Ηταν αυτή που έδειξε το δρόμο στα roadster, φορώντας σκληρή, μεταλλική οροφή, αντί της κλασικής υφασμάτινης σε διαφορετικά χρώματα. Η Mercedes SLK το 1996 άλλαξε το καθεστώς στην κατηγορία, αύξησε την ηχομόνωση στην καμπίνα και δημιούργησε ένα αμάξωμα σε στυλ κουπέ – καμπριολέ, που όλα αυτά τα χρόνια το προτίμησαν περίπου 500.000 αγοραστές. Τώρα, 12 χρόνια μετά την παρθενική εμφάνιση του μοντέλου, η Mercedes υπερηφανεύεται ότι έχοντας κάνει 650 αλλαγές στο νέο μοντέλο, θα μπορέσει να το διατηρήσει φρέσκο στην αγορά. Βέβαια όλες αυτές οι αλλαγές δεν είναι ευδιάκριτες και εμείς θα περιοριστούμε στις πιο «χτυπητές» σε εμφάνιση, άνεση και μηχανικά μέρη.

Ξεκινώντας από τη σιλουέτα, διακρίνουμε το εντυπωσιακό ρύγχος με καταβολές από την F1, εκεί που η μάρκα έχει δεσμούς με τη McLaren. Πέραν αυτού, ξεχωρίζει ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας σε σχήμα V, οι κάπως μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας σε σχήμα βέλους, οι προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένους δακτύλιους και οι διαφορετικές ζάντες αλουμινίου. Στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε νέος προφυλακτήρας, με τελείωμα που θυμίζει διαχύτη αέρα, δύο απολήξεις εξάτμισης τραπεζοειδούς σχήματος και σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα εμπνευσμένα από την έκδοση AMG.

Στο εσωτερικό προστέθηκε νέο σπορτίφ τριάχτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών (χειριστήρια), νέος πίνακας οργάνων σε τρισδιάστατη όψη με χρωμιωμένα πλαίσια και δείκτες σε κόκκινο χρώμα, όπως και δύο επιλογές δερμάτινης ταπετσαρίας (στάνταρ) σε κόκκινο χρώμα που παραπέμπει στη θρυλική 300 SL και μπεζ. Η νέα SLK εφοδιάζεται στάνταρ με νέας γενιάς εύχρηστο σύστημα τηλεματικής που διαθέτει ηχοσύστημα με 20 CD, έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, MP3 και διασύνδεση με Bluetooth ανοιχτής ακρόασης, καθώς και υποδοχή AUX-IN (στο ντουλάπι του συνοδηγού) για σύνδεση με φορητές συσκευές ήχου.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμη: αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, προσαρμοζόμενοι μετωπικοί αερόσακοι δύο σταδίων, πλευρικοί θώρακος/κεφαλής και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας με περιοριστές ισχύος. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει με υδραυλική υποβοήθηση, ενώ προαιρετικά διατίθεται κρεμαγιέρα με ειδική ρύθμιση της υποβοήθησης για μαλακό τιμόνι στις μικρές ταχύτητες και σκληρό στις ευθείες ή στις γρήγορες στροφές. Η νέα SLK διατίθεται με τιμές που ξεκινούν από τα 49.000 ευρώ στην έκδοση SLK 200 Kompressor - 184 hp.

Εν συντομία…

Στον τομέα των κινητήρων, η βασική έκδοση 200 Kompressor αποδίδει 184 hp (+ 21 από πριν) έχοντας μειωμένη κατανάλωση κατά 1 λίτρο (7,7 λίτρα/100 χλμ) και λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (182 γρ./χλμ.). Στην SLK 280 διατηρείται ο V6 κινητήρας 3.0 lt -231 hp, με μειωμένη κατανάλωση κατά 0,4 λίτρα/χλμ. Ωστόσο προστέθηκε στην SLK 350 ένας νέος V6 κινητήρας 3.5 lt – 305 hp (+33 ίππους). Οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και η τελευταία με το 7G-TRONIC που έχει χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και από το τιμόνι. Αυτό το κιβώτιο θα βρούμε και στην πανίσχυρη έκδοση SLK 55 AMG με τον οχτακύλινδρο κινητήρα 5.5 lt - 360 hp.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube