Η κατηγορία των ανοικτών εκδόσεων αυτοκινήτων διευρύνει συνεχώς το μερίδιό της στην διεθνή αγορά από το 2004. Σε αυτό βοήθησε τα μέγιστα η παρουσίαση πολλών μοντέλων CC, δηλαδή Coupe Cabriolet, στα οποία η μεταλλική κυρίως (υπάρχει και κρύσταλλο σε μερικά) οροφή μετατρέπει σε ελάχιστο χρόνο το αυτοκίνητο από κλειστή σε ανοικτή έκδοση. Στα προτερήματα καταγράφεται η θαυμάσια ηχομόνωση, η στιβαρότητα και η ομοιογένεια στο σχήμα. Στα κάπως αρνητικά βάζουμε το μεγαλύτερο βάρος (λόγω του μηχανισμού), το χώρο για μόνο 2 επιβάτες πίσω και το περιορισμένο πορτμπαγκάζ όταν είναι ανοικτή η οροφή. Στον όμιλο της Volkswagen τα ξέρουν καλά αυτά και δεδομένου ότι έχουν ένα σωρό μάρκες, θέλουν κατά κάποιο τρόπο να τις διαφοροποιήσουν. Ετσι για τη VW επέλεξαν να έχει το CC Eos, τις Seat και Skoda τις κρατούν ακόμα χωρίς «παίκτη» σε αυτή τη κατηγορία και για την Audi, στην οποία έχουν προσδώσει ένα πιο ανώτερο αισθητικά χαρακτήρα θέλησαν να διατηρήσουν την παράδοση με μόνο Cabriolet εκδόσεις. Μετά λοιπόν το μεγαλύτερο Α4 ήρθε τώρα και το μικρότερο Α3 Cabriolet, ένα μοντέλο με ιδιαίτερη βαρύτητα για τη μάρκα κι αυτό γιατί μπαίνει σε μια κατηγορία με πολλά μοντέλα αλλά κυρίως ανταγωνιστή τη Σειρά 1 της BMW Cabriolet. Βέβαια στόχος της Audi είναι να κερδίσει κοινό από τον ανταγωνισμό (και την αδελφή VW που έχει το Eos) αλλά και να προσελκύσει ταυτόχρονα κι άλλο. Σχεδιαστικά μπορώ να πω ότι το Α3 Cabriolet σε κερδίζει μπροστά με τη μάσκα και πίσω με τα φωτιστικά και την πόρτα που σχηματίζει μικρή αεροτομή με τρίτο φως στοπ. Το μοντέλο έχει μήκος 4,238 μ. (+3 εκ. από το 3θυρο κλειστό Α3), το πλάτος αγγίζει τα 1,765 μ. και το ύψος τα 1,424 μ. Ωστόσο το μεταξόνιο των 2,578 μ. ικανοποιεί σε χώρους 4 ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω να έχουν αρκετό χώρο στα κεφάλια. Αρκετά, τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας είναι τα 260 λίτρα του πορτμπαγκάζ, ενώ αν αναδιπλωθούν (και ξεχωριστά) τα δύο πίσω καθίσματα χωρούν μεγαλύτερα αντικείμενα όγκου 674 λίτρων. Το εσωτερικό είναι καλαίσθητο με στρογγυλούς αεραγωγούς, τιμόνι με χειριστήρια σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού, ημιμπάκετ καθίσματα, χρωμιωμένα στοιχεία και κάθετη κονσόλα.
Εν συντομία…
Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Κρεμαγιέρα με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση και υφασμάτινη οροφή με ημιαυτόματη γρήγορη αναδίπλωση (αλλά θέλει απασφάλιση με το χέρι) σε ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Ιδιαίτερα ενισχυμένη δομή του αμαξώματος (45% από χάλυβα υψηλής αντοχής) και βάρος μόλις 1.425 κιλά. Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού και πλευρικοί. Στάνταρ ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας. Εξοπλισμός: όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, καθρέπτες), αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών κ.α. Κινητήρες βενζίνης: 1.8 TFSI – 160 hp (6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και 2.0 TFSI – 200 hp (προαιρετικά 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη και εν σειρά αλλαγές από το λεβιέ). Κινητήρες πετρελαίου: 1.9 TDI – 105 hp, 2.0 TDI – 140 hp. Τιμές από 29.900 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής