Μάχη θα γίνει φέτος στα «μικρά» SUV. Η BMW X3 θα έχει σκληρό ανταγωνισμό πλέον, μιά και η Audi ετοιμάζεται να φέρει το «αδερφάκι» του μεγάλου Q7, το μικρότερο Q5, ενώ το ίδιο πρόκειται να κάνουν η Mercedes με την GLK και η Saab με το 9-4X. Χρονικά πάντως η Audi θα εμφανίσει πρώτη το αντίπαλο δέος. Από τα πρώτα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η μάρκα, όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι θα αποτελέσει ατού πωλήσεων. Σχεδιαστικά δεν θα μπορούσε να μην έχει συγγενή στοιχεία με το Q7, και ουσιαστικά μόνο οι διατάσεις κάνουν το Q5 να δείχνει μικρότερο.
Εχει μήκος 4,63 μ., πλάτος 1,88 μ., ύψος1,65 και μεταξόνιο 2,81 μ., δηλαδή υπολείπεται του μεγάλου κατά 45,6 εκ. σε μήκος, 1 εκ. σε πλάτος, μόλις 0,8 εκ. σε ύψος και 19 εκ. σε μεταξόνιο. Πρόκειται δηλαδή για ένα αυτοκίνητο που δεν θα στερείται χώρων για πέντε ενήλικες επιβάτες, παρά μόνο την ευρυχωρία του πορτμπαγκάζ κατά 235 λίτρα, αφού στάνταρ στο Q5 χωρούν αντικείμενα όγκου 540 λίτρων. Πάντως δεν είναι καθόλου λίγα και μπορούν να φθάσουν έως τα 1.560 εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των τριών πίσω καθισμάτων, οι οποίες μάλιστα χωρίζουν κατά 40/20/40 και τοποθετηθούν αντικείμενα και στο δεύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα.
Οσον αφορά την άνεση των επιβατών θεωρείται δεδομένη με το μεγάλο μεταξόνιο, ενώ προαιρετικά διατίθεται και έκδοση στην οποία ο πάγκος των πίσω θέσεων σύρεται κατά 10 εκ. για περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες. Επίσης αν χρειαστεί να μεταφερθούν μεγαλύτερα αντικείμενα, τότε μπορεί να αναδιπλωθεί και η πλάτη της θέσης του συνοδηγού. Εξάλλου δεν έγινε οικονομία σε μικρούς αποθηκευτικούς χώρους για χαρτιά και μπουκάλια. To Q5 χαρακτηρίζεται από στοιχεία άνεσης που έχουν και τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της μάρκας.
Ετσι, με το διακόπτη του συστήματος ΜΜΙ στην κεντρική κονσόλα μπορούν να ρυθμιστές όλες οι λειτουργίες για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και τον έλεγχο πληροφοριών του αυτοκινήτου. Δίπλα ακριβώς, πάντα στη βάση της κονσόλας βρίσκεται και ο διακόπτης για το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο. Επενδύσεις με δέρμα, αλουμίνιο ή ξύλο, αναβαθμίζουν περαιτέρω την εικόνα της καμπίνας.
Εν συντομία…
Μόνιμη τετρακίνηση ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενη . Σε φυσιολογικές συνθήκες η κίνηση μοιράζεται 60/60 σε εμπρός και πίσω άξονα. Ανάλογα τις συνθήκες του οδοστρώματος, μεταφέρεται ροπή έως 65% μπροστά ή έως 85% πίσω. Γ γωνία προσέγγισης 25 μοίρες, ράμπας 17,5 μοίρες και διαφυγής 31. Το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 20 εκ., ενώ μπορεί να φθάσει με ασφάλεια σε βάθος νερού έως 50 εκ. Κινητήρες: βενζίνης 2.2 lt TFSI – 211 hp στις 4.200 σ.α.λ. με ροπή 350 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., και πετρελαίου 3.0 lt TDI – 240 hp και 2.0 lt TDI – 140 hp. Κιβώτιο 6άρι μηχανικό και προαιρετικά 7άρι αυτόματο και με εν σειρά αλλαγές. Στάνταρ το ESP για την ευστάθεια.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής