις ράγες οροφής τις προστατευτικές ποδιές, την τραπεζοειδή εισαγωγή αέρα, την αεροτομή πίσω και τα μεγάλα διάφανα φωτιστικά που επεκτείνονται στα πλαϊνά φτερά που είναι από ειδικό πλαστικό για μείωση του βάρους.
Εκεί υπάρχουν και δύο μικρές εισαγωγές αέρα που θυμίζουν βράγχια. Το εσωτερικό είναι σαφώς ανώτερης αισθητικής με μαλακά πλαστικά ως επί το πλείστον. Κάθισα στην αρκετά αναπαυτική αλλά όχι ημιμπάκετ θέση του οδηγού και έθεσα σε λειτουργία τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου με διακόπτη power ψηλά στο ταμπλό, που απενεργοποιεί κιόλας και παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό. Για θόρυβο ούτε που γίνεται λόγος, ακόμα κι όταν πατάς γκάζι με δευτέρα στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για να απολαύσεις την πλούσια ροπή των 320 Nm από τις 2.000 σ.α.λ.
Αν ο λεβιές βρισκόταν λίγο πιο ψηλά τοποθετημένος θα ήταν καλύτερα αλλά κι έτσι η κλιμάκωση των σχέσεων είναι πολλή καλή και τα 136 άλογα ισχύος κάνουν γρήγορα την εμφάνισή τους. Στους καλοφτιαγμένους και φιδίσιους δρόμους στα περίχωρα της ισπανικής Χερέθ προς την Μπεναλούπ, το Kuga ανταποκρίθηκε χωρίς περιττές κλίσεις και έδειξε ότι η τετρακίνηση συνδυάζεται άψογα με τα στάνταρ ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας, μαζί με το ABS και την υποβοήθηση πέδησης. Στον εξοπλισμό θα υπάρχουν εξάλλου, 6 αερόσακοι, isofix για παιδικά καθίσματα, ραδιο-cd, κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες κ.λ.π.
Εν συντομία…
Το Kuga φορά το σασί και την ανάρτηση του Focus (γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), με ορισμένες αλλαγές στα αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές δοκούς έχοντας μεγαλύτερα μετατρόχια. Η οδική συμπεριφορά αλλάζει με τις τρεις ρυθμίσεις της ηλεκτροϋδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού. Χώροι για 5 επιβάτες, μεγάλο μεταξόνιο (2,69 μ.) με τους πίσω να κάθονται αρκετά υπερυψωμένα.
Αν πάνω από 1.80 ύψος ίσως νιώσουν κοντά την οροφή (γυάλινη σε πλούσια έκδοση). Ευρύχωρο πορτμπαγκάζ και επιπλέον χώρος στη θέση της ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού). Θα βρίσκεται στις ελληνικές εκθέσεις στις αρχές Ιουλίου, με άγνωστη τιμή. Στο τέλος του έτους θα προστεθεί ισχυρός κινητήρας βενζίνης 2.5 lt – 200 hp.
Aποστολή στη Χερέθ: Δημήτρης Μπαλής